Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie procesem inwestycyjnym - 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie procesem inwestycyjnym - 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Tracz <Krzysztof.Tracz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukonczony kurs z zarządzania procesem inwestycyjnym I |
W-2 | ukończony kurs z organizacji i kierowania budową I |
W-3 | ukończony kurs z systemów zarządzania jakością |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy na temat organizacji i rozpoczęcia procesu inwsetycyjnego w budownictwie |
C-2 | Umiejętność zarzadzania czasem realizacji inwestycji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Harmonogramy sieciowe procesu inwestycyjnego | 10 |
T-A-2 | Kontrola kosztów przedsięwzięcia w pełnym cyklu inwestycyjnym | 4 |
T-A-3 | Obliczanie procentowego zaawansowania zadań inwestycyjnych. | 3 |
T-A-4 | Metoda wartości wypracowanej w odniesieniu do wszystkich etapów procesu inwestycyjnego | 10 |
T-A-5 | Kontrola przebiegu projektu. | 3 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Cykl życia projektu dla inwestycji budowlanych | 2 |
T-W-2 | Planowanie inwestycji metodą PERT | 2 |
T-W-3 | Sporządzanie sieci zależności zadań inwestycyjnych techniką LOB | 2 |
T-W-4 | Technika łańcucha krytycznego w zarządzaniu procesem inwestycyjnym | 2 |
T-W-5 | Organizacja zespołu do realizacji projektu inwestycyjnego w odniesieniu do schematu organizacyjnego przedsiębiorstwa | 2 |
T-W-6 | Zakres obowiązków i kompetencji zespołu Project Managera - szkolenia, uprawnienia i podnoszenie kwalifikacji | 2 |
T-W-7 | Podstawowe metody zarządzania zespołem realizującym projekt inwestycyjny | 2 |
T-W-8 | Zakres dokumentacji technicznej procesu inwestycyjnego, a efektywność realizacji projektu | 2 |
T-W-9 | Analiza trendów zaawansowania zadań procesu inwestycyjnego i czasu ich realizacji w odniesieniu do planu bazowego | 2 |
T-W-10 | Analiza finansowa zaawansowania projektu w trakcie realizacji - metoda Earned Value - przykłady | 6 |
T-W-11 | Metody raportowania realizacji inwestycji - przykłady | 2 |
T-W-12 | Procedury odbiorowe inwestycji budowlanych - wymagania umowne i prawne - przykłady | 2 |
T-W-13 | Studium przypadku monitoringu wybranej inwestycji | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-A-2 | Studia literaturowe, przyswojenie wiedzy z wykladow i ćwiczeń | 25 |
A-A-3 | Przygotowanie do poszczególnych tematów ćwiczeń audytoryjnych | 17 |
A-A-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 15 |
A-A-5 | zazaliczenie ćwiczeń | 2 |
89 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Samodzielne analizowanie tresci wykladów | 15 |
A-W-3 | Studia literaturowe | 23 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu | 20 |
A-W-5 | Egzamin | 2 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: sprawdzenie poprawności rozwiązań dla poszczególnych przypadków omawianych w trakcie ćwiczeń audytoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin testowy i zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_C/22-2_W01 Rozpoznaje potrzeby zasobów niezbędnych do realizacji inwestycji, definiuje i kontrolujekosztybudowy zgodnie z harmonogramem | BIE_1A_W22, BIE_1A_W19 | T1A_W06, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W11 | InzA_W01, InzA_W03, InzA_W04 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-5, T-W-7, T-W-9, T-W-12, T-A-1, T-A-3, T-A-5 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_C/22-2_U01 Tworzy zespół do realizacji projektu budowlanego, sporządza harmonogram działań inwestycyjnych. | BIE_1A_U12, BIE_1A_U20 | T1A_U07, T1A_U10, T1A_U12, T1A_U16 | InzA_U03, InzA_U04, InzA_U08 | C-1 | T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-12 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_C/22-2_K01 Jest świadomy zachowania w sposób profesjonalny, jest zdolny do podejmowania decyzji w zakresie usprawnienia procesu inwestycyjnego. | BIE_1A_K05, BIE_1A_K06 | T1A_K05, T1A_K06 | InzA_K02 | C-1, C-2 | T-W-6, T-W-12, T-A-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_C/22-2_W01 Rozpoznaje potrzeby zasobów niezbędnych do realizacji inwestycji, definiuje i kontrolujekosztybudowy zgodnie z harmonogramem | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązuje test w 60% , rozpoznaje zasoby ludzkie, materiałowe i sprzętowe niezbędne do realizacji inwestycji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_C/22-2_U01 Tworzy zespół do realizacji projektu budowlanego, sporządza harmonogram działań inwestycyjnych. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi określić skład zespołu do realizowanego projektu budowlanego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_C/22-2_K01 Jest świadomy zachowania w sposób profesjonalny, jest zdolny do podejmowania decyzji w zakresie usprawnienia procesu inwestycyjnego. | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość posiadania wiedzy lecz nie potrafi wykorzystać jej w dostatecznym stopniu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kerzner Harold, Project Management - A system approach to planning, scheduling and control, John Wiley &Sons, 2003
- Kerzner Harold, Advanced Project Management – edycja polska, John Wiley &Sons, 2004
- Rory Burke, Project management – planning and control, John Wiley &Sons, 1993
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa, Zarządzanie budową, Poltext, Warszawa, 2009
- Praca zbiorowa, Podstawy zarządzania nieruchomościami, Poltext, Warszawa, 2009
- Hamrol A., Mantura W., Zarządzanie jakością Teoria i Praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2005