Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Konstrukcje Budowle Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Budowle ziemne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Budowle ziemne | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowle Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ryszard Coufal <Ryszard.Coufal@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Roman Bednarek <Roman.Bednarek@zut.edu.pl>, Tomasz Kozłowski <Tomasz.Kozlowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | MGiF |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność projektowania budowli ziemnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Posadowienie budowli ziemnej | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podział budowli ziemnych. Kategorie geotechniczne. Stataczność budowli. Posadowienie budowli. | 9 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-P-2 | wykonanie projektu posadowienia budowli ziemnej | 27 |
36 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | bieżace utwalanie materiału | 9 |
A-W-3 | przyhotowanie sprawozdań | 6 |
24 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład multimedialny. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: zaliczenie wykładów na podstawie sprawozdań |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń projektoiwych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D14_W01 Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem | B_2A_W07, B_2A_W10, B_2A_W02, B_2A_W14 | T2A_W02, T2A_W08, T2A_W09, T2A_W11 | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_N2/K/D14_W02 Umiejętność projektowania podstawowych typów budowli ziemnych | B_2A_W02, B_2A_W07, B_2A_W10, B_2A_W14 | T2A_W02, T2A_W08, T2A_W09, T2A_W11 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D14_U01 Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne | B_2A_U11, B_2A_U16, B_2A_U01 | T2A_U01, T2A_U10, T2A_U15, T2A_U17 | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_N2/K/D14_U02 Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne | B_2A_U01, B_2A_U11, B_2A_U16 | T2A_U01, T2A_U10, T2A_U15, T2A_U17 | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D14_K01 Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w budownictwie | B_2A_K04, B_2A_K03 | T2A_K02 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_N2/K/D14_K02 Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w budownictwie | B_2A_K03, B_2A_K04 | T2A_K02 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D14_W01 Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem | 2,0 | |
3,0 | student zna budowle ziemne i wykazuje małą umiejętność projektowania podstawowych typów budowli ziemnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_N2/K/D14_W02 Umiejętność projektowania podstawowych typów budowli ziemnych | 2,0 | |
3,0 | student wykazuje słabą miejętność projektowania podstawowych typów budowli ziemnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D14_U01 Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne | 2,0 | |
3,0 | student w prezentacji i sprawozdaniach wykazuje małą znajomość budowli ziemnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_N2/K/D14_U02 Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne | 2,0 | |
3,0 | student słabo radzi sobiez obliczeniami w projekcie, często dopiero po pomocy prowadzącego wykonuje poprawne obliczenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D14_K01 Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | student radzi sobie słabo podczas projektowania posadowienia wału przeciwpowodziowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_N2/K/D14_K02 Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | student wykazuje słabą umiejętność projektowania budowli ziemnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Fanti K., Budowle piętrzące, Arkady, Warszawa, 1980