Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BIE_1A_C/06-2_U01 | Potrafi wstępnie zwymiarować elementy konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałościowych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BIE_1A_U04 | Potrafi wykonać analizę statyczną konstrukcji prętowych statycznie wyznaczalnych i niewyznaczalnych, określić stan naprężeń i odkształceń w elementach konstrukcji oraz je zwymiarować |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Opanowanie umiejętności wstępnego wymiarowania elementów konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałosciowych |
---|
C-3 | Opanowanie umiejętności wyznaczania naprężeń w elementach ściskanych z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia |
C-1 | Opanowanie umiejętności identyfikowania przypadków wytrzymałościowych |
C-4 | Opanowanie umiejętności stosowania hipotez wytrzymałościowych |
Treści programowe | T-W-2 | Rozciąganie osiowe statycznie wyznaczalne |
---|
T-W-3 | Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem |
T-W-4 | Zginanie w dwóch płaszczyznach |
T-W-5 | Ściskanie mimośrodowe. |
T-W-6 | Skręcanie |
T-W-7 | Linia ugięcia belek prostych. |
T-W-10 | Stan graniczny nośności |
T-A-2 | Zginanie proste. Zginanie ze ścinaniem |
T-A-3 | Zginanie w dwóch płaszczyznach |
T-A-4 | Ściskanie momośrodowe. |
T-A-1 | Rozciąganie osiowe |
T-A-7 | Ściskanie ze zginaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia |
T-A-6 | Wyznaczanie linii ugięcia belek |
T-A-8 | Hipotezy wytężenia |
T-A-5 | Skręcanie prętów o przekroju kołowym |
T-W-1 | Wiadomości wstępne |
T-W-9 | Hipotezy wytężenia |
T-W-8 | Stateczność prętów prostych. Zginanie ze ściskaniem z uwzględnieniem niebezpieczeństwa wyboczenia |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie kolokwiów na ćwiczeniach |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na egzaminie |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | umie wstępnie zwymiarować elementy konstrukcji dla różnych przypadków wytrzymałosciowych, popełnia pojedyncze błędy merytoryczne i rachunkowe |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |