Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Budownictwo Energooszczędne

Sylabus przedmiotu Betony specjalne w budownictwie energooszczędnym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Betony specjalne w budownictwie energooszczędnym
Specjalność Budownictwo Energooszczędne
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Maria Kaszyńska <Maria.Kaszynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jolanta Borucka-Lipska <Jolanta.Borucka-Lipska@zut.edu.pl>, Adam Zieliński <Adam.Zielinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 2,00,62zaliczenie
laboratoriaL6 15 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukonczony kurs materiałów budowlanych
W-2Ukończony kurs technologii betonu
W-3Ukończony kurs chemii budowlanej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie nowoczesnych betonów
C-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na właściwości zapraw i betonów
C-3Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami badań właściwości mieszanek i stwardnialego betonu
C-4Poznanie metod projektowania składu betonów nowej generacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Ocena wpływu dodatków mineralnych (popiołu lotnego, pyłu krzemionkowego) na właściwości zapraw2
T-L-2Ocena wpływu domieszek chemicznych (plastyfikatorów) na właściwości reologiczne zapraw2
T-L-3Projektowanie betonów wysokowartościowych z dodatkami i domieszkami2
T-L-4Wykonanie mieszanek betonów wysokowartościowych, badanie konsystencji i wykonanie próbek do badań właściwości mechanicznych2
T-L-5Projektowanie składu betonów samozagęszczalnych2
T-L-6Wykonanie mieszanek samozagęszczalnych, badanie właściwości reologicznych mieszanek i przygotowanie próbek do badania właściwości mechanicznych2
T-L-7Badanie wytrzymałości na ściskanie i na rozciąganie betonu, określenie klasy wytrzymałości betonu, porównie z betonami zwykłymi2
T-L-8Kolokwium sprawdzające1
15
wykłady
T-W-1Beton w strategii zrównoważonego rozwoju. Beton a środowisko. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów, kruszywa z recyklingu, trwałość betonu, okres żywotności2
T-W-2Klasyfikacja betonów specjalnych, betony nowej generacji. Charakterystyka betonów: wysokowartościowych, projektowanie składu, właściwości, zastosowanie2
T-W-3Betony samozagęszczalne, klasyfikacja, projektowanie składu, metody badań właściwości reologicznych mieszanek samozagęszczalnych2
T-W-4Lekkie betony wysokowartościowe, charakterystyka, projektowanie, zastosowanie, wstępna obróbka kruszyw lekkich, lekkie betony samozagęszczalne,1
T-W-5Charakterystyka fibrobetonów, zasady mikrouzbrojenia, rodzaje włókien, technologia wykonania1
T-W-6Betony odporne na wysokie temperatury, beton w warunkach pożaru1
T-W-7Betony podwodne, domieszki do betonów podwodnych, technologia układania betonu pod wodą1
T-W-8Betony natryskowe, charakterystyka, metody natrysku, zastosowanie1
T-W-9Polimerobetony, klasyfikacja, charakterystyka składników, zastosowanie1
T-W-10Betony ultrawysokowartościowe (RPC, Ductal, itp.) , charakterystyka, właściwości, zastosowanie2
T-W-11Betony architektoniczne, klasyfikacja, wymagania, problemy, wady, zastosowanie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie wstępne do wykonywania ćwiczeń, zapoznanie z odpowiednimi normami5
A-L-3Opracowanie sprawozdań z wykonanych ćwiczeń7
A-L-4Przygotowanie do kolokwium sprawdzającego i udział w kolokwium3
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Samodzielne opracowanie treści wykładów, studia literatury30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia14
A-W-4Udział w zaliczenie1
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład z prezentacją multimedialną
M-3Wykład problemowy
M-4Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń i przygotowania do ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/D/BE/07_W01
Ma poszerzoną wiedzę o nowoczesnych betonach
B_1A_W13, B_1A_W07, B_1A_W20, B_1A_W08, B_1A_W15T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11M-1, M-2, M-3S-2, S-3
B_1A_S1/D/BE/07_W02
Potrafi zaprojektować beton nowej generacji i dobrać odpowiednie składniki
B_1A_W13T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06InzA_W01C-2, C-4T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5M-1, M-2, M-4S-1, S-3
B_1A_S1/D/BE/07_W03
Zna najnowsze metody badania właściwości zapraw, mieszanek betonowych oi stwardnialego betonu z dodatkami i domieszkami
B_1A_W13T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06InzA_W01C-2, C-3T-L-4, T-L-6, T-L-7M-2, M-3, M-4S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/D/BE/07_U01
Potrafi dobrać składniki do betonów nowej generacji, zbadać ich właściwości i porównać wyniki z wymaganiami normowymi
B_1A_U10, B_1A_U17T1A_U08, T1A_U14, T1A_U16InzA_U01, InzA_U06, InzA_U08C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-L-1, T-L-2M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3
B_1A_S1/D/BE/07_U02
Potrafi dobrać odpowiednie betony i zaprojektować skład mieszanek betonowych do specjalnych zastosowań
B_1A_U10T1A_U08InzA_U01C-2, C-3, C-4T-W-6M-4, M-3, M-2S-1, S-3, S-2
B_1A_S1/D/BE/07_U03
Potrafi dobrać potrzebne badania dla danych betonów, przeprowadzić samodzielnie i w zespole badania wymaganych właściwości i ocenić uzyskane wyniki
B_1A_U10T1A_U08InzA_U01C-2, C-4, C-3T-L-5M-4, M-2, M-3S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/D/BE/07_K01
Rozumie potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie nowych betonów
B_1A_K04, B_1A_K01T1A_K01, T1A_K03, T1A_K04C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11M-1, M-2, M-3, M-4S-2
B_1A_S1/D/BE/07_K02
Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki wpływu pozyskiwania surowców i produkcji materiałów budowlanych na środowisko
B_1A_K04T1A_K03, T1A_K04C-1, C-2T-W-1, T-L-1, T-L-2M-1, M-2, M-3S-2
B_1A_S1/D/BE/07_K03
Ma świadomość odpowiedzialności za uzyskiwane w pracy zespołowej wyniki i ocenę ich wpływu na podejmowane decyzje
B_1A_K04T1A_K03, T1A_K04C-1, C-2, C-3T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-4, T-L-6, T-L-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/D/BE/07_W01
Ma poszerzoną wiedzę o nowoczesnych betonach
2,0
3,0Student umie wymienić i podać podstawowe właściwości nowoczesnch betonów
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/D/BE/07_W02
Potrafi zaprojektować beton nowej generacji i dobrać odpowiednie składniki
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady doboru składników do nowoczesnych betonów
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/D/BE/07_W03
Zna najnowsze metody badania właściwości zapraw, mieszanek betonowych oi stwardnialego betonu z dodatkami i domieszkami
2,0
3,0Student zna metody badań właściwości reologicznych i mechanicznych betonów, nie potrafi prawidlowo interpretować wyników badań
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/D/BE/07_U01
Potrafi dobrać składniki do betonów nowej generacji, zbadać ich właściwości i porównać wyniki z wymaganiami normowymi
2,0
3,0Student potrafi samodzielnie i zespołowo przeprowadzić badania laboratoryjne lecz ma problemy z interpretacja wyników
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/D/BE/07_U02
Potrafi dobrać odpowiednie betony i zaprojektować skład mieszanek betonowych do specjalnych zastosowań
2,0
3,0Student potrafi dobrać odpowiednie składniki do betonów ale ma problemy z ilościowym ich doborem
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/D/BE/07_U03
Potrafi dobrać potrzebne badania dla danych betonów, przeprowadzić samodzielnie i w zespole badania wymaganych właściwości i ocenić uzyskane wyniki
2,0
3,0Student potrafi przeprowadzić badania właściwości mieszanek betonowych i stwardniałych betonów ale ma problemy z analizą uzyskanych wyników
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/D/BE/07_K01
Rozumie potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie nowych betonów
2,0
3,0Student rozumie jak szybko postępuja zmiany i pojawiają się na rynku nowe materiały budowlane i nowe możliwości ich zastosowania
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/D/BE/07_K02
Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki wpływu pozyskiwania surowców i produkcji materiałów budowlanych na środowisko
2,0
3,0Student rozumie jaki wpływ na środowisko ma produkcja betonu i pozyskiwanie surowców
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/D/BE/07_K03
Ma świadomość odpowiedzialności za uzyskiwane w pracy zespołowej wyniki i ocenę ich wpływu na podejmowane decyzje
2,0
3,0Student ma świadomość odpowiedzialności za uzyskiwane w badaniach wyniki, jest aktywny,
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jamroży Z., Beton i jego technologie, PWN, Warszawa, 2002
  2. Neville A., Właściwości betonu, Polski Cement, Kraków, 2012
  3. Giergiczny Z., Małolepszy J., Szwabowski J., Śliwiński J., Cementy z dodatkami mineralnymi w technologii betonów nowej generacji, Wyd. Instytut Śląski, Katowice, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Ocena wpływu dodatków mineralnych (popiołu lotnego, pyłu krzemionkowego) na właściwości zapraw2
T-L-2Ocena wpływu domieszek chemicznych (plastyfikatorów) na właściwości reologiczne zapraw2
T-L-3Projektowanie betonów wysokowartościowych z dodatkami i domieszkami2
T-L-4Wykonanie mieszanek betonów wysokowartościowych, badanie konsystencji i wykonanie próbek do badań właściwości mechanicznych2
T-L-5Projektowanie składu betonów samozagęszczalnych2
T-L-6Wykonanie mieszanek samozagęszczalnych, badanie właściwości reologicznych mieszanek i przygotowanie próbek do badania właściwości mechanicznych2
T-L-7Badanie wytrzymałości na ściskanie i na rozciąganie betonu, określenie klasy wytrzymałości betonu, porównie z betonami zwykłymi2
T-L-8Kolokwium sprawdzające1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Beton w strategii zrównoważonego rozwoju. Beton a środowisko. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów, kruszywa z recyklingu, trwałość betonu, okres żywotności2
T-W-2Klasyfikacja betonów specjalnych, betony nowej generacji. Charakterystyka betonów: wysokowartościowych, projektowanie składu, właściwości, zastosowanie2
T-W-3Betony samozagęszczalne, klasyfikacja, projektowanie składu, metody badań właściwości reologicznych mieszanek samozagęszczalnych2
T-W-4Lekkie betony wysokowartościowe, charakterystyka, projektowanie, zastosowanie, wstępna obróbka kruszyw lekkich, lekkie betony samozagęszczalne,1
T-W-5Charakterystyka fibrobetonów, zasady mikrouzbrojenia, rodzaje włókien, technologia wykonania1
T-W-6Betony odporne na wysokie temperatury, beton w warunkach pożaru1
T-W-7Betony podwodne, domieszki do betonów podwodnych, technologia układania betonu pod wodą1
T-W-8Betony natryskowe, charakterystyka, metody natrysku, zastosowanie1
T-W-9Polimerobetony, klasyfikacja, charakterystyka składników, zastosowanie1
T-W-10Betony ultrawysokowartościowe (RPC, Ductal, itp.) , charakterystyka, właściwości, zastosowanie2
T-W-11Betony architektoniczne, klasyfikacja, wymagania, problemy, wady, zastosowanie1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie wstępne do wykonywania ćwiczeń, zapoznanie z odpowiednimi normami5
A-L-3Opracowanie sprawozdań z wykonanych ćwiczeń7
A-L-4Przygotowanie do kolokwium sprawdzającego i udział w kolokwium3
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Samodzielne opracowanie treści wykładów, studia literatury30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia14
A-W-4Udział w zaliczenie1
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/D/BE/07_W01Ma poszerzoną wiedzę o nowoczesnych betonach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
B_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
B_1A_W20Ma wiedzę na temat wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko
B_1A_W08Zna zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
B_1A_W15Zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz podstawy technologii ich wytwarzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poznanie nowoczesnych betonów
C-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na właściwości zapraw i betonów
Treści programoweT-W-1Beton w strategii zrównoważonego rozwoju. Beton a środowisko. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów, kruszywa z recyklingu, trwałość betonu, okres żywotności
T-W-2Klasyfikacja betonów specjalnych, betony nowej generacji. Charakterystyka betonów: wysokowartościowych, projektowanie składu, właściwości, zastosowanie
T-W-3Betony samozagęszczalne, klasyfikacja, projektowanie składu, metody badań właściwości reologicznych mieszanek samozagęszczalnych
T-W-4Lekkie betony wysokowartościowe, charakterystyka, projektowanie, zastosowanie, wstępna obróbka kruszyw lekkich, lekkie betony samozagęszczalne,
T-W-5Charakterystyka fibrobetonów, zasady mikrouzbrojenia, rodzaje włókien, technologia wykonania
T-W-6Betony odporne na wysokie temperatury, beton w warunkach pożaru
T-W-7Betony podwodne, domieszki do betonów podwodnych, technologia układania betonu pod wodą
T-W-8Betony natryskowe, charakterystyka, metody natrysku, zastosowanie
T-W-9Polimerobetony, klasyfikacja, charakterystyka składników, zastosowanie
T-W-10Betony ultrawysokowartościowe (RPC, Ductal, itp.) , charakterystyka, właściwości, zastosowanie
T-W-11Betony architektoniczne, klasyfikacja, wymagania, problemy, wady, zastosowanie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład z prezentacją multimedialną
M-3Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie wymienić i podać podstawowe właściwości nowoczesnch betonów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/D/BE/07_W02Potrafi zaprojektować beton nowej generacji i dobrać odpowiednie składniki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na właściwości zapraw i betonów
C-4Poznanie metod projektowania składu betonów nowej generacji
Treści programoweT-L-1Ocena wpływu dodatków mineralnych (popiołu lotnego, pyłu krzemionkowego) na właściwości zapraw
T-L-2Ocena wpływu domieszek chemicznych (plastyfikatorów) na właściwości reologiczne zapraw
T-L-3Projektowanie betonów wysokowartościowych z dodatkami i domieszkami
T-L-5Projektowanie składu betonów samozagęszczalnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład z prezentacją multimedialną
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń i przygotowania do ćwiczeń
S-3Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady doboru składników do nowoczesnych betonów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/D/BE/07_W03Zna najnowsze metody badania właściwości zapraw, mieszanek betonowych oi stwardnialego betonu z dodatkami i domieszkami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na właściwości zapraw i betonów
C-3Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami badań właściwości mieszanek i stwardnialego betonu
Treści programoweT-L-4Wykonanie mieszanek betonów wysokowartościowych, badanie konsystencji i wykonanie próbek do badań właściwości mechanicznych
T-L-6Wykonanie mieszanek samozagęszczalnych, badanie właściwości reologicznych mieszanek i przygotowanie próbek do badania właściwości mechanicznych
T-L-7Badanie wytrzymałości na ściskanie i na rozciąganie betonu, określenie klasy wytrzymałości betonu, porównie z betonami zwykłymi
Metody nauczaniaM-2Wykład z prezentacją multimedialną
M-3Wykład problemowy
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń i przygotowania do ćwiczeń
S-3Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna metody badań właściwości reologicznych i mechanicznych betonów, nie potrafi prawidlowo interpretować wyników badań
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/D/BE/07_U01Potrafi dobrać składniki do betonów nowej generacji, zbadać ich właściwości i porównać wyniki z wymaganiami normowymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U10Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
B_1A_U17Potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Poznanie nowoczesnych betonów
C-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na właściwości zapraw i betonów
C-3Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami badań właściwości mieszanek i stwardnialego betonu
Treści programoweT-W-1Beton w strategii zrównoważonego rozwoju. Beton a środowisko. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów, kruszywa z recyklingu, trwałość betonu, okres żywotności
T-W-2Klasyfikacja betonów specjalnych, betony nowej generacji. Charakterystyka betonów: wysokowartościowych, projektowanie składu, właściwości, zastosowanie
T-W-3Betony samozagęszczalne, klasyfikacja, projektowanie składu, metody badań właściwości reologicznych mieszanek samozagęszczalnych
T-W-4Lekkie betony wysokowartościowe, charakterystyka, projektowanie, zastosowanie, wstępna obróbka kruszyw lekkich, lekkie betony samozagęszczalne,
T-W-5Charakterystyka fibrobetonów, zasady mikrouzbrojenia, rodzaje włókien, technologia wykonania
T-W-6Betony odporne na wysokie temperatury, beton w warunkach pożaru
T-W-7Betony podwodne, domieszki do betonów podwodnych, technologia układania betonu pod wodą
T-W-8Betony natryskowe, charakterystyka, metody natrysku, zastosowanie
T-W-9Polimerobetony, klasyfikacja, charakterystyka składników, zastosowanie
T-W-10Betony ultrawysokowartościowe (RPC, Ductal, itp.) , charakterystyka, właściwości, zastosowanie
T-W-11Betony architektoniczne, klasyfikacja, wymagania, problemy, wady, zastosowanie
T-L-1Ocena wpływu dodatków mineralnych (popiołu lotnego, pyłu krzemionkowego) na właściwości zapraw
T-L-2Ocena wpływu domieszek chemicznych (plastyfikatorów) na właściwości reologiczne zapraw
Metody nauczaniaM-2Wykład z prezentacją multimedialną
M-3Wykład problemowy
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń i przygotowania do ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi samodzielnie i zespołowo przeprowadzić badania laboratoryjne lecz ma problemy z interpretacja wyników
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/D/BE/07_U02Potrafi dobrać odpowiednie betony i zaprojektować skład mieszanek betonowych do specjalnych zastosowań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U10Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na właściwości zapraw i betonów
C-3Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami badań właściwości mieszanek i stwardnialego betonu
C-4Poznanie metod projektowania składu betonów nowej generacji
Treści programoweT-W-6Betony odporne na wysokie temperatury, beton w warunkach pożaru
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Wykład problemowy
M-2Wykład z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń i przygotowania do ćwiczeń
S-3Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi dobrać odpowiednie składniki do betonów ale ma problemy z ilościowym ich doborem
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/D/BE/07_U03Potrafi dobrać potrzebne badania dla danych betonów, przeprowadzić samodzielnie i w zespole badania wymaganych właściwości i ocenić uzyskane wyniki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U10Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na właściwości zapraw i betonów
C-4Poznanie metod projektowania składu betonów nowej generacji
C-3Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami badań właściwości mieszanek i stwardnialego betonu
Treści programoweT-L-5Projektowanie składu betonów samozagęszczalnych
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia laboratoryjne
M-2Wykład z prezentacją multimedialną
M-3Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń i przygotowania do ćwiczeń
S-3Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi przeprowadzić badania właściwości mieszanek betonowych i stwardniałych betonów ale ma problemy z analizą uzyskanych wyników
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/D/BE/07_K01Rozumie potrzebę ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie nowych betonów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
B_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Poznanie nowoczesnych betonów
C-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na właściwości zapraw i betonów
C-3Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami badań właściwości mieszanek i stwardnialego betonu
Treści programoweT-W-1Beton w strategii zrównoważonego rozwoju. Beton a środowisko. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów, kruszywa z recyklingu, trwałość betonu, okres żywotności
T-W-2Klasyfikacja betonów specjalnych, betony nowej generacji. Charakterystyka betonów: wysokowartościowych, projektowanie składu, właściwości, zastosowanie
T-W-3Betony samozagęszczalne, klasyfikacja, projektowanie składu, metody badań właściwości reologicznych mieszanek samozagęszczalnych
T-W-4Lekkie betony wysokowartościowe, charakterystyka, projektowanie, zastosowanie, wstępna obróbka kruszyw lekkich, lekkie betony samozagęszczalne,
T-W-5Charakterystyka fibrobetonów, zasady mikrouzbrojenia, rodzaje włókien, technologia wykonania
T-W-6Betony odporne na wysokie temperatury, beton w warunkach pożaru
T-W-7Betony podwodne, domieszki do betonów podwodnych, technologia układania betonu pod wodą
T-W-8Betony natryskowe, charakterystyka, metody natrysku, zastosowanie
T-W-9Polimerobetony, klasyfikacja, charakterystyka składników, zastosowanie
T-W-10Betony ultrawysokowartościowe (RPC, Ductal, itp.) , charakterystyka, właściwości, zastosowanie
T-W-11Betony architektoniczne, klasyfikacja, wymagania, problemy, wady, zastosowanie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład z prezentacją multimedialną
M-3Wykład problemowy
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie jak szybko postępuja zmiany i pojawiają się na rynku nowe materiały budowlane i nowe możliwości ich zastosowania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/D/BE/07_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki wpływu pozyskiwania surowców i produkcji materiałów budowlanych na środowisko
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Poznanie nowoczesnych betonów
C-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na właściwości zapraw i betonów
Treści programoweT-W-1Beton w strategii zrównoważonego rozwoju. Beton a środowisko. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów, kruszywa z recyklingu, trwałość betonu, okres żywotności
T-L-1Ocena wpływu dodatków mineralnych (popiołu lotnego, pyłu krzemionkowego) na właściwości zapraw
T-L-2Ocena wpływu domieszek chemicznych (plastyfikatorów) na właściwości reologiczne zapraw
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład z prezentacją multimedialną
M-3Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie jaki wpływ na środowisko ma produkcja betonu i pozyskiwanie surowców
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/D/BE/07_K03Ma świadomość odpowiedzialności za uzyskiwane w pracy zespołowej wyniki i ocenę ich wpływu na podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Poznanie nowoczesnych betonów
C-2Poznanie wpływu dodatków mineralnych i domieszek chemicznych na właściwości zapraw i betonów
C-3Zapoznanie się z nowoczesnymi metodami badań właściwości mieszanek i stwardnialego betonu
Treści programoweT-W-1Beton w strategii zrównoważonego rozwoju. Beton a środowisko. Wpływ dodatków i domieszek na właściwości tych betonów, kruszywa z recyklingu, trwałość betonu, okres żywotności
T-L-1Ocena wpływu dodatków mineralnych (popiołu lotnego, pyłu krzemionkowego) na właściwości zapraw
T-L-2Ocena wpływu domieszek chemicznych (plastyfikatorów) na właściwości reologiczne zapraw
T-L-3Projektowanie betonów wysokowartościowych z dodatkami i domieszkami
T-L-5Projektowanie składu betonów samozagęszczalnych
T-L-4Wykonanie mieszanek betonów wysokowartościowych, badanie konsystencji i wykonanie próbek do badań właściwości mechanicznych
T-L-6Wykonanie mieszanek samozagęszczalnych, badanie właściwości reologicznych mieszanek i przygotowanie próbek do badania właściwości mechanicznych
T-L-7Badanie wytrzymałości na ściskanie i na rozciąganie betonu, określenie klasy wytrzymałości betonu, porównie z betonami zwykłymi
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład z prezentacją multimedialną
M-3Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń i przygotowania do ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość odpowiedzialności za uzyskiwane w badaniach wyniki, jest aktywny,
3,5
4,0
4,5
5,0