Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe4:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe4
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS4 27 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie wszystkich przedmiotów z zakresu studiowanej specjalności.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej i prezentowania swoich osiągnięć.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej. Układ pracy dyplomowej, głowne elementy prac dyplomowych projektowych i badawczych, wymagania formalne dotyczace realizacji i sposobu pisania pracy dyplomowej, materiały żródłowe i sposoby ich katalogowania.6
T-S-2Przezentacja poszczególnych tematów prac dyplomowych przez studentów: dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do tresci programowych realizowanych w trakcie studiów.6
T-S-3Omówienie wybranych zagadnień z zakresu projektowania konstrukcji betonowych i technologii betonu związanych z tematyką prowadzonych prac dyplomowych.4
T-S-4Prezentacja przez studentów wniosków z prowadzonych prac badawczych, studialnych oraz rozwiązań prac projektowych - dyskusja.6
T-S-5Przygotowanie do egzaminów dyplomowych i orony pracy dyplomowej - formy koncowej prezentacji wyników prac, formułowanie wniosków, przedstawienie przez studentów koncowych prezentacji pracy dyplomowej i ich dyskusja.5
27

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Udział w seminarium dyplomowym27
A-S-2Opracowanie planu pracy dyplomowej i spisu literatury19
A-S-3Opracowanie wyników badań, wykonanie prac projektowych i studialnych.33
A-S-4Przygotowanie końcowej prezentacji pracy dyplomowej10
89

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metody praktyczne (prezentacja)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowanych prezentacji i sprawozdania
S-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zaangażowania studenta w prowadzonych zajęciach.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/A/04-4_W01
Student posiada ukształtowaną i szczegółowo podbudowaną teoretycznie wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami budownictwa, w zakresie swojej specjalności. Posiada wiedzę z zakresu profesjonalnego zestawiania źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych.
B_2A_W05, B_2A_W02, B_2A_W06, B_2A_W15, B_2A_W13, B_2A_W01T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W10C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/A/04-4_U01
Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do rozwiązywania problemów zawartych w pracy dyplomowej, wykorzystując dostępne technologie informacyjne.
B_2A_U02, B_2A_U03, B_2A_U05, B_2A_U18, B_2A_U22, B_2A_U09, B_2A_U11, B_2A_U04, B_2A_U12, B_2A_U19, B_2A_U01T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U05, T2A_U08, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U18, T2A_U19C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/A/04-4_K01
Student ma poczucie odpowiedzialności za: wyniki badań i projektowane rozwiązania, ich wpływ na środowisko. wykazuje potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji i postepuje zgodnie z zasadami etyki.
B_2A_K06, B_2A_K05, B_2A_K07, B_2A_K01, B_2A_K02, B_2A_K03, B_2A_K08T2A_K01, T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06, T2A_K07C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/A/04-4_W01
Student posiada ukształtowaną i szczegółowo podbudowaną teoretycznie wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami budownictwa, w zakresie swojej specjalności. Posiada wiedzę z zakresu profesjonalnego zestawiania źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych.
2,0
3,0Student zna w sposób minimalistyczny standardy w wybranej specjalności.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/A/04-4_U01
Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do rozwiązywania problemów zawartych w pracy dyplomowej, wykorzystując dostępne technologie informacyjne.
2,0
3,0Student przedstawił krótką, minimalistyczną prezentację (sprawozdanie).
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/A/04-4_K01
Student ma poczucie odpowiedzialności za: wyniki badań i projektowane rozwiązania, ich wpływ na środowisko. wykazuje potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji i postepuje zgodnie z zasadami etyki.
2,0
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, rozwiązania na minimalistycznym poziomie, jednak postępuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. 2012, Aktualna literatura zwiazana z pisaną przez studenta pracą dyplomową

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej. Układ pracy dyplomowej, głowne elementy prac dyplomowych projektowych i badawczych, wymagania formalne dotyczace realizacji i sposobu pisania pracy dyplomowej, materiały żródłowe i sposoby ich katalogowania.6
T-S-2Przezentacja poszczególnych tematów prac dyplomowych przez studentów: dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do tresci programowych realizowanych w trakcie studiów.6
T-S-3Omówienie wybranych zagadnień z zakresu projektowania konstrukcji betonowych i technologii betonu związanych z tematyką prowadzonych prac dyplomowych.4
T-S-4Prezentacja przez studentów wniosków z prowadzonych prac badawczych, studialnych oraz rozwiązań prac projektowych - dyskusja.6
T-S-5Przygotowanie do egzaminów dyplomowych i orony pracy dyplomowej - formy koncowej prezentacji wyników prac, formułowanie wniosków, przedstawienie przez studentów koncowych prezentacji pracy dyplomowej i ich dyskusja.5
27

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Udział w seminarium dyplomowym27
A-S-2Opracowanie planu pracy dyplomowej i spisu literatury19
A-S-3Opracowanie wyników badań, wykonanie prac projektowych i studialnych.33
A-S-4Przygotowanie końcowej prezentacji pracy dyplomowej10
89
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/A/04-4_W01Student posiada ukształtowaną i szczegółowo podbudowaną teoretycznie wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami budownictwa, w zakresie swojej specjalności. Posiada wiedzę z zakresu profesjonalnego zestawiania źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W05Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa
B_2A_W02Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem
B_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
B_2A_W15Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego
B_2A_W13Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie
B_2A_W01Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki i innych obszarów nauki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej i prezentowania swoich osiągnięć.
Treści programoweT-S-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej. Układ pracy dyplomowej, głowne elementy prac dyplomowych projektowych i badawczych, wymagania formalne dotyczace realizacji i sposobu pisania pracy dyplomowej, materiały żródłowe i sposoby ich katalogowania.
T-S-2Przezentacja poszczególnych tematów prac dyplomowych przez studentów: dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do tresci programowych realizowanych w trakcie studiów.
T-S-3Omówienie wybranych zagadnień z zakresu projektowania konstrukcji betonowych i technologii betonu związanych z tematyką prowadzonych prac dyplomowych.
T-S-4Prezentacja przez studentów wniosków z prowadzonych prac badawczych, studialnych oraz rozwiązań prac projektowych - dyskusja.
T-S-5Przygotowanie do egzaminów dyplomowych i orony pracy dyplomowej - formy koncowej prezentacji wyników prac, formułowanie wniosków, przedstawienie przez studentów koncowych prezentacji pracy dyplomowej i ich dyskusja.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metody praktyczne (prezentacja)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zaangażowania studenta w prowadzonych zajęciach.
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowanych prezentacji i sprawozdania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna w sposób minimalistyczny standardy w wybranej specjalności.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/A/04-4_U01Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do rozwiązywania problemów zawartych w pracy dyplomowej, wykorzystując dostępne technologie informacyjne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U02Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku obcym
B_2A_U03Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
B_2A_U05Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
B_2A_U18Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
B_2A_U22Potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą również aspekty pozatechniczne, zaprojektować złożony obiekt budowlany lub proces technologiczny właściwy dla studiowanej specjalności oraz określić co najmniej w części, sposób jego realizacji, używając właściwych metod, technik i narzędzi
B_2A_U09Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, w tym pomiarów i symulacji numerycznych, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski
B_2A_U11Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
B_2A_U04Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności
B_2A_U12Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
B_2A_U19Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia ( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe
B_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej i prezentowania swoich osiągnięć.
Treści programoweT-S-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej. Układ pracy dyplomowej, głowne elementy prac dyplomowych projektowych i badawczych, wymagania formalne dotyczace realizacji i sposobu pisania pracy dyplomowej, materiały żródłowe i sposoby ich katalogowania.
T-S-2Przezentacja poszczególnych tematów prac dyplomowych przez studentów: dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do tresci programowych realizowanych w trakcie studiów.
T-S-3Omówienie wybranych zagadnień z zakresu projektowania konstrukcji betonowych i technologii betonu związanych z tematyką prowadzonych prac dyplomowych.
T-S-4Prezentacja przez studentów wniosków z prowadzonych prac badawczych, studialnych oraz rozwiązań prac projektowych - dyskusja.
T-S-5Przygotowanie do egzaminów dyplomowych i orony pracy dyplomowej - formy koncowej prezentacji wyników prac, formułowanie wniosków, przedstawienie przez studentów koncowych prezentacji pracy dyplomowej i ich dyskusja.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metody praktyczne (prezentacja)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zaangażowania studenta w prowadzonych zajęciach.
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowanych prezentacji i sprawozdania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przedstawił krótką, minimalistyczną prezentację (sprawozdanie).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/A/04-4_K01Student ma poczucie odpowiedzialności za: wyniki badań i projektowane rozwiązania, ich wpływ na środowisko. wykazuje potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji i postepuje zgodnie z zasadami etyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
B_2A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
B_2A_K07Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
B_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
B_2A_K02Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
B_2A_K03Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
B_2A_K08Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat budownictwa, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej i prezentowania swoich osiągnięć.
Treści programoweT-S-1Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej. Układ pracy dyplomowej, głowne elementy prac dyplomowych projektowych i badawczych, wymagania formalne dotyczace realizacji i sposobu pisania pracy dyplomowej, materiały żródłowe i sposoby ich katalogowania.
T-S-2Przezentacja poszczególnych tematów prac dyplomowych przez studentów: dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do tresci programowych realizowanych w trakcie studiów.
T-S-3Omówienie wybranych zagadnień z zakresu projektowania konstrukcji betonowych i technologii betonu związanych z tematyką prowadzonych prac dyplomowych.
T-S-4Prezentacja przez studentów wniosków z prowadzonych prac badawczych, studialnych oraz rozwiązań prac projektowych - dyskusja.
T-S-5Przygotowanie do egzaminów dyplomowych i orony pracy dyplomowej - formy koncowej prezentacji wyników prac, formułowanie wniosków, przedstawienie przez studentów koncowych prezentacji pracy dyplomowej i ich dyskusja.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metody praktyczne (prezentacja)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa zaangażowania studenta w prowadzonych zajęciach.
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowanych prezentacji i sprawozdania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, rozwiązania na minimalistycznym poziomie, jednak postępuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0