Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_1A_S1/D/BE/10_U01 | Potrafi zaprojektować i rozwiązać przegrody budowlane wykorzystując powiązaną wiedzę z zakresu budownictwa. Potrafi zastosować rozwiązania systemowe uwzględniające aspekt zrównoważoności. Rozwiązuje zadania inżynierskie projektowania przegród budowlanych, potrafi wykorzystać metody, techniki i narzędzia oraz przystosować je do własnych potrzeb. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_1A_U08 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności |
---|
B_1A_U22 | Ma umiejętność samokształcenia się |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie zasad Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa. Znajomość rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjaznych środowisku jak i użytkownikom. Znajomość programów komputerowych do oceny cieplno-wilgotnościowej rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych. |
---|
C-2 | Rozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu. |
Treści programowe | T-W-4 | Materiały zmienno fazowe. Magazynowanie ciepła, niestacjonarne efekty ogrzewania i przegrzewania. |
---|
T-W-2 | Syndrom chorego budynku. Problematyka doboru właściwości materiałów/wyrobów budowlanych w aspekcie środowiskowym. Proekologiczne rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe budynków |
T-W-5 | Oszczędzanie ciepła i chłodu, ochrona cieplna w okresie letnim, aktywne systemy słoneczne. Systemy pasywne zysków pośrednich i bezposrednich. Podwójne fasady,panele doswietlające ze szkła pryzmatycznego, panele fotochromatyczne. Zagospodarowanie szarej wody. |
T-P-3 | Ocena rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych w zakresie cieplno-wilgotnościowym z wykorzystaniem programu WUFI |
T-P-1 | Ocena termiczna przegród niejdnorodnych z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego. |
T-P-2 | Ocena cieplno-wilgotnościowa przegród budowlanych oraz połączeń konstrukcyjnych i technologicznych - modelowanie mostków termicznych przy uzyciu programu Therm |
Metody nauczania | M-1 | metoda podająca - wykład informacyjny |
---|
M-2 | metoda praktyczna - zajęcia projektowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: zaliczenie projektu |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie osiągnął wymagań jak na ocenę dostateczną |
3,0 | Potrafi zaprojektować i rozwiązać przegrody budowlane wykorzystując powiązaną wiedzę z zakresu budownictwa. Stosuje rozwiazania systemowe uwzględniające aspekt zrównoważoności. Potrafi stosować metody, techniki i narzędzia ora przystosować je do własnych potrzeb. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |