Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Konstrukcje metalowe-1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcje metalowe-1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Wiesław Paczkowski <Wieslaw.Paczkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 30 1,50,62zaliczenie
laboratoriaL4 15 1,50,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matematyka
W-2Rysunek techniczny
W-3Wytrzymałość materiałów
W-4Mechanika budowli

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedstawienie procesu produkcji stali konstrukcyjnych i jego wpływu na właściwości stali
C-2Zapoznanie z właściwościami konstrukcyjnymi stali i sposobem ich badania
C-3Podanie sposobów zabezpieczania konstrukcji stalowych przed korozją i pożarem
C-4Wyjaśnienie teoretycznych podstaw projektowania konstrukcji stalowych metodą stanów granicznych
C-5Objaśnienie zasad projektowania elementów zginanych i ich składników
C-6Zapoznanie z techniką i technologią termicznego łączenia i cięcia metali

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Przepisy BHP stosowane w spawalnictwie1
T-L-2Spawanie gazowe2
T-L-3Spawanie elektryczne elektrodami otulonymi3
T-L-4Zaliczenie Bloku nr 11
T-L-5Kontrola jakości spawania2
T-L-6Zgrzewanie1
T-L-7Spawanie automatyczne3
T-L-8Cięcie metali1
T-L-9Zaliczenie Bloku nr 21
15
wykłady
T-W-1Stal jako materiał budowlany: produkcja, właściwości, klasyfikacja, wyroby, zabezpieczenia antykorozyjne i przeciwpożarowe9
T-W-2Podstawy teoretyczne wymiarowania konstrukcji stalowych5
T-W-3Ogólne zasady wymiarowania konstrukcji stalowych metodą stanów granicznych (klasyfikacja przekrojów)8
T-W-4Wymiarowanie elementów zginanych7
T-W-5Zaliczenie wykładu1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach13
A-L-2Samodzielne wykonanie sprawozdań20
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia laboratoriów10
A-L-4Zaliczenie laboratoriów2
45
wykłady
A-W-1Udział w wykładach29
A-W-2Studia i praca własna11
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia4
A-W-4Zaliczenie wykładu1
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-2Ocena formująca: Zaliczenia cząstkowe laboratoriów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/17-1_W01
Na bazie znajomość technologicznych i konstrukcyjnych cech stali jako materiału budowlanego oraz znajomości teoretycznych metod wymiarowania wyrażonych w aktach prawnych (normach) związanych z projektowaniem konstrukcji stalowych posiada wiedzę na temat prawidłowego konstruowania i wymiarowania elementów zginanych z uwzględnieniem współczenych trendów rozwojowych
B_1A_W23, B_1A_W07, B_1A_W17, B_1A_W08T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2, C-3, C-5, C-4T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/17-1_U01
Potrafi rozpoznać i wybrać właściwy materiał, wyrób lub technologię do wykonania prac związanych z produkcją lub inną formą obróbki konstrukcji stalowych za pomocą zróżnicowanych form obróbki cieplnej z uwzględnieniem efektów samodzielnie zdobywanej wiedzy
B_1A_U17, B_1A_U22T1A_U01, T1A_U05, T1A_U14, T1A_U16InzA_U06, InzA_U08C-6T-W-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-1M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/17-1_K01
Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia właściwy stosunek do odpowiedzialności za wytworzone przez siebie rozwiązania
B_1A_K05, B_1A_K01T1A_K01, T1A_K05C-6T-L-5, T-L-1, T-L-2, T-L-7, T-L-6, T-L-8M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/17-1_W01
Na bazie znajomość technologicznych i konstrukcyjnych cech stali jako materiału budowlanego oraz znajomości teoretycznych metod wymiarowania wyrażonych w aktach prawnych (normach) związanych z projektowaniem konstrukcji stalowych posiada wiedzę na temat prawidłowego konstruowania i wymiarowania elementów zginanych z uwzględnieniem współczenych trendów rozwojowych
2,0Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5W merytorycznie i formalnie poprawnym rozwiązaniu występuje kilka błędów o znaczeniu lokalnym nie rzutujących na ogólną poprawność rozwiązania lub pojawiło się istotne naruszenie któregoś z formalnych aspektów opracowania.
4,0Rozwiązanie w zasadzie całkowicie poprawne, ale w którymś elemencie występuje wyraźny błąd o znaczeniu lokalnym lub wyraźne naruszenie któregoś z aspektów formalnych.
4,5Prawidłowe rozwiązanie z drobnymi błędami nie wpływającymi na jego jakość merytoryczną i formalną. Błędy te są w sposób oczywisty łatwe do wykrycia, a usterki formalne łatwe do naprawienia.
5,0Rozwiązanie całkowicie poprawne pod względem merytorycznym i formalnym z co najwyżej nielicznymi, drobnymi, lokalnymi, nie powtarzającymi się błędami.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/17-1_U01
Potrafi rozpoznać i wybrać właściwy materiał, wyrób lub technologię do wykonania prac związanych z produkcją lub inną formą obróbki konstrukcji stalowych za pomocą zróżnicowanych form obróbki cieplnej z uwzględnieniem efektów samodzielnie zdobywanej wiedzy
2,0Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5W merytorycznie i formalnie poprawnym rozwiązaniu występuje kilka błędów o znaczeniu lokalnym nie rzutujących na ogólną poprawność rozwiązania lub pojawiło się istotne naruszenie któregoś z formalnych aspektów opracowania.
4,0Rozwiązanie w zasadzie całkowicie poprawne, ale w którymś elemencie występuje wyraźny błąd o znaczeniu lokalnym lub wyraźne naruszenie któregoś z aspektów formalnych.
4,5Prawidłowe rozwiązanie z drobnymi błędami nie wpływającymi na jego jakość merytoryczną i formalną. Błędy te są w sposób oczywisty łatwe do wykrycia, a usterki formalne łatwe do naprawienia.
5,0Rozwiązanie całkowicie poprawne pod względem merytorycznym i formalnym z co najwyżej nielicznymi, drobnymi, lokalnymi, nie powtarzającymi się błędami.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/17-1_K01
Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia właściwy stosunek do odpowiedzialności za wytworzone przez siebie rozwiązania
2,0Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5W merytorycznie i formalnie poprawnym rozwiązaniu występuje kilka błędów o znaczeniu lokalnym nie rzutujących na ogólną poprawność rozwiązania lub pojawiło się istotne naruszenie któregoś z formalnych aspektów opracowania.
4,0Rozwiązanie w zasadzie całkowicie poprawne, ale w którymś elemencie występuje wyraźny błąd o znaczeniu lokalnym lub wyraźne naruszenie któregoś z aspektów formalnych.
4,5Prawidłowe rozwiązanie z drobnymi błędami nie wpływającymi na jego jakość merytoryczną i formalną. Błędy te są w sposób oczywisty łatwe do wykrycia, a usterki formalne łatwe do naprawienia.
5,0Rozwiązanie całkowicie poprawne pod względem merytorycznym i formalnym z co najwyżej nielicznymi, drobnymi, lokalnymi, nie powtarzającymi się błędami.

Literatura podstawowa

  1. Praca zbiorowa pod kierunkiem Mariana Giżejowskiego i Jerzego Ziółko, Stalowe konstrukcje budynków. Projektowanie wg eurokodów z przykładami obliczeń, Arkady, Warszawa, 2010, Budownictwo ogólne t. 5
  2. Praca zbiorowa pod redakcją Aleksandra Kozłowskiego, Konstrukcje stalowe. Przykłady obliczeń wg PN-EN 1993-1. Część pierwsza. Wybrane elementy i połączenia, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, 2010, Wydanie I - 2009, Wydanie II – 2010
  3. Łubiński M., Filipowicz A., Żółtowski W., Konstrukcje metalowe, cz. 1, Arkady, Warszawa, 2000, Wyd. II
  4. Norma: PN-EN 1993-1-1: 2006. Eurokod 3, Projektowanie konstrukcji stalowych. Część 1-1: Reguły ogólne i reguły dla budynków, PKN, 2006
  5. Norma PN-EN 1993-1-5:2008. Eurokod 3, Projektowanie konstrukcji stalowych. Część 1-5: Blachownice, PKN, 2008
  6. Norma PN-EN 1993-1-8: 2006. Eurokod 3, Projektowanie konstrukcji stalowych. Część 1-8: Projektowanie węzłów, PKN, 2006
  7. Ostapiuk H., Czubakowski H., Konstrukcje metalowe. Przewodnik do ćwiczeń laboratoryjnych ze spawalnictwa, Skrypt Politechniki Szczecińskiej, Szczecin

Literatura dodatkowa

  1. Bogucki W., Żyburtowicz M., Tablice do projektowania konstrukcji metalowych, Arkady, Warszawa, 2006

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przepisy BHP stosowane w spawalnictwie1
T-L-2Spawanie gazowe2
T-L-3Spawanie elektryczne elektrodami otulonymi3
T-L-4Zaliczenie Bloku nr 11
T-L-5Kontrola jakości spawania2
T-L-6Zgrzewanie1
T-L-7Spawanie automatyczne3
T-L-8Cięcie metali1
T-L-9Zaliczenie Bloku nr 21
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Stal jako materiał budowlany: produkcja, właściwości, klasyfikacja, wyroby, zabezpieczenia antykorozyjne i przeciwpożarowe9
T-W-2Podstawy teoretyczne wymiarowania konstrukcji stalowych5
T-W-3Ogólne zasady wymiarowania konstrukcji stalowych metodą stanów granicznych (klasyfikacja przekrojów)8
T-W-4Wymiarowanie elementów zginanych7
T-W-5Zaliczenie wykładu1
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach13
A-L-2Samodzielne wykonanie sprawozdań20
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia laboratoriów10
A-L-4Zaliczenie laboratoriów2
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach29
A-W-2Studia i praca własna11
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia4
A-W-4Zaliczenie wykładu1
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/C/17-1_W01Na bazie znajomość technologicznych i konstrukcyjnych cech stali jako materiału budowlanego oraz znajomości teoretycznych metod wymiarowania wyrażonych w aktach prawnych (normach) związanych z projektowaniem konstrukcji stalowych posiada wiedzę na temat prawidłowego konstruowania i wymiarowania elementów zginanych z uwzględnieniem współczenych trendów rozwojowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
B_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
B_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W08Zna zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie procesu produkcji stali konstrukcyjnych i jego wpływu na właściwości stali
C-2Zapoznanie z właściwościami konstrukcyjnymi stali i sposobem ich badania
C-3Podanie sposobów zabezpieczania konstrukcji stalowych przed korozją i pożarem
C-5Objaśnienie zasad projektowania elementów zginanych i ich składników
C-4Wyjaśnienie teoretycznych podstaw projektowania konstrukcji stalowych metodą stanów granicznych
Treści programoweT-W-1Stal jako materiał budowlany: produkcja, właściwości, klasyfikacja, wyroby, zabezpieczenia antykorozyjne i przeciwpożarowe
T-W-3Ogólne zasady wymiarowania konstrukcji stalowych metodą stanów granicznych (klasyfikacja przekrojów)
T-W-2Podstawy teoretyczne wymiarowania konstrukcji stalowych
T-W-4Wymiarowanie elementów zginanych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5W merytorycznie i formalnie poprawnym rozwiązaniu występuje kilka błędów o znaczeniu lokalnym nie rzutujących na ogólną poprawność rozwiązania lub pojawiło się istotne naruszenie któregoś z formalnych aspektów opracowania.
4,0Rozwiązanie w zasadzie całkowicie poprawne, ale w którymś elemencie występuje wyraźny błąd o znaczeniu lokalnym lub wyraźne naruszenie któregoś z aspektów formalnych.
4,5Prawidłowe rozwiązanie z drobnymi błędami nie wpływającymi na jego jakość merytoryczną i formalną. Błędy te są w sposób oczywisty łatwe do wykrycia, a usterki formalne łatwe do naprawienia.
5,0Rozwiązanie całkowicie poprawne pod względem merytorycznym i formalnym z co najwyżej nielicznymi, drobnymi, lokalnymi, nie powtarzającymi się błędami.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/C/17-1_U01Potrafi rozpoznać i wybrać właściwy materiał, wyrób lub technologię do wykonania prac związanych z produkcją lub inną formą obróbki konstrukcji stalowych za pomocą zróżnicowanych form obróbki cieplnej z uwzględnieniem efektów samodzielnie zdobywanej wiedzy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U17Potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych
B_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-6Zapoznanie z techniką i technologią termicznego łączenia i cięcia metali
Treści programoweT-W-1Stal jako materiał budowlany: produkcja, właściwości, klasyfikacja, wyroby, zabezpieczenia antykorozyjne i przeciwpożarowe
T-L-2Spawanie gazowe
T-L-3Spawanie elektryczne elektrodami otulonymi
T-L-5Kontrola jakości spawania
T-L-6Zgrzewanie
T-L-7Spawanie automatyczne
T-L-8Cięcie metali
T-L-1Przepisy BHP stosowane w spawalnictwie
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenia cząstkowe laboratoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5W merytorycznie i formalnie poprawnym rozwiązaniu występuje kilka błędów o znaczeniu lokalnym nie rzutujących na ogólną poprawność rozwiązania lub pojawiło się istotne naruszenie któregoś z formalnych aspektów opracowania.
4,0Rozwiązanie w zasadzie całkowicie poprawne, ale w którymś elemencie występuje wyraźny błąd o znaczeniu lokalnym lub wyraźne naruszenie któregoś z aspektów formalnych.
4,5Prawidłowe rozwiązanie z drobnymi błędami nie wpływającymi na jego jakość merytoryczną i formalną. Błędy te są w sposób oczywisty łatwe do wykrycia, a usterki formalne łatwe do naprawienia.
5,0Rozwiązanie całkowicie poprawne pod względem merytorycznym i formalnym z co najwyżej nielicznymi, drobnymi, lokalnymi, nie powtarzającymi się błędami.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/C/17-1_K01Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia właściwy stosunek do odpowiedzialności za wytworzone przez siebie rozwiązania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
B_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-6Zapoznanie z techniką i technologią termicznego łączenia i cięcia metali
Treści programoweT-L-5Kontrola jakości spawania
T-L-1Przepisy BHP stosowane w spawalnictwie
T-L-2Spawanie gazowe
T-L-7Spawanie automatyczne
T-L-6Zgrzewanie
T-L-8Cięcie metali
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenia cząstkowe laboratoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Błędy kardynalne polegające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu.
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5W merytorycznie i formalnie poprawnym rozwiązaniu występuje kilka błędów o znaczeniu lokalnym nie rzutujących na ogólną poprawność rozwiązania lub pojawiło się istotne naruszenie któregoś z formalnych aspektów opracowania.
4,0Rozwiązanie w zasadzie całkowicie poprawne, ale w którymś elemencie występuje wyraźny błąd o znaczeniu lokalnym lub wyraźne naruszenie któregoś z aspektów formalnych.
4,5Prawidłowe rozwiązanie z drobnymi błędami nie wpływającymi na jego jakość merytoryczną i formalną. Błędy te są w sposób oczywisty łatwe do wykrycia, a usterki formalne łatwe do naprawienia.
5,0Rozwiązanie całkowicie poprawne pod względem merytorycznym i formalnym z co najwyżej nielicznymi, drobnymi, lokalnymi, nie powtarzającymi się błędami.