Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BIE_1A_A/03_K01 | student będzie wykorzystywał możliwości prawne w celu ochrony własnych wyników pracy twórczej , a także będzie korzystał z cudzych wyników zgodnie z prawem , nie naruszając cudzych praw wyłacznych; student będzie efektywnie wykorzystywał dostępne źródła prawa i źródła informacji patentowej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BIE_1A_K07 | Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych |
---|
BIE_1A_K06 | Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
BIE_1A_K05 | Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej |
BIE_1A_K01 | Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
BIE_1A_K02 | Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
T1A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
T1A_K05 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
T1A_K06 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
T1A_K07 | ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
InzA_K02 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z sytemem ochrony własności intelektualnej; Uświadomienie studentom wagi zabezpieczenia swoich praw wyłącznych i poszanowania cudzych praw wyłącznych. Ukształtowanie umiejętności korzystania z dostępnych źródeł informacji patentowej. |
---|
Treści programowe | T-W-2 | Wynalzki i wzory użytkowe: definicje wynalazku, wzoru użytkowego. Przesłanki zdolności patentowej i ochronnej. Zakres ochrony. Procedura krajowa, procedura międzynarodowa PCT, Konwencja o patencie europejskim, |
---|
T-W-4 | Znaki towarowe: definicje, przesłanki zdolności ochronnej, procedura krajowa. Zanak wsopólnotowy - postępowanie przed OHIM. Porozumienie i Protokól madrycki. |
T-W-6 | Informacja patentowa i badania patentowe. |
T-W-1 | Informacje ogólne: Przedmioty ochrony własności intelektualnej. Międzynarodowe konwencje i porozumienia w zakresie ochrony własności przemysłowej i ochrony praw autorskich (Konwencja paryska, Konwencja berneńska, Konwencja o utworzeniu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej, TRIPS) |
T-W-3 | Wzory przemysłowe: definicje, przesłanki ochrony . Procedura krajowa. Wzór przemysłowy wspólnotowy - postepowanie przed OHIM,. Ochrona międzynarodowa w trybie porozumienia haskiego. |
T-W-7 | Prawo autorskie - definicja utworu - przedmiot prawa, podmiot prawa , rodzaj praw i zakres ochrony |
T-W-5 | Oznaczenia geograficzne |
Metody nauczania | M-1 | wykład połączony z prezentacją |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne na koniec zajęć |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | opanowanie materiału na poziomie 55% |
3,0 | opanowanie materiału na poziomie 56%-64% |
3,5 | opanowanie materiału na poziomie 65% - 74% |
4,0 | opanowanie materiału na poziomie 75%- 84% |
4,5 | opanowanie materiału na poziomie 85% - 94% |
5,0 | opanowanie materiału na poziomie 95% - 100% |