Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)

Sylabus przedmiotu Budownictwo ogólne i konstrukcje drewniane-2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo - inżynier europejski
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Budownictwo ogólne i konstrukcje drewniane-2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Fandrejewska <Elzbieta.Fandrejewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zofia Gil <Zofia.Gil@zut.edu.pl>, Małgorzata Lange <Malgorzata.Lange@zut.edu.pl>, Rafał Nowak <Rafal_Nowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 30 2,00,44zaliczenie
wykładyW3 30 3,00,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukonczony kurs Materiałów budowlanych
W-2Ukończony kurs Rysunku technicznego w ujęciu komputerowym
W-3Ukończony kurs Wytrzymałości materiałów
W-4Ukończony kurs Budownictwo ogólne i konstrukcje drewniane 1

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność doboru odpowiednich rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i izolacji w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
C-2Umiejętność wymiarowania elementów konstrukcyjnych budynków - stropów, ścian nośnych oraz drewnianych wiązarów dachowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Obliczenia do projektu wykonanego w poprzednim semestrze. Obliczenia stropów, wybranego fragmentu muru i elementów drewnianej więźby dachowej. Opracowanie szczegółów konstrukcyjno-budowlanych. Wykonanie opisu technicznego obiektu.30
30
wykłady
T-W-1Wymiarowanie konstrukcji murowych niezbrojonych. Zasady ogólne. Metoda uproszczona.3
T-W-2Stropy w budownictwie tradycyjnym - rola i klasyfikacja. Przekrycia płaskie i sklepienia. Zasady projektowanie i obliczania stropów gęstożebrowych.3
T-W-3Elementy komunikacji w budynkach. Wymagania techniczne i zasady konstruowania schodów. Schody drewniane, żelbetowe, stalowe. Drogi ewakuacyjne w budynkach.2
T-W-4Stropodachy - zasady konstruowania. Stropodachy o tradycyjnym i odwróconym układzie warstw. Dachy zielone.2
T-W-5Dachy drewniane - konstrukcje ciesielskie i inżynierskie. Dachy żelbetowe. Dachy stalowe.4
T-W-6Konstrukcje drewniane w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej. Zasady wymiarowania elementów konstrukcyjnych z drewna litego i klejonego warstwowo.6
T-W-7Projektowanie i wymiarowanie drewnianych wiązarów dachowych. Wiązary krokwiowe, jętkowe i płatwiowo-kleszczowe.4
T-W-8Pokrycia dachowe. Odprowadzenie wód opadowych z elementów budynku (dachy, tarasy, balkony).3
T-W-9Stolarka okienna i drzwiowa - kryteria doboru1
T-W-10Budownictwo uprzemysłowione-kierunki rozwoju. Zagadnienia prefabrykowanego budownictwa mieszkaniowego i użyteczności publicznej.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych30
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego i zaliczenie projektu30
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Utrwalenie wiedzy w oparciu o wykłady i literaturę, przygotowanie do egzaminu58
A-W-3Udział w egzaminie2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_C/10-2_W01
Student zna zasady projektowania i wymiarowania podstawowych elementów konstrukcji budowlanych, zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie z uwzględnieniem najnowszych trendów rozwojowych.
BIE_1A_W17, BIE_1A_W08, BIE_1A_W23T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-8, T-W-2, T-W-4, T-W-9, T-W-6, T-W-5, T-W-10, T-W-1, T-W-3, T-W-7M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_C/10-2_U01
Student potrafi zaprojektować i zwymiarować proste elementy konstrukcji budowlanych oraz sporządzić dokumentację techniczną obiektu korzystając z dostępnych źródeł informacyjnych.
BIE_1A_U02, BIE_1A_U08, BIE_1A_U19, BIE_1A_U22T1A_U01, T1A_U03, T1A_U05, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-P-1M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_C/10-2_K01
Student rozumie potrzebę ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejetności, potrafi podporządkować się zasadom pracy w zespole.
BIE_1A_K01, BIE_1A_K04T1A_K01, T1A_K03, T1A_K04C-1, C-2T-W-8, T-W-2, T-W-4, T-W-9, T-W-6, T-W-3, T-W-7, T-W-5, T-W-1, T-W-10, T-P-1M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_C/10-2_W01
Student zna zasady projektowania i wymiarowania podstawowych elementów konstrukcji budowlanych, zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie z uwzględnieniem najnowszych trendów rozwojowych.
2,0
3,0W zakresie wiedzy i zrozumienia student opanował podstawowy materiał programowy - zna podstawowe technologie inżynierskie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów w treści i języku
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_C/10-2_U01
Student potrafi zaprojektować i zwymiarować proste elementy konstrukcji budowlanych oraz sporządzić dokumentację techniczną obiektu korzystając z dostępnych źródeł informacyjnych.
2,0
3,0Student w zakresie umiejętności w dostatecznym stopniu opanował zasady projektowania i wymiarowania prostych elementów konstrukcji budowlanych, zadania projektowe pod względem merytorycznym i formalnym wykonuje poprawnie, wystepujące błędy po wskazaniu bez problemu jest w stanie poprawić
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_C/10-2_K01
Student rozumie potrzebę ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejetności, potrafi podporządkować się zasadom pracy w zespole.
2,0
3,0Student jedynie w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę podnoszenia kwalifikacji przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Praca zbiorowa pod kierunkiem Lichołai L., Budownictwo ogólne T.3. Elementy budynków. Podstawy projektowania., Arkady, Warszawa, 2008
  2. Praca zbiorowa pod kierunkiem Buczkowskiego W., Budownictwo ogólne T.4. Konstrukcje budynków., Arkady, Warszawa, 2009
  3. Korzeniewski W., Warunki techniczne dla budynków i ich usytuowanie., Polcen, Warszawa, 2006
  4. Buczkowski W., Jak zbudować nowocześnie dom jednorodzinny, Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne, Poznań, 2000
  5. Hoła J., Pietraszek P., Schabowicz K., Obliczanie konstrukcji budynków wznoszonych tradycyjnie, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Niedostatkiewicz M., Majewski T., Skuza M., Bobiński J., Budownictwo ogólne. Katalog rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych., Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 2006
  2. Markiewicz P., Budownictwo ogólne dla architektów, Archi-Plus, Kraków, 2009
  3. Schabowicz K., Gorzelańczyk T., Materiały do ćwiczeń projektowych z budownictwa ogólnego, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2011
  4. Żurański J.A., Gaczek M., Oddziaływania klimatyczne na konstrukcje budowlane wg Eurokodu 1. Komentarze z przykładami obliczeń, ITB, Warszawa, 2011
  5. Nożyński W., Przykłady obliczeń konstrukcji budowlanych z drewna, WSiP, Warszawa, 1994, wydanie drugie zmienione

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Obliczenia do projektu wykonanego w poprzednim semestrze. Obliczenia stropów, wybranego fragmentu muru i elementów drewnianej więźby dachowej. Opracowanie szczegółów konstrukcyjno-budowlanych. Wykonanie opisu technicznego obiektu.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wymiarowanie konstrukcji murowych niezbrojonych. Zasady ogólne. Metoda uproszczona.3
T-W-2Stropy w budownictwie tradycyjnym - rola i klasyfikacja. Przekrycia płaskie i sklepienia. Zasady projektowanie i obliczania stropów gęstożebrowych.3
T-W-3Elementy komunikacji w budynkach. Wymagania techniczne i zasady konstruowania schodów. Schody drewniane, żelbetowe, stalowe. Drogi ewakuacyjne w budynkach.2
T-W-4Stropodachy - zasady konstruowania. Stropodachy o tradycyjnym i odwróconym układzie warstw. Dachy zielone.2
T-W-5Dachy drewniane - konstrukcje ciesielskie i inżynierskie. Dachy żelbetowe. Dachy stalowe.4
T-W-6Konstrukcje drewniane w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej. Zasady wymiarowania elementów konstrukcyjnych z drewna litego i klejonego warstwowo.6
T-W-7Projektowanie i wymiarowanie drewnianych wiązarów dachowych. Wiązary krokwiowe, jętkowe i płatwiowo-kleszczowe.4
T-W-8Pokrycia dachowe. Odprowadzenie wód opadowych z elementów budynku (dachy, tarasy, balkony).3
T-W-9Stolarka okienna i drzwiowa - kryteria doboru1
T-W-10Budownictwo uprzemysłowione-kierunki rozwoju. Zagadnienia prefabrykowanego budownictwa mieszkaniowego i użyteczności publicznej.2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych30
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego i zaliczenie projektu30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Utrwalenie wiedzy w oparciu o wykłady i literaturę, przygotowanie do egzaminu58
A-W-3Udział w egzaminie2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_C/10-2_W01Student zna zasady projektowania i wymiarowania podstawowych elementów konstrukcji budowlanych, zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie z uwzględnieniem najnowszych trendów rozwojowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
BIE_1A_W08Zna zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
BIE_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność doboru odpowiednich rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i izolacji w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
Treści programoweT-W-8Pokrycia dachowe. Odprowadzenie wód opadowych z elementów budynku (dachy, tarasy, balkony).
T-W-2Stropy w budownictwie tradycyjnym - rola i klasyfikacja. Przekrycia płaskie i sklepienia. Zasady projektowanie i obliczania stropów gęstożebrowych.
T-W-4Stropodachy - zasady konstruowania. Stropodachy o tradycyjnym i odwróconym układzie warstw. Dachy zielone.
T-W-9Stolarka okienna i drzwiowa - kryteria doboru
T-W-6Konstrukcje drewniane w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej. Zasady wymiarowania elementów konstrukcyjnych z drewna litego i klejonego warstwowo.
T-W-5Dachy drewniane - konstrukcje ciesielskie i inżynierskie. Dachy żelbetowe. Dachy stalowe.
T-W-10Budownictwo uprzemysłowione-kierunki rozwoju. Zagadnienia prefabrykowanego budownictwa mieszkaniowego i użyteczności publicznej.
T-W-1Wymiarowanie konstrukcji murowych niezbrojonych. Zasady ogólne. Metoda uproszczona.
T-W-3Elementy komunikacji w budynkach. Wymagania techniczne i zasady konstruowania schodów. Schody drewniane, żelbetowe, stalowe. Drogi ewakuacyjne w budynkach.
T-W-7Projektowanie i wymiarowanie drewnianych wiązarów dachowych. Wiązary krokwiowe, jętkowe i płatwiowo-kleszczowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W zakresie wiedzy i zrozumienia student opanował podstawowy materiał programowy - zna podstawowe technologie inżynierskie, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów w treści i języku
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_C/10-2_U01Student potrafi zaprojektować i zwymiarować proste elementy konstrukcji budowlanych oraz sporządzić dokumentację techniczną obiektu korzystając z dostępnych źródeł informacyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_U02Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane
BIE_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
BIE_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
BIE_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Umiejętność wymiarowania elementów konstrukcyjnych budynków - stropów, ścian nośnych oraz drewnianych wiązarów dachowych
Treści programoweT-P-1Obliczenia do projektu wykonanego w poprzednim semestrze. Obliczenia stropów, wybranego fragmentu muru i elementów drewnianej więźby dachowej. Opracowanie szczegółów konstrukcyjno-budowlanych. Wykonanie opisu technicznego obiektu.
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w zakresie umiejętności w dostatecznym stopniu opanował zasady projektowania i wymiarowania prostych elementów konstrukcji budowlanych, zadania projektowe pod względem merytorycznym i formalnym wykonuje poprawnie, wystepujące błędy po wskazaniu bez problemu jest w stanie poprawić
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_C/10-2_K01Student rozumie potrzebę ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejetności, potrafi podporządkować się zasadom pracy w zespole.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
BIE_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Umiejętność doboru odpowiednich rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i izolacji w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
C-2Umiejętność wymiarowania elementów konstrukcyjnych budynków - stropów, ścian nośnych oraz drewnianych wiązarów dachowych
Treści programoweT-W-8Pokrycia dachowe. Odprowadzenie wód opadowych z elementów budynku (dachy, tarasy, balkony).
T-W-2Stropy w budownictwie tradycyjnym - rola i klasyfikacja. Przekrycia płaskie i sklepienia. Zasady projektowanie i obliczania stropów gęstożebrowych.
T-W-4Stropodachy - zasady konstruowania. Stropodachy o tradycyjnym i odwróconym układzie warstw. Dachy zielone.
T-W-9Stolarka okienna i drzwiowa - kryteria doboru
T-W-6Konstrukcje drewniane w budownictwie mieszkaniowym i użyteczności publicznej. Zasady wymiarowania elementów konstrukcyjnych z drewna litego i klejonego warstwowo.
T-W-3Elementy komunikacji w budynkach. Wymagania techniczne i zasady konstruowania schodów. Schody drewniane, żelbetowe, stalowe. Drogi ewakuacyjne w budynkach.
T-W-7Projektowanie i wymiarowanie drewnianych wiązarów dachowych. Wiązary krokwiowe, jętkowe i płatwiowo-kleszczowe.
T-W-5Dachy drewniane - konstrukcje ciesielskie i inżynierskie. Dachy żelbetowe. Dachy stalowe.
T-W-1Wymiarowanie konstrukcji murowych niezbrojonych. Zasady ogólne. Metoda uproszczona.
T-W-10Budownictwo uprzemysłowione-kierunki rozwoju. Zagadnienia prefabrykowanego budownictwa mieszkaniowego i użyteczności publicznej.
T-P-1Obliczenia do projektu wykonanego w poprzednim semestrze. Obliczenia stropów, wybranego fragmentu muru i elementów drewnianej więźby dachowej. Opracowanie szczegółów konstrukcyjno-budowlanych. Wykonanie opisu technicznego obiektu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jedynie w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę podnoszenia kwalifikacji przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0