Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_1A_S1/D/BW/05_U01 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu hydrologii, planować i przeprowadzać symulacje komputerowe z zakresu hydrologii, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski, sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego z zakresu hydrologii. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_1A_U08 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności |
---|
B_1A_U19 | Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego |
B_1A_U10 | Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Rozumie procesy hydrologiczne i ich współzależności |
---|
C-2 | Potrafi przetwarzać informacje hydrologiczne |
C-3 | Potrafi stosować podstawowe metody obliczeniowe używane w hydrologii i wykonywać elementy operatów hydrologicznych |
Treści programowe | T-W-8 | Krzywe hydrograficzne - analiza i obróbka danych, metody wyznaczania parametrów równań związku stan-przepływ, krzywa całkowa przepływów |
---|
T-W-3 | Charakterystyki opadów cieklych, metoda hipsometryczna |
T-W-4 | Charakterystyki opadów stałych |
T-W-9 | Podstawowe pojęcia statystyczne używane w hydrologii |
T-W-11 | Testowanie hipotez zgodności rozkladu, przedziały ufności krzywych prawdopodobieństwa |
T-W-10 | Krzywe prawdopodobieństwa, metody wyznaczania parametrów rozkładów zmiennych losowych |
T-W-12 | Ruch rumowiska w ciekach - pomiary, metody określania |
T-W-13 | Formy denne, ich związki z warunkami przepływu |
T-W-14 | Metody określania przepływów charakterystycznych |
T-P-2 | Wyznaczanie krzywej związku wodowskazów - praca własna studentów |
T-P-1 | Wyznaczanie krzywej związku wodowskazów - omówienie zakresu operatu |
T-P-6 | Wyznaczanie retencji podziemnej czynnej - praca własna studentów |
T-P-8 | Wyznaczanie krzywej prawdopodobieństwa przewyższenia przepływów maksymalnych rocznych - praca własna studentów |
T-P-3 | Wyznaczanie krzywych związku stan-przepływ - omówienie operatu |
T-P-4 | Wyznaczanie krzywych związku stan-przeplyw - praca własna studentów |
T-P-5 | Wyznaczanie retencji podziemnej czynnej - omówienie zakresu operatu |
T-P-7 | Wyznaczanie krzywej prawdopodobieństwa przewyższenia przepływów maksymalnych rocznych - omówienie operatu |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Metoda projektów |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności operatów hydrologicznych |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Test zaliczeniowy z wykładanego materiału |
S-2 | Ocena formująca: Kontrola terminowości wykonywania operatów hydrologicznych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie potrafi rozwiązywać podstawowych zagadnień inżynierskich z zakresu hydrologii |
3,0 | Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu hydrologii w stopniu dostatecznym |
3,5 | Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu hydrologii w stopniu dość dobrym |
4,0 | Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu hydrologii w stopniu dobrym |
4,5 | Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu hydrologii w stopniu ponad dobrym |
5,0 | Potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu hydrologii w stopniu bardzo dobrym |