Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BIE_1A_D/14-1_U01 | Potrafi zaprojektować system regulacji odcinka rzeki nizinnej, potrafi własciwie dobrać materiały do budowli regulacyjnych, potrafi wykonać podstawową dokumentację inżynierską dotyczącą projektu regulacji odcinka rzeki nizinnej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BIE_1A_U08 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności |
---|
BIE_1A_U07 | Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących |
BIE_1A_U20 | Potrafi opracować dokumentację dotyczącą przygotowania i wykonania inwestycji budowlanej |
BIE_1A_U17 | Potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z problematyką regulacji rzek nizinnych |
---|
C-2 | Nabycie przez studentów podstawowych umiejętności wykonywania projektów regulacji rzek nizinnych |
Treści programowe | T-W-3 | Zasady trasowania regulacyjnego, krzywe trasujące, krzywizny łuków |
---|
T-W-1 | Cechy rzek w stanie naturalnym. procesy erozji i akumulacji, równowaga dynamiczna koryta |
T-W-2 | Cele i podstawowe zasady regulacji rzek nizinnych |
T-W-4 | Systemy regulacji rzek nizinnych |
T-W-5 | Podstawowe budowle regulacyjne |
T-W-6 | Zasady rozmieszczania budowli regulacyjnych |
T-W-7 | Materiały używane w pracach regulacyjnych, elementy budowlane |
T-W-8 | Konstrukcje i technologie wykonywania budowli regulacyjnych |
T-W-9 | Dokumentacja projektowa |
T-W-10 | Test sprawdzający wiedzę |
T-P-1 | Omówienie zakresu prac projektowych, wydanie tematów prac |
T-P-2 | Prace projektowe - obliczanie parametrów koryta regulacyjnego |
T-P-3 | Prace projektowe - trasowanie koryta regulacyjnego |
T-P-4 | Prace projektowe - rozmieszczanie budowli regulacyjnych |
T-P-5 | Prace projektowe - technologia wykonawstwa budowli regulacyjnych |
T-P-6 | Prace projektowe - wykonywanie dokumentacji projektowej |
T-P-7 | Zaliczenie projektu |
Metody nauczania | M-2 | Metoda projektów |
---|
M-1 | Wykład informacyjny z elementami metody problemowej |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Test sprawdzający wiedzę |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie potrafi zaprojektować systemu regulacji odcinka rzeki nizinnej |
3,0 | Rozwiązuje test w 60%; potrafi zaprojektować system regulacji odcinka rzeki nizinnej w ogólnych zarysach, projekt zawiera błędy na akceptowalnym poziomie |
3,5 | Rozwiązuje test w 70%; potrafi zaprojektować system regulacji odcinka rzeki nizinnej, projekt zawiera błędy na akceptowalnym poziomie |
4,0 | Rozwiązuje test w 80%; potrafi zaprojektować system regulacji odcinka rzeki nizinnej, projekt zawiera nieliczne uchybienia |
4,5 | Rozwiązuje test w 90%; potrafi zaprojektować system regulacji odcinka rzeki nizinnej, projekt nie zawiera błędów ani uchybień |
5,0 | Rozwiązuje test w 100%; potrafi zaprojektować system regulacji odcinka rzeki nizinnej z wysoką starannością, projekt nie zawiera błędów ani uchybień |