Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_1A_S1/C/14_U01 | Projektuje proste układy sieci wod-kan dla wybranych rzeczywistych terenów (jako projektowanie komputerowe). Wykonuje proste podstawowe projeky. Rozumie potrzebę dalszego dokształcania się w zakresie nowoczesnych rozwiazań sieci wod-kan. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_1A_U08 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności |
---|
B_1A_U21 | Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego |
B_1A_U22 | Ma umiejętność samokształcenia się |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Rozumie zasady koordynacji projektowania i budowy sieci wodociagowej, kanalizacji sanitarnej oraz deszczowej. |
---|
C-2 | Umiejętność projektowania prostych układów sieci wodociagowo-kanalizacyjnych |
Treści programowe | T-W-3 | Źródła wody. Ujęcia wód powierzchniowych i podziemnych - ogólny podział. |
---|
T-W-4 | Materiały, uzbrojenie, rodzaje połaczeń stosowane w budowie sieci wodociagowej. |
T-W-5 | Doprowadzenie wody: grawitacyjne, cisnieniowe. |
T-W-6 | Zbiorniki wodociagowe: rodzaje, konstrukcje, zasady usytuowania, uzbrojenie zbiornika. Wspólpraca pompowni 2-go stopnia z siecią wodociągowa i zbiornikiem. |
T-W-7 | Systemy kanalizacji i zasady wyboru. |
T-W-8 | Bilans ścieków. Zasady określania przepływów obliczeniowych w kanalizacji sanitarnej i deszczowej. |
T-W-10 | Obiekty specjalne na sieci takie jak syfony, przelewy burzowe, piaskowniiki, łapacze błota, benzyn, olejów i tłuszczu. |
T-W-9 | Materiały i uzbrojenie stosowane w budowie sieci kanalizacyjnej. Przekroje poprzeczne kanałów. |
T-W-11 | BHP przy budowie sieci wodociagowej i kanalizacyjnej. |
T-P-4 | Wykonanie opisu technicznego do projektu. |
T-P-1 | Wprowadzenie mapy do programu AutoCAD |
T-P-3 | Wykonanie profili podłużnych wybranych odcinków sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej |
T-P-2 | Trasowanie sieci wodociagowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej na planie sytuacyjno wysokościowym w skali 1:500 (przy wykorzystaniu programu AutoCAD) |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Metoda projektów |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi jedynie w dostateczny sposób zaprojektować najprostsze podstawowe układy sieci wod-kan dla wybranych rzeczywistych terenów wraz z dostatecznym projektowaniem przy użyciu komputera |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |