Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_2A_N2/B/D/01_U01 | Umie posługiwać się podstawowymi metodami obliczeniowymi w hydraulice.
Potrafi korzystać z podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych.
Zna komputerowe modele ruchu rumowiska i badania stabilności dna i potrafi je zastosować w prostych aplikacjach. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_2A_U07 | Korzysta z zaawansowanych narzędzi specjalistycznych w celu wyszukiwania użytecznych informacji, komunikacji oraz pozyskiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora procesów budowlanych |
---|
B_2A_U10 | Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych |
B_2A_U12 | Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
B_2A_U11 | Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
B_2A_U18 | Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Cel przedmiotu | C-1 | Zrozumienie zagadnień z zakresu metod obliczeniowych w hydraulice. |
---|
C-3 | Metody modelowania filtracji. |
C-2 | Opanowanie podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych. |
C-4 | Sposoby obliczania ruchu rumowiska i badania stabilności dna |
Treści programowe | T-W-1 | Metody obliczeniowych w hydraulice |
---|
T-W-2 | Podstawowe techniki modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem i przepływów swobodnych |
T-W-3 | Metody obliczania krzywych spiętrzenia |
T-W-4 | Metody obliczania przepływów pod mostami i przez jazy |
T-W-5 | Modele hydrodynamiczne ruchu ustalonegoi i nieustalonego wody w rzekach i kanałach |
T-P-1 | Projekt z zakresu metofd komputerowych obliczania podstawowych parametrów geometrycznych i hydraulicznych w przekrojach otwartych |
T-W-7 | Metody modelowania filtracji przez wał przeciwpowodziowy i przez zaporę |
T-W-8 | Sposoby obliczania ruchu rumowiska i badania stabilności dna |
T-W-6 | Metody obliczania filtracji w ośrodkach porowatych |
T-P-2 | Projekt w zakresie przepływów pod ciśnieniem (dla sieci wodociągowej) |
T-P-3 | Realizacja modelu ruchu ustalonego dla sieci rzecznej "oczko z poprzeczką" |
T-P-5 | Projekt realizujacy obliczenia filtracji wokół i przez tamę metodą MES |
T-P-4 | Projekt symulacji fali powodziowej w systemie oczko z poprzeczką |
Metody nauczania | M-1 | Wykład problemowy z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji zagadnien i omawiania ich istotnych szczegółów na tablicy |
---|
M-2 | Komputerowe symulacje niektórych omawianych zagadnien (praca budowli hydrotechnicznych, transformacja fal, symulacja nieustalonego pola predkosci przepływu) |
M-3 | Cwiczenia PROJEKTOWE: Zajecia z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji perzykładowych rozwiazanych zadan i tresci zadan do rozwiazania przez studentów przy tablicy |
M-4 | Samodzielne opracowywanie projektów z zagadnień omawianych na wykładzie w oparciu o oprogramowanie zainstalowane w Laboratorium Komputerowym KBW |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Pytania kontrolne z materiału realizowanego na wykładzie w ramach kolokwiów na cwiczeniach
projektowych |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena poszczególnych osób w trakcie cwiczen projektowych przy okazji sprawdzenia realizacji projektów indywidualnych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczanie opracowanych projektów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone dwa kolokwia na ocenę dostateczną. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |