Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa
Sylabus przedmiotu Budowle ziemne i fundamenty specjalne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Budowle ziemne i fundamenty specjalne | ||
Specjalność | Budownictwo Wodne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ryszard Coufal <Ryszard.Coufal@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Roman Bednarek <Roman.Bednarek@zut.edu.pl>, Tomasz Kozłowski <Tomasz.Kozlowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Geologia, mechanika gruntów, fund. I |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność poprawnego posadowienia budowli wodnej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Ćwiczenie projektowe | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Geotechnika w projektowaniu budowli ziemnych. Konsolidacja. Stateczność skarp. Posadowienie budowli hydrotechnicznych | 9 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | wykonanie projekt posadowienia | 51 |
A-P-2 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładzie | 9 |
A-W-2 | bieżące utrwalanie miateriału | 13 |
A-W-3 | przygotowanie do egzaminu | 6 |
A-W-4 | egzamin | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład multimedialny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń projektowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/D/07_W01 Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności | B_2A_W12, B_2A_W02, B_2A_W01 | T2A_W01, T2A_W02, T2A_W04, T2A_W07 | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/D/07_U01 Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych | B_2A_U13, B_2A_U25, B_2A_U17, B_2A_U16 | T2A_U12, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18 | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_N2/B/D/07_U02 Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych | B_2A_U13, B_2A_U16, B_2A_U17, B_2A_U25 | T2A_U12, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18 | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/B/D/07_K01 Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w budownictwie | B_2A_K01, B_2A_K02 | T2A_K03, T2A_K04 | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_N2/B/D/07_K02 Student jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu | B_2A_K02 | T2A_K03 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/D/07_W01 Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności | 2,0 | |
3,0 | student zna podstawowe zasady projektowania budowli ziemnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/D/07_U01 Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych | 2,0 | |
3,0 | student potrafi dobrać w sposób podstawowy odpowiednie zagadnienia do projektowania posadowienia zapory ziemnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_N2/B/D/07_U02 Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych | 2,0 | |
3,0 | student potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych, popełnia niewielkie błędy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/B/D/07_K01 Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | student nie potrafi odpowiedzialnie wykoanć obliczenia, popełnia błędy przy obliczeniach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_N2/B/D/07_K02 Student jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu | 2,0 | |
3,0 | student nie czuje odpowiedzialności za wyniki swoich obliczeń | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hueckel S., Budowle morskie t 1-4, Wyd. Morskie, Gdańsk, 1975