Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (N2)
specjalność: Alternatywne żródła energii w budownictwie
Sylabus przedmiotu Ciepłownictwo-2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ciepłownictwo-2 | ||
Specjalność | Ogrzewnictwo i wentylacja | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Leciej-Pirczewska <Dorota.Leciej-Pirczewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy termodynamiki technicznej lub Techniki cieplnej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem wykładów jest zapoznanie studenta z zagadnieniami dotyczącymi węzłów cieplnych |
C-2 | Celem zajęć projektowych jest zapoznanie studenta z metodyką projektowania węzłów cieplnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt dwufunkcyjnego węzła cieplnego | 18 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie węzła cieplnego, podziały i rodzaje rozwiązań Bezpośrednie węzły cieplne Węzły pośrednie zasilane gorącą wodą i parą Węzeł cieplny - bloki funkcjonalne Rurociągi i izolacja cieplna w węzłach cieplnych Przygotowanie c.w.u. w węzłach cieplnych Pompy w węzłach cieplnych Regulacja pracy węzłów cieplnych Mieszkaniowe stacje wymiennikowe Przyłącza cieplne do węsłów cieplnych Zaliczenie | 18 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 68 |
A-P-3 | Zaliczenie projektu | 1 |
A-P-4 | Konsultacje | 3 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | Samodzielne przygoowanie się do egzaminu | 10 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-W-4 | Samodzielna lektura | 9 |
A-W-5 | Obecność na zaliczeniu | 1 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy w formie prezentacji multimedialnych |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnej, ocena odpowiedzi na zadane pytania. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykonanego projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_N2/D/O/1-2_W01 Ma poszerzoną wiedzę związaną z ciepłownictwem, a szczególnie z węzłami cieplnymi | IS_2A_W06 | T2A_W03, T2A_W06 | InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05 | C-1, C-2 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_N2/D/O/1-2_U01 Potrafi zaprojektować węzeł cieplny | IS_2A_U19 | T2A_U18, T2A_U19 | InzA2_U08 | C-2 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_N2/D/O/1-2_K01 Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego | IS_2A_K01 | T2A_K04 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_2A_N2/D/O/1-2_W01 Ma poszerzoną wiedzę związaną z ciepłownictwem, a szczególnie z węzłami cieplnymi | 2,0 | |
3,0 | Ma dostateczną wiedzę związaną z węzłami cieplnymi | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_2A_N2/D/O/1-2_U01 Potrafi zaprojektować węzeł cieplny | 2,0 | |
3,0 | Wykona poprawnie projekt węzła cieplnego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_2A_N2/D/O/1-2_K01 Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Żarski K., Węzły cieplne w miejskich systemach ciepłowniczych, Ośr. Informacji Technika instalacyjna w budownictwie, Warszawa, Aquarius, Toruń
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa (red. Szczechowiak E.), Energooszczędne układy zaopatrzenia budynków w ciepło: budowa i eksploatacja, ENVIROTECH, Poznań