Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S3)
Sylabus przedmiotu Wykład monograficzny-2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wykład monograficzny-2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień na poziomie studiów S2 lub studiów jednolitych magisterskich. Zainteresowanie pracą naukową. Znajomość języka obcego umożliwiająca studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki doktoratu. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z wymaganiami jakie muszą być spełnione dla budownictwa energooszczędnego, proekologicznego i na zasadach zrównoważonego rozwoju. |
C-2 | Uwrażliwienie na problemy ekologiczne w budownictwie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Paradygmat zrównoważonego rozwoju, a budownictwo proekologiczne i energooszczędne | 1 |
T-W-2 | Filozofia rozwoju zrównoważonego, a budownictwo na zasadach zrównoważonych, proekologiczne i energooszczędne | 2 |
T-W-3 | Alternatywne źródła energii, zwłaszcza energia słoneczna w budownictwie energooszczędnym | 1 |
T-W-4 | Budownictwo proekologiczne i metody certyfikacji budynków proekologicznych | 1 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-W-2 | Bieżące utrwalanie materiału wykładowego | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład multimedialny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie przygotowanego opracowania na zadany temat |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
B_3A_S3/B-06_W01 Poznanie zasad jakie muszą być spełnione by móc określić dany typ budynku jako : energooszczędny, proekologiczny, czy spełniający zasady zrównoważonego rozwoju. | B_3A_W02 | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
B_3A_S3/B-06_U01 Nabycie umiejętności rozróżniania i prawidłowego nazywania różnego typu budownictwa: zrównoważonego, proekologicznego i energooszczędnego. Posiadanie podstaw warunków, które muszą być spełnione w każdego z tych typów budownictwa. Zapoznanie się z możliwościami użycia alternatywnych źródeł energii w budownictwie | B_3A_U05 | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
B_3A_S3/B-06_K01 Aktywność społeczna w zakresie propagowania rozwiązań energooszczędnych w budownictwie i przyjaznych dla środowiska | B_3A_K03, B_3A_K05 | — | C-2, C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_3A_S3/B-06_W01 Poznanie zasad jakie muszą być spełnione by móc określić dany typ budynku jako : energooszczędny, proekologiczny, czy spełniający zasady zrównoważonego rozwoju. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant zna zasady zrównoważonego rozwoju i jego konsekwencje dla budownictwa | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_3A_S3/B-06_U01 Nabycie umiejętności rozróżniania i prawidłowego nazywania różnego typu budownictwa: zrównoważonego, proekologicznego i energooszczędnego. Posiadanie podstaw warunków, które muszą być spełnione w każdego z tych typów budownictwa. Zapoznanie się z możliwościami użycia alternatywnych źródeł energii w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | Potrafi sformułować podstawowe tezy dotyczące budownictwa zrównoważonego, proekologicznego i energooszczędnego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_3A_S3/B-06_K01 Aktywność społeczna w zakresie propagowania rozwiązań energooszczędnych w budownictwie i przyjaznych dla środowiska | 2,0 | |
3,0 | Rozumie celowość działań na rzecz promocji rozwiązań energooszczędnych w budownictwie i w ochronie środowiska | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Pearce A.R., Yong H.A., Sustainable buildings and infrastructure, Routledge, London and New Jork, 2012
- Wołoszyn M. A., Ekorewitalizacja. Zagadnienia architektoniczne, Wyd. EXEMPLUM, Poznań, 2013