Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Drogi, Ulice i Lotniska
Sylabus przedmiotu Fundamenty specjalne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Fundamenty specjalne | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowle Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ryszard Coufal <Ryszard.Coufal@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Roman Bednarek <Roman.Bednarek@zut.edu.pl>, Tomasz Kozłowski <Tomasz.Kozlowski@zut.edu.pl>, Julita Szutowicz <Julita.Szutowicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mechanika gruntów, mechanika budowli |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność projektowania posadowienia w złożonych warunkach |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Posadowienie filara mostowego | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Kategorie geotechniczne. Fundamenty na palach, studniach, kesonach. Wzmacnianie istniejących fundamentów. | 9 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | wykonanie projektu posadowienia filara mostowego | 27 |
A-P-2 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
36 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładzie | 9 |
A-W-2 | bieżące utrwalanie materiału | 9 |
A-W-3 | przygotowanie sprawozdań | 6 |
24 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: zaliczenie wykładów na podstawie sprawozdań |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń projektowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D09_W01 Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem | B_2A_W09, B_2A_W13, B_2A_W01, B_2A_W08 | T2A_W01, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_N2/K/D09_W02 Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem | B_2A_W01, B_2A_W08, B_2A_W09, B_2A_W13 | T2A_W01, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07 | — | C-1 | T-P-1, T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D09_U01 Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych | B_2A_U18, B_2A_U09, B_2A_U11, B_2A_U19, B_2A_U01, B_2A_U02 | T2A_U01, T2A_U02, T2A_U08, T2A_U10, T2A_U18, T2A_U19 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_N2/K/D09_U02 Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych | B_2A_U01, B_2A_U02, B_2A_U09, B_2A_U11, B_2A_U18, B_2A_U19 | T2A_U01, T2A_U02, T2A_U08, T2A_U10, T2A_U18, T2A_U19 | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/K/D09_K01 Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac | B_2A_K05, B_2A_K01, B_2A_K02 | T2A_K03, T2A_K04, T2A_K06 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
B_2A_N2/K/D09_K02 Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac | B_2A_K01, B_2A_K02, B_2A_K05 | T2A_K03, T2A_K04, T2A_K06 | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D09_W01 Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem | 2,0 | |
3,0 | student klasyfikuje obiekty, ale ma słabą wiedzę na temat posadowienie filara mostowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_N2/K/D09_W02 Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem | 2,0 | |
3,0 | student ma słabą wiedzę na temat posadowienia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D09_U01 Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych | 2,0 | |
3,0 | studnet słabo potrafi dobrać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań z posadowienia na palach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_N2/K/D09_U02 Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych | 2,0 | |
3,0 | studnet słabo potrafi dobrać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów ze specjalności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/K/D09_K01 Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac | 2,0 | |
3,0 | student słabo zna kategorie geotechniczne wg EC7 | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_N2/K/D09_K02 Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac | 2,0 | |
3,0 | student nie czuje odpowiedzialności za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wiłun Z., Zarys geotechniki, WKiŁ, Warszawa, 2005
- Dembicki E., Fundamentowanie I i II, Arkady, Warszawa, 1998