Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BIE_1A_C/09_U01 | Ma podstawowe umiejętności projektowania instalacji budowlanych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BIE_1A_U22 | Ma umiejętność samokształcenia się |
---|
BIE_1A_U08 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-7 | Umiejętność sporządzenia podstawowych rysunków projektowych instalacji |
---|
C-5 | Umiejętność oszacowania zapotrzebowania na ciepło budynku jednorodzinnego. |
C-4 | Umiejętność projektowania typowych instalacji budowlanych w budynkach jednorodzinnych. |
C-6 | Dobieranie urządzeń instalacyjnych |
Treści programowe | T-W-8 | Zcentralizowane zaopatrzenie w ciepło. |
---|
T-W-6 | Źródła ciepła: kotłownie i węzły cieplne, wymogi budowlane. |
T-W-3 | Instalacje wodociągowe, osprzęt wodociągowy i kanalizacyjny, zasady projektowania instalacji. |
T-W-2 | Pompy, charakterystyki, współpraca z instalacją. |
T-W-5 | Instalacje ogrzewcze wodne i parowe, urządzenia i armatura stosowana w ogrzewnictwie: kotły, grzejniki, zawory termostatyczne, wymienniki ciepła i naczynia wzbiorcze, odpowietrzenia i odwodnienia. |
T-W-9 | Izolacje ciepło i zimnochronne. |
T-W-1 | Wprowadzenie. Materiały instalacyjne: rury, armatura, połączenia. |
T-W-7 | Zabezpieczenia źródeł ciepła. |
T-W-10 | Elementy instalacji wentylacyjnych. |
T-W-4 | Komfort cieplny pomieszczeń. |
T-P-7 | Wykonanie opisu technicznego zaprojektowanych instalacji |
T-P-3 | Projekt instalacji centralnego ogrzewania dla domku jednorodzinnego. |
T-P-1 | Określenie zapotrzebowania ciepła na centralne ogrzewanie dla domku jednorodzinnego |
T-P-5 | Określenie średnic przewodów wewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej. |
T-P-2 | Dobór grzejników i źródła ciepła. |
T-P-6 | Wykonanie rozwinięć i rzutów zaprojektowanych instalacji. |
T-P-4 | Projekt instalacji wodociągowo-kanalizacyjnej dla domku jednorodzinnego. |
Metody nauczania | M-2 | Metoda projektów |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów |
S-1 | Ocena formująca: Ocena wykonania poszczególnych zadań projektowych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Potrafi zaprojektować poprawnie 2 rodzaje zadanych instalacji budowlanych, potrafi sporządzić poprawną dokumentację rysunkową i projektową do tych instalacji |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |