Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe7:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe7
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Bernard Wichtowski <Bernard.Wichtowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 7

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS9 27 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności
W-2Zaliczone szkolenie z podstaw informacji naukowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie się z zasadami pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa
C-2Wyrobienie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej.
C-3Nabycie umiejętności w przygotowaniu prezentacji ogónych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej.
C-4Opanowanie umiejętności przygotowania koncepcji projektowych i wyników z prowadzonych badań technicznych.
C-5Nabycie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Podstawowe wiadomości o pracy dyplomowej z zakresu zagadnień budowlanych a w szczegołności dotyczących konstrukcji metalowych2
T-S-2Zasady pisania pracy technicznej tj. podział na rozdziały, układ i grafika stron, marginesy i ich numeracja, numeracja i opis rysunków oraz tablic, edytor równań i wzorów, spis i opis załączników, spis literatury i norm przedmiotowych2
T-S-3Zasady przygotowania rysunków do pracy projektowej: zasady ogólne, przyjmowanie oznaczeń i opis łączników mechanicznych oraz spoin, grafika szczegółów konstrukcyjnych i blach węzłowych, opis rysunków.3
T-S-4Metody wykonywania badań i obliczeń. Przygotowanie i zreferowanie przez każdego studenta planu pracy dyplomowej, podanie koncepcji rozwiązań projektowych, zakresu i metodyki obliczeniowej, oszacowanie celu pracy i sposobu jej wykorzystania.2
T-S-5Przygotowanie referatu dotyczącego projektowych zagadnień, który stanowi jednocześnie treść wstępu pracy. Prezentacja feferatów i dyskusja techniczna dotycząca prezentowanej tematyki.6
T-S-6Tworzenie prezentacji na tematy techniczne z budownictwa metalowego w programie PowerPoint2
T-S-7Bieżące wygłaszanie tematyki z realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta i dyskusja techniczna związana z przedstawionymi zagadnieniami.8
T-S-8Podsumowanie i wnioski końcowe z opracowanego projektu technicznego w pracy dyplomowej. Podsumowanie i omówienie uzyskanych rezultatów oraz możliwości ich praktycznego wykorzystania.2
27

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach27
A-S-2przygotowanie koncepcji i zakresu pracy4
A-S-3Analiza technicznej literatury przedmiotowej8
A-S-4przygotowanie prezentacji tematycznej6
A-S-5wykonywanie potrzebnych opracowań do zadanego projektu dyplomowego67
A-S-6prace edytorskie i graficzne8
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metoda projektowania
M-4Metoda doboru zagadnień i przypadków
M-5Metody praktyczne - prezentacja zagadnień
M-6Metody praktyczne - aktywność seminaryjna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa wynikająca z przygotowanych sprawozdań oraz referatu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/A/07-7_W01
Student posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności, zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie, posiada podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie.
B_1A_W17, B_1A_W23T1A_W05, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1, C-4, C-5T-S-1, T-S-2, T-S-4, T-S-5, T-S-8M-1, M-2, M-3, M-5S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/A/07-7_U01
Student potrafi poprawnie wybrać narzędzia do realizacji zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie, potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji tego zadania oraz samodzielnie przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą zagadnień z zakresu swojej specjalności, ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostęnych źródeł informacji.
B_1A_U14, B_1A_U22, B_1A_U08, B_1A_U21T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08C-2T-S-2, T-S-3M-6S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/A/07-7_K01
Student rozumie potrzebę ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki tej działalności, potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, potrafi na podstawie samodzielnie zebranego materiało przygotować i zreferować prezentację na temat wybranych zagadnień z zakresu swojej specjalności, ma poczucie odpowiedzialności za pracę własną, potrafi pracować w zespole, na świadomość wagi profesjonalnych i etycznych działań.
B_1A_K01, B_1A_K02, B_1A_K05, B_1A_K04, B_1A_K07T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K07InzA_K01C-1, C-5T-S-1, T-S-2, T-S-4, T-S-5M-1, M-4S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/A/07-7_W01
Student posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności, zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie, posiada podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie.
2,0
3,0Student posiada dostateczną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności, dostatecznie zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie, ma podstawową wiedzę o trndach w budownictwie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/A/07-7_U01
Student potrafi poprawnie wybrać narzędzia do realizacji zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie, potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji tego zadania oraz samodzielnie przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą zagadnień z zakresu swojej specjalności, ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostęnych źródeł informacji.
2,0
3,0Potrafi wybrać odpowiednie, proste narzędzia do rozwiązywania problemów zawartych w pracy dyplomowej, potrafi z nich skorzystać a wyniki prac odpowiednio udokumentować i zaprezentować.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/A/07-7_K01
Student rozumie potrzebę ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki tej działalności, potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, potrafi na podstawie samodzielnie zebranego materiało przygotować i zreferować prezentację na temat wybranych zagadnień z zakresu swojej specjalności, ma poczucie odpowiedzialności za pracę własną, potrafi pracować w zespole, na świadomość wagi profesjonalnych i etycznych działań.
2,0
3,0Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sormułować podstawowe wnioski wyników prac własnych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. 2012, literatura ustalana indywidualnie zgodnie ze specyfiką prac dyplomowych

Literatura dodatkowa

  1. 2012, aktualne normy, czasopisma, materiały konferencyje

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Podstawowe wiadomości o pracy dyplomowej z zakresu zagadnień budowlanych a w szczegołności dotyczących konstrukcji metalowych2
T-S-2Zasady pisania pracy technicznej tj. podział na rozdziały, układ i grafika stron, marginesy i ich numeracja, numeracja i opis rysunków oraz tablic, edytor równań i wzorów, spis i opis załączników, spis literatury i norm przedmiotowych2
T-S-3Zasady przygotowania rysunków do pracy projektowej: zasady ogólne, przyjmowanie oznaczeń i opis łączników mechanicznych oraz spoin, grafika szczegółów konstrukcyjnych i blach węzłowych, opis rysunków.3
T-S-4Metody wykonywania badań i obliczeń. Przygotowanie i zreferowanie przez każdego studenta planu pracy dyplomowej, podanie koncepcji rozwiązań projektowych, zakresu i metodyki obliczeniowej, oszacowanie celu pracy i sposobu jej wykorzystania.2
T-S-5Przygotowanie referatu dotyczącego projektowych zagadnień, który stanowi jednocześnie treść wstępu pracy. Prezentacja feferatów i dyskusja techniczna dotycząca prezentowanej tematyki.6
T-S-6Tworzenie prezentacji na tematy techniczne z budownictwa metalowego w programie PowerPoint2
T-S-7Bieżące wygłaszanie tematyki z realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta i dyskusja techniczna związana z przedstawionymi zagadnieniami.8
T-S-8Podsumowanie i wnioski końcowe z opracowanego projektu technicznego w pracy dyplomowej. Podsumowanie i omówienie uzyskanych rezultatów oraz możliwości ich praktycznego wykorzystania.2
27

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach27
A-S-2przygotowanie koncepcji i zakresu pracy4
A-S-3Analiza technicznej literatury przedmiotowej8
A-S-4przygotowanie prezentacji tematycznej6
A-S-5wykonywanie potrzebnych opracowań do zadanego projektu dyplomowego67
A-S-6prace edytorskie i graficzne8
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_N1/A/07-7_W01Student posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności, zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie, posiada podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z zasadami pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa
C-4Opanowanie umiejętności przygotowania koncepcji projektowych i wyników z prowadzonych badań technicznych.
C-5Nabycie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej.
Treści programoweT-S-1Podstawowe wiadomości o pracy dyplomowej z zakresu zagadnień budowlanych a w szczegołności dotyczących konstrukcji metalowych
T-S-2Zasady pisania pracy technicznej tj. podział na rozdziały, układ i grafika stron, marginesy i ich numeracja, numeracja i opis rysunków oraz tablic, edytor równań i wzorów, spis i opis załączników, spis literatury i norm przedmiotowych
T-S-4Metody wykonywania badań i obliczeń. Przygotowanie i zreferowanie przez każdego studenta planu pracy dyplomowej, podanie koncepcji rozwiązań projektowych, zakresu i metodyki obliczeniowej, oszacowanie celu pracy i sposobu jej wykorzystania.
T-S-5Przygotowanie referatu dotyczącego projektowych zagadnień, który stanowi jednocześnie treść wstępu pracy. Prezentacja feferatów i dyskusja techniczna dotycząca prezentowanej tematyki.
T-S-8Podsumowanie i wnioski końcowe z opracowanego projektu technicznego w pracy dyplomowej. Podsumowanie i omówienie uzyskanych rezultatów oraz możliwości ich praktycznego wykorzystania.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metoda projektowania
M-5Metody praktyczne - prezentacja zagadnień
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa wynikająca z przygotowanych sprawozdań oraz referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada dostateczną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności, dostatecznie zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie, ma podstawową wiedzę o trndach w budownictwie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_N1/A/07-7_U01Student potrafi poprawnie wybrać narzędzia do realizacji zadania inżynierskiego określonego w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie, potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji tego zadania oraz samodzielnie przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą zagadnień z zakresu swojej specjalności, ma umiejętność samokształcenia przy wykorzystaniu wszystkich dostęnych źródeł informacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
B_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
B_1A_U21Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Wyrobienie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej.
Treści programoweT-S-2Zasady pisania pracy technicznej tj. podział na rozdziały, układ i grafika stron, marginesy i ich numeracja, numeracja i opis rysunków oraz tablic, edytor równań i wzorów, spis i opis załączników, spis literatury i norm przedmiotowych
T-S-3Zasady przygotowania rysunków do pracy projektowej: zasady ogólne, przyjmowanie oznaczeń i opis łączników mechanicznych oraz spoin, grafika szczegółów konstrukcyjnych i blach węzłowych, opis rysunków.
Metody nauczaniaM-6Metody praktyczne - aktywność seminaryjna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa wynikająca z przygotowanych sprawozdań oraz referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi wybrać odpowiednie, proste narzędzia do rozwiązywania problemów zawartych w pracy dyplomowej, potrafi z nich skorzystać a wyniki prac odpowiednio udokumentować i zaprezentować.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_N1/A/07-7_K01Student rozumie potrzebę ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki tej działalności, potrafi formułować wnioski i opisywać wyniki prac własnych, potrafi na podstawie samodzielnie zebranego materiało przygotować i zreferować prezentację na temat wybranych zagadnień z zakresu swojej specjalności, ma poczucie odpowiedzialności za pracę własną, potrafi pracować w zespole, na świadomość wagi profesjonalnych i etycznych działań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
B_1A_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko
B_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
B_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
B_1A_K07Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z zasadami pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa
C-5Nabycie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej.
Treści programoweT-S-1Podstawowe wiadomości o pracy dyplomowej z zakresu zagadnień budowlanych a w szczegołności dotyczących konstrukcji metalowych
T-S-2Zasady pisania pracy technicznej tj. podział na rozdziały, układ i grafika stron, marginesy i ich numeracja, numeracja i opis rysunków oraz tablic, edytor równań i wzorów, spis i opis załączników, spis literatury i norm przedmiotowych
T-S-4Metody wykonywania badań i obliczeń. Przygotowanie i zreferowanie przez każdego studenta planu pracy dyplomowej, podanie koncepcji rozwiązań projektowych, zakresu i metodyki obliczeniowej, oszacowanie celu pracy i sposobu jej wykorzystania.
T-S-5Przygotowanie referatu dotyczącego projektowych zagadnień, który stanowi jednocześnie treść wstępu pracy. Prezentacja feferatów i dyskusja techniczna dotycząca prezentowanej tematyki.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-4Metoda doboru zagadnień i przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa wynikająca z przygotowanych sprawozdań oraz referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sormułować podstawowe wnioski wyników prac własnych.
3,5
4,0
4,5
5,0