Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie procesem inwestycyjnym II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie procesem inwestycyjnym II | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksandra Barczyk <Aleksandra.Barczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Beata Jeleń <Beata.Jelen@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Budownictwo ogólne, Zarządzanie procesem inwestycyjnym I, Organizacja i kierowanie budową , Ekonomika Budownictwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z metodami szacowania wartości inwestycji i robót budowlanych. |
C-2 | Umiejętność opracowania harmonogramu robót budowlanych w programie MS Project. |
C-3 | Umiejetność oszacowania wartości inwestycji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Sporządzenie projektu inwestycyjnego w zakres, którego wchodzą: podział na struktury robót - WBS; harmonogram sieciowy; harmonogram finasowania inwestycji MS Project; obliczenie procentowego zaawansowania robót; oszacowanie wartości robót WKI; protokoły odbioru robót. | 8 |
T-P-2 | Zaliczenie projektu. | 1 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Uczestinicy procesu inwestycyjnego. | 1 |
T-W-2 | Organizacja zespołu do realizacji projektu inwestycyjnego w odniesieniu do schematu organizacyjnego. | 1 |
T-W-3 | Struktura podziału działań WBS w odniesienu do pełnego cyklu życia projektu inwestycyjnego. | 2 |
T-W-4 | Szacowanie wartości inwestycji i robót budowlanych | 1 |
T-W-5 | Narzędzia do szacowania wartości inwestycji. | 1 |
T-W-6 | Metody planowania sieciowego. | 3 |
T-W-7 | System informatyczny MS Project | 6 |
T-W-8 | Zakres obowiazków i kompetencji zespołu Project Managera - szkolenia, uprawnienia i podnoszenie kwalifikacji | 1 |
T-W-9 | Metoda raportowania realizacji inwestycji - przykłady | 1 |
T-W-10 | Procedury odbiorowe inwestycji budowlanych - wymagania umowne i prawne | 1 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-P-2 | Utrwalenie wiadomości w oparciu o literaturę. | 20 |
A-P-3 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 46 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 18 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
A-W-3 | Samodzielne analizowanie treści wykładów oraz rozpozanie literaturowe. | 15 |
A-W-4 | Egzamin - zaliczenie pisemne. | 2 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Metoda przypadków |
M-3 | Metoda sytuacyjna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D05_W01 Szacuje wartość kosztorysową inwestycji na podstwie programu funkcjonalno-użytkowego - oblicza planowany koszt robót budowlanych i prac projektowych. Opracowuje harmonogramy czasu trwania projektownego przedsięwzięcia uwzględniając problem zużycia środków produkcyji w czasie realizacji planowanych robót budowlanych. | B_1A_W19, B_1A_W22 | T1A_W06, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W11 | InzA_W01, InzA_W03, InzA_W04 | C-1, C-3 | T-W-9, T-W-1, T-W-8, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-7, T-W-2, T-W-10 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D05_U01 Opracowuje projekt realizacji robót budowlanych z zastosowaniem zasad bezpieczeństawa. | B_1A_U13, B_1A_U20 | T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U16 | InzA_U03, InzA_U04, InzA_U08 | C-2, C-3 | T-P-1 | M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D05_K01 Jest odpowiedzialny za wspólnie realizowane zadania.Potrafi analizować i wybierać najlepsze projekty realizacji robót budowlanych.Ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej. | B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K06 | T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06 | InzA_K02 | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-P-1, T-W-3, T-W-10, T-W-9, T-W-7, T-W-1, T-W-8, T-W-2, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D05_W01 Szacuje wartość kosztorysową inwestycji na podstwie programu funkcjonalno-użytkowego - oblicza planowany koszt robót budowlanych i prac projektowych. Opracowuje harmonogramy czasu trwania projektownego przedsięwzięcia uwzględniając problem zużycia środków produkcyji w czasie realizacji planowanych robót budowlanych. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada dostetczną wiedzę w przedmiotowym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D05_U01 Opracowuje projekt realizacji robót budowlanych z zastosowaniem zasad bezpieczeństawa. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi opracować prawidłowo projekt w 60%. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D05_K01 Jest odpowiedzialny za wspólnie realizowane zadania.Potrafi analizować i wybierać najlepsze projekty realizacji robót budowlanych.Ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość odpowiedzialności za powierzone obowiązki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Janusz Traczyk, Vademecum Kosztorysanta, Zeszyt 1 - Szacowanie wartości inwestycji i robót budowlanych, Ośrodek Wdrożeń Ekonomiczno-Organizacyjnych Budownictwa "PROMOCJA", Warszawa, 2011
- Andrzej Minasowicz, Efektywność i zarzadzanie finasami w budownictwie, Poltext, 2009
- W. Ketliński, J. Janowska, C. Woźniak, Proces inwestycyjny w budownictwie, Politechnika Warszawska, 2007
Literatura dodatkowa
- Prace naukowe Instytutu Budownictwa Politechniki Wrocławskiej, Technologia i zarządzanie w budownictwie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 2006
- Sarah Peace, Partnerstwo w budownictwie, Poltext, 2010
- Sebastian Wilczewski, MS Project 2010 i MS Project Server 2010, HELION, 2011