Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria drogowa

Sylabus przedmiotu Podstawy geodezji w drogownictwie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria drogowa
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk technicznych
Profil
Moduł
Przedmiot Podstawy geodezji w drogownictwie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Dróg i Mostów
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Szczepaniak-Kreft <Anna.Szczepaniak-Kreft@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 16 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matematyka na poziomie szkoły średniej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z podstawami geodezji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Skale, mapy2
T-L-2Pomiary wysokościowe - niwelator4
T-L-3Pomiary kątowe - teodolot4
T-L-4Tyczenie trasy4
T-L-5Prace na mapach -planimetr2
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajeciach16
A-L-2Udział w konsultacjach8
A-L-3Studia literaturowe20
A-L-4Przygotowanie do zajęć15
59

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Podająca i praktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Kontrola wykonanych pomiarów i obliczeń geodezyjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ID_10A_ID04_W03
Wie , jak definiuje się odwzorowania kartograficzne oraz jakie są podstawowe prace geodezyjne
ID_10A_W09C-1T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-5M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ID_10A_ID04_U011
Potrafi czytać rysunki budowlane oraz mapy geodezyjne
ID_10A_U11C-1T-L-4, T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-5M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ID_10A_ID04_K03
Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu
ID_10A_K06C-1T-L-2, T-L-4, T-L-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ID_10A_ID04_W03
Wie , jak definiuje się odwzorowania kartograficzne oraz jakie są podstawowe prace geodezyjne
2,0
3,0Student potrafi czytac mapy geodezyjne
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ID_10A_ID04_U011
Potrafi czytać rysunki budowlane oraz mapy geodezyjne
2,0
3,0Student zna podstawowe instrmenty geodezyjne
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ID_10A_ID04_K03
Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu
2,0
3,0Student zachowuje się odpowiedzialnie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gil J., Pomiary geodezyjne w praktyce inżynierskiej, Zielonogórski Uniwersytet, Zielona Góra, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Przewlocki S., Geodezja inżynieryjno-drogowa, PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Skale, mapy2
T-L-2Pomiary wysokościowe - niwelator4
T-L-3Pomiary kątowe - teodolot4
T-L-4Tyczenie trasy4
T-L-5Prace na mapach -planimetr2
16

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajeciach16
A-L-2Udział w konsultacjach8
A-L-3Studia literaturowe20
A-L-4Przygotowanie do zajęć15
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaID_10A_ID04_W03Wie , jak definiuje się odwzorowania kartograficzne oraz jakie są podstawowe prace geodezyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówID_10A_W09Wie, jak definiuje się odwzorowania kartograficzne oraz jakie są podstawowe prace geodezyjne w budownictwie
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z podstawami geodezji
Treści programoweT-L-1Skale, mapy
T-L-4Tyczenie trasy
T-L-3Pomiary kątowe - teodolot
T-L-2Pomiary wysokościowe - niwelator
T-L-5Prace na mapach -planimetr
Metody nauczaniaM-1Podająca i praktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kontrola wykonanych pomiarów i obliczeń geodezyjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi czytac mapy geodezyjne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaID_10A_ID04_U011Potrafi czytać rysunki budowlane oraz mapy geodezyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówID_10A_U11Potrafi odczytać rysunki budowlane oraz mapy geodezyjne
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z podstawami geodezji
Treści programoweT-L-4Tyczenie trasy
T-L-3Pomiary kątowe - teodolot
T-L-1Skale, mapy
T-L-2Pomiary wysokościowe - niwelator
T-L-5Prace na mapach -planimetr
Metody nauczaniaM-1Podająca i praktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kontrola wykonanych pomiarów i obliczeń geodezyjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe instrmenty geodezyjne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaID_10A_ID04_K03Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówID_10A_K06Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z podstawami geodezji
Treści programoweT-L-2Pomiary wysokościowe - niwelator
T-L-4Tyczenie trasy
T-L-3Pomiary kątowe - teodolot
Metody nauczaniaM-1Podająca i praktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Kontrola wykonanych pomiarów i obliczeń geodezyjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zachowuje się odpowiedzialnie
3,5
4,0
4,5
5,0