Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Budownictwo Energooszczędne
Sylabus przedmiotu Instalacje oświetleniowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Instalacje oświetleniowe | ||
Specjalność | Budownictwo Energooszczędne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Cierzniewski <Piotr.Cierzniewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Rysunek techniczny |
W-2 | Podstawy CAD |
W-3 | Fizyka |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student posiada wiedzę na temat instalacji oświetleniowych oraz zapotrzebowania energii pierwotnej na potrzeby oświetlenia wbudowanego w obiektach użyteczności publicznej |
C-2 | Student potrafi wyznaczyć zapotrzebowanie energii pierwotnej na potrzeby oświetlenia wbudowanego w obiektach użyteczności publicznej |
C-3 | Student potrafi wyznaczyć parametry oświetleniowe w pomieszczeniu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | BHP i regulamin laboratorium | 2 |
T-L-2 | Obliczenia parametrów oświetleniowych i energetycznych oświetlenia wbudowanego | 6 |
T-L-3 | Obliczenia energii pierwotnej i końcowej na potrzeby oświetlenia wbudowanego | 4 |
T-L-4 | Układy sterowania instalacjami elektryczmi w budynku | 2 |
T-L-5 | Zaliczenie laboratorium | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe parametry techniki oświetleniowej | 2 |
T-W-2 | Źródła światła, oprawy oświetleniowe | 2 |
T-W-3 | Systemy oświetlenia dziennego | 2 |
T-W-4 | Możliwości sterowania systemami oświetleniowymi | 2 |
T-W-5 | Przedsięwzięcia zmniejszające zużycie energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia | 2 |
T-W-6 | Ogólne zasady obliczenia, w przypadku budynku użyteczności publicznej, rocznego zapotrzebowania energii pierwotnej i końcowej na oświetlenie wbudowane | 2 |
T-W-7 | Programy wspomagające obliczenia parametrów oświetleniowych i energetycznych na potrzeby oświetlenia wbudowanego | 2 |
T-W-8 | Zaliczenie wykładów | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie sprawozdań z ćwiczeń | 10 |
A-L-3 | Zaliczenie laboratorium | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przegotowanie do zaliczenia wykładów | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Pokaz |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-5 | Symulacja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona na podstawie zaliczenia pisemnego i ustnego wykładów |
S-2 | Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie wykonywanego ćwiczenia w trakcie realizacji |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie sprawozdań z wykonanych ćwiczeń |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/D/BE/08_W01 Student ma postawową wiedzę na temat instalacji oświetleniowych i zna zasady obliczania zapotrzebowania energii pierwotnej na potrzeby oświetlenia wbudowanego w obiektach użyteczności publicznej | B_1A_W12 | T1A_W02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-8, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/D/BE/08_U01 Student potrafi wyznaczyć zapotrzebowanie energii pierwotnej na potrzeby oświetlenia wbudowanego w obiektach użyteczności publicznej i parametry oświetleniowe w pomieszczeniu | B_1A_U14 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U07 | — | C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-3, M-4, M-5 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/D/BE/08_K01 student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania | B_1A_K04 | T1A_K03, T1A_K04 | — | C-3 | T-L-2, T-L-3 | M-4 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/D/BE/08_W01 Student ma postawową wiedzę na temat instalacji oświetleniowych i zna zasady obliczania zapotrzebowania energii pierwotnej na potrzeby oświetlenia wbudowanego w obiektach użyteczności publicznej | 2,0 | Student nie ma postawowej wiedzy na temat instalacji oświetleniowych i nie zna zasad obliczania zapotrzebowania energii pierwotnej na potrzeby oświetlenia wbudowanego w obiektach użyteczności publicznej |
3,0 | Student ma postawową wiedzę na temat instalacji oświetleniowych i zna zasady obliczania zapotrzebowania energii pierwotnej na potrzeby oświetlenia wbudowanego w obiektach użyteczności publicznej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/D/BE/08_U01 Student potrafi wyznaczyć zapotrzebowanie energii pierwotnej na potrzeby oświetlenia wbudowanego w obiektach użyteczności publicznej i parametry oświetleniowe w pomieszczeniu | 2,0 | Student nie potrafi wyznaczyć zapotrzebowania energii pierwotnej na potrzeby oświetlenia wbudowanego w obiektach użyteczności publicznej i parametrów oświetleniowych w pomieszczeniach |
3,0 | Student potrafi wyznaczyć zapotrzebowanie energii pierwotnej na potrzeby oświetlenia wbudowanego w obiektach użyteczności publicznej i parametry oświetleniowe w pomieszczeniu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/D/BE/08_K01 student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi realizować w grupie wydane przez prowadzącego ćwiczenia zadania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gawin D.; Sabiniak H.;, Świadectwo charakterystyki energetycznej. Praktyczny poradnik, ArcadiaSoft, Łódź, 2009
- Dyrektywa EPBD 2002, 2002
- Dyrektywa EPBD 2010, 2010
- Przepisy, ustawy, rozporzadzenia i normy związane z przedmiotem, 2011
- Karty i noty katalogowe opraw oświetleniowych i źródeł światła, 2011