Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BIE_1A_D/12-2_U01 | Student posiada umiejętność zaprojektowania względnie prostej konstrukcji inżynierskiej uwzględniając działające na nią obciążenia i dokonać oceny ze szczególnym uwzględnieniem wpływu stosowanych rozwiązań na proces inwestycyjny |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BIE_1A_U02 | Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane |
---|
BIE_1A_U07 | Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | The aim of the subject is to familiarize the students with a typical case of structural design in 3D. Doing that the students get the understanding of the designer's role in the total process of investment. The lucture is extended by the desription of other typical industrial objects including also managerial aspects of design and erection./ Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów organizacji i zarządzania z klasycznym przypadkiem wymiarowania przestrzennych konstrukcji stalowych. Na przykładzie wykonywanego przez studentów projektu hali przemysłowej studenci nabierają zrozumienia roli projektowania złożonych obiektów budowlanych w całości procesu inwestycyjnego. Wykład uzupełniony jest o opis innych typowych obiektów przemysłowych, także pod kątem organizacji ich projektowania i wznoszenia. |
---|
Treści programowe | T-W-2 | Steel storage tanks/ Zbiorniki stalowe |
---|
T-W-3 | Industrial chimneys/ Kominy przemysłowe |
T-W-4 | Trestle bridges/ Estakady podsuwnicowe |
T-W-1 | Industrial workshops and halls: anatomy of the structure, loads, cladding, investment process aspects/ Warsztaty i hale przemysłowe: konstrukcja, obciążenia, obudowa, aspekty procesu inwestycyjnego |
T-P-1 | Design of a simple industrial building/ Projekt prostej hali przemysłowej |
Metody nauczania | M-1 | Lecture/ Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Design classes/ Ćwiczenia projektowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Passing the project/ Zaliczenie projektu |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Basic mistakes concerning methods and calculations necessary in given problem, the lack of proper desription of the project and the lack of ability to describe the problem in English show that the student cannot solve the given problem/ Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu. Niezdolność omówienia problemu w języku angielskim. |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. |
3,5 | W merytorycznie i formalnie poprawnym rozwiązaniu występuje kilka błędów o znaczeniu lokalnym nie rzutujących na ogólną poprawność rozwiązania lub pojawiło się istotne naruszenie któregoś z formalnych aspektów opracowania. |
4,0 | Rozwiązanie w zasadzie całkowicie poprawne, ale w którymś elemencie występuje wyraźny błąd o znaczeniu lokalnym lub wyraźne naruszenie któregoś z aspektów formalnych. |
4,5 | Prawidłowe rozwiązanie z drobnymi błędami nie wpływającymi na jego jakość merytoryczną i formalną. Błędy te są w sposób oczywisty łatwe do wykrycia, a usterki formalne łatwe do naprawienia. |
5,0 | Rozwiązanie całkowicie poprawne w podanym zakresie projektu pod względem merytorycznym i formalnym z co najwyżej nielicznymi, drobnymi, lokalnymi, nie powtarzającymi się błędami. |