Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie

Sylabus przedmiotu Roboty pogłębiarskie i czerpalne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Roboty pogłębiarskie i czerpalne
Specjalność Budownictwo Wodne
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Wodnego
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Kreft <kbw@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 15 1,00,44zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1hydrologia
W-2hydraulika stosowana
W-3hydrogeologia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wiedza o robotach pogłębiarskich i czerpalnych oraz hydrotransporcie
C-2Wiedza o polach refulacyjnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt składowania urobku15
15
wykłady
T-W-1Cele wykonywania robót czerpalnych i pogłębiarskich3
T-W-2Maszyny do robót czerpalnych i pogłębiarskich3
T-W-3Kontrola wykonywanych robót. Hydrotransport3
T-W-4Rodzaje urobku. Oczyszczanie urobku. Wybór miejsca na składowisko urobku3
T-W-5Sposób wbudowania urobku w budowlę i składowisko3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych15
A-P-2Udział w konsultacjach1
A-P-3Przygotowanie projektu do zaliczenia12
A-P-4Zaliczenie projektu2
30
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Opracowanie materiału - bieżące utrwalenie poznanego materiału12
A-W-3Analiza literatury w zakresie przedmiotu2
A-W-4Udział w konsultacjach1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające
M-2Metody problemowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie referatu
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie oddanego projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_BW/D/11_W01
Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie
B_2A_W13T2A_W05C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-P-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_BW/D/11_U01
Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
B_2A_U11T2A_U10C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-P-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_BW/D/11_K01
Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
B_2A_K03T2A_K02C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-P-1M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_BW/D/11_W01
Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie
2,0
3,0student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w robotach pogłębiarskich i czerpalnych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_BW/D/11_U01
Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
2,0
3,0student potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań związanych z robotami pogłębiarskimi i czerpalnymi integrować wiedzę z zakresu budownictwa w sposób podstawowy oraz potrafi zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_BW/D/11_K01
Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
2,0
3,0student ma podstawową świadomość ważności oraz rozumie w sposób podstawowy pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej w robotach pogłębiarskich i czerpalnych, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na środowisko i zwiazanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Lewko E., Portowe roboty czerpalne i podwodne, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Hueckel S., Budowle morskie, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1972
  2. Polarski J., Hydrotransport, WNT, Warszawa, 1982
  3. Żylicz A., Statki śródlądowe, Wydawnictwo Morslie, Gdańsk, 1979

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt składowania urobku15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Cele wykonywania robót czerpalnych i pogłębiarskich3
T-W-2Maszyny do robót czerpalnych i pogłębiarskich3
T-W-3Kontrola wykonywanych robót. Hydrotransport3
T-W-4Rodzaje urobku. Oczyszczanie urobku. Wybór miejsca na składowisko urobku3
T-W-5Sposób wbudowania urobku w budowlę i składowisko3
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych15
A-P-2Udział w konsultacjach1
A-P-3Przygotowanie projektu do zaliczenia12
A-P-4Zaliczenie projektu2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Opracowanie materiału - bieżące utrwalenie poznanego materiału12
A-W-3Analiza literatury w zakresie przedmiotu2
A-W-4Udział w konsultacjach1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_BW/D/11_W01Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W13Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-2Wiedza o polach refulacyjnych
C-1Wiedza o robotach pogłębiarskich i czerpalnych oraz hydrotransporcie
Treści programoweT-W-1Cele wykonywania robót czerpalnych i pogłębiarskich
T-W-2Maszyny do robót czerpalnych i pogłębiarskich
T-W-3Kontrola wykonywanych robót. Hydrotransport
T-W-4Rodzaje urobku. Oczyszczanie urobku. Wybór miejsca na składowisko urobku
T-W-5Sposób wbudowania urobku w budowlę i składowisko
T-P-1Projekt składowania urobku
Metody nauczaniaM-1Metody podające
M-2Metody problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w robotach pogłębiarskich i czerpalnych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_BW/D/11_U01Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U11Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-2Wiedza o polach refulacyjnych
C-1Wiedza o robotach pogłębiarskich i czerpalnych oraz hydrotransporcie
Treści programoweT-W-1Cele wykonywania robót czerpalnych i pogłębiarskich
T-W-2Maszyny do robót czerpalnych i pogłębiarskich
T-W-3Kontrola wykonywanych robót. Hydrotransport
T-W-4Rodzaje urobku. Oczyszczanie urobku. Wybór miejsca na składowisko urobku
T-W-5Sposób wbudowania urobku w budowlę i składowisko
T-P-1Projekt składowania urobku
Metody nauczaniaM-1Metody podające
M-2Metody problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań związanych z robotami pogłębiarskimi i czerpalnymi integrować wiedzę z zakresu budownictwa w sposób podstawowy oraz potrafi zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_BW/D/11_K01Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K03Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Wiedza o polach refulacyjnych
C-1Wiedza o robotach pogłębiarskich i czerpalnych oraz hydrotransporcie
Treści programoweT-W-1Cele wykonywania robót czerpalnych i pogłębiarskich
T-W-2Maszyny do robót czerpalnych i pogłębiarskich
T-W-3Kontrola wykonywanych robót. Hydrotransport
T-W-4Rodzaje urobku. Oczyszczanie urobku. Wybór miejsca na składowisko urobku
T-W-5Sposób wbudowania urobku w budowlę i składowisko
T-P-1Projekt składowania urobku
Metody nauczaniaM-1Metody podające
M-2Metody problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma podstawową świadomość ważności oraz rozumie w sposób podstawowy pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej w robotach pogłębiarskich i czerpalnych, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na środowisko i zwiazanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,5
4,0
4,5
5,0