Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe6:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe6
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Geotechniki
Nauczyciel odpowiedzialny Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS8 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności
W-2Zaliczone szkolenie biblioteczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie zasad pisania planów i treści prac dyplomowych z zakresu mechaniki gruntów
C-2Nabycie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej
C-3Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej
C-4Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej
C-5Nabycie świadomości podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej w odniesieniu do zagadnień z mechaniki gruntów5
T-S-2Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej5
T-S-3Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury8
T-S-4Prezentacja przez studentów wybranych tematów poszerzających wiedzę z zakresu mechaniki gruntów12
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Opracowanie planu pracy dyplomowej inżynierskiej2
A-S-3Przygotowanie materiału do referatu z zakresu tematyki pracy dyplomowej8
A-S-4Przygotowanie wstępnego spisu literatury1
A-S-5Przygotowanie prezentacji wybranego tematu pracy dyplomowej6
A-S-6Przygotowanie ostatecznego spisu literatury, rysunków, tabel, załączników do dyplomu inżynierskiego3
A-S-7Przygotowanie drugiej prezentacji będącej końcową prezentacją pracy dyplomowej10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
M-3Metoda przypadków
M-4Wykład problemowy
M-5Metody praktyczne (prezentacja)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Prezentacja referatów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/10-6_W01
Ma wiedzę dla kierunku budownictwo niezbędną do rozwiązywania prostych zadań
B_1A_W23, B_1A_W20, B_1A_W17, B_1A_W21, B_1A_W13T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W10InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05C-2, C-3, C-4, C-1, C-5T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-1M-2, M-3, M-4, M-1, M-5S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/10-6_U01
Potrafi zaprojektować proste konstrukcje inżynierskie. Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
B_1A_U05, B_1A_U14, B_1A_U08, B_1A_U21, B_1A_U19, B_1A_U22T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08C-2, C-3, C-4, C-1, C-5T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-1M-2, M-3, M-4, M-1, M-5S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/10-6_K01
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, przestrzegania zasad etyki zawodowej.
B_1A_K05, B_1A_K01, B_1A_K03, B_1A_K04, B_1A_K02, B_1A_K06, B_1A_K07T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-2, C-3, C-4, C-1, C-5T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-1M-2, M-3, M-4, M-1, M-5S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/10-6_W01
Ma wiedzę dla kierunku budownictwo niezbędną do rozwiązywania prostych zadań
2,0
3,0Student posiada dostateczną wiedzę niezbędną do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/10-6_U01
Potrafi zaprojektować proste konstrukcje inżynierskie. Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
2,0
3,0Student posiada umiejętność samodzielnego przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/10-6_K01
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, przestrzegania zasad etyki zawodowej.
2,0
3,0Ma świadomość uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Meyer Zygmunt, Obliczenia inżynierskie osiadania fundamentów, Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowe ZAPOL, Szczecin, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Stosownie do prezentowanych wykładów

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej w odniesieniu do zagadnień z mechaniki gruntów5
T-S-2Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej5
T-S-3Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury8
T-S-4Prezentacja przez studentów wybranych tematów poszerzających wiedzę z zakresu mechaniki gruntów12
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Opracowanie planu pracy dyplomowej inżynierskiej2
A-S-3Przygotowanie materiału do referatu z zakresu tematyki pracy dyplomowej8
A-S-4Przygotowanie wstępnego spisu literatury1
A-S-5Przygotowanie prezentacji wybranego tematu pracy dyplomowej6
A-S-6Przygotowanie ostatecznego spisu literatury, rysunków, tabel, załączników do dyplomu inżynierskiego3
A-S-7Przygotowanie drugiej prezentacji będącej końcową prezentacją pracy dyplomowej10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/A/10-6_W01Ma wiedzę dla kierunku budownictwo niezbędną do rozwiązywania prostych zadań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
B_1A_W20Ma wiedzę na temat wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko
B_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W21Ma elementarną wiedzę z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej
B_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej
C-3Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej
C-4Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej
C-1Poznanie zasad pisania planów i treści prac dyplomowych z zakresu mechaniki gruntów
C-5Nabycie świadomości podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej
Treści programoweT-S-2Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej
T-S-3Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury
T-S-4Prezentacja przez studentów wybranych tematów poszerzających wiedzę z zakresu mechaniki gruntów
T-S-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej w odniesieniu do zagadnień z mechaniki gruntów
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-3Metoda przypadków
M-4Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-5Metody praktyczne (prezentacja)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada dostateczną wiedzę niezbędną do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/A/10-6_U01Potrafi zaprojektować proste konstrukcje inżynierskie. Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U05Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych
B_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
B_1A_U21Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej
C-3Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej
C-4Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej
C-1Poznanie zasad pisania planów i treści prac dyplomowych z zakresu mechaniki gruntów
C-5Nabycie świadomości podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej
Treści programoweT-S-2Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej
T-S-3Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury
T-S-4Prezentacja przez studentów wybranych tematów poszerzających wiedzę z zakresu mechaniki gruntów
T-S-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej w odniesieniu do zagadnień z mechaniki gruntów
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-3Metoda przypadków
M-4Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-5Metody praktyczne (prezentacja)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada umiejętność samodzielnego przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/A/10-6_K01Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, przestrzegania zasad etyki zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
B_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
B_1A_K03Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu
B_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
B_1A_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko
B_1A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
B_1A_K07Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej
C-3Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej
C-4Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej
C-1Poznanie zasad pisania planów i treści prac dyplomowych z zakresu mechaniki gruntów
C-5Nabycie świadomości podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej
Treści programoweT-S-2Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej
T-S-3Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury
T-S-4Prezentacja przez studentów wybranych tematów poszerzających wiedzę z zakresu mechaniki gruntów
T-S-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej inżynierskiej w odniesieniu do zagadnień z mechaniki gruntów
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-3Metoda przypadków
M-4Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-5Metody praktyczne (prezentacja)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma świadomość uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0