Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_1A_N1/A/02_U01 | Potrafi rozwiązać proste zagadnienia numeryczne z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego.
Potrafi sporządzić dokumentację graficzną z wykorzystaniem programu AutoCAD. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_1A_U11 | Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD |
---|
B_1A_U14 | Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych |
B_1A_U05 | Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych |
B_1A_U06 | Potrafi korzystać z wybranych programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe w budownictwie oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Wykształcenie umiejętności wykonywania obliczeń numerycznych z wykoszystaniem arkusza kalkulacyjnego. |
---|
C-3 | Wykształcenie umiejętności kreślenia rysunku technicznego z wykorzystaniem programu AutoCAD. |
Treści programowe | T-W-3 | Wstęp do komputerowego wspomagania projektowania (CAD) |
---|
T-W-4 | Polecenia rysunkowe i edycyjne |
T-W-1 | Wstęp do technik informacyjnych |
T-W-5 | Warstwy, Bloki |
T-W-2 | Rozwiązywanie zadań numerycznych w arkuszu kalkulacyjnym |
T-W-6 | Wymiarowanie |
T-W-7 | Wydruki |
T-L-5 | Polecenia: linia, okrąg, wymaż, odsuń, szyk, utnij, zoom. Pomoce rysunkowe. Rysowanie prostych rysunków. |
T-L-1 | Rozwiązywanie równań nieliniowych. |
T-L-2 | Rozwiązywanie układów równań nieliniowych. |
T-L-4 | Wstęp do programu AutoCAD. |
T-L-6 | Warstwy. Polecenia: prosta, łuk, polilinia, wydłuż, kopiuj, przesuń, obrót, rozbij. Rysowanie prostych rysunków. |
T-L-7 | Operacje na blokach. Kreskowanie. Rysowanie rysunków. |
T-L-8 | Wymiarowanie. Wymiarowanie i opisywanie różnego typu rysunków. |
T-L-9 | Rzutnie. Przygotowanie rysunku do wydruku. |
T-L-3 | Aproksymacja. Opracowanie rezultatów pomiarów. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny połączony z przykładowymi rozwiązaniami zadań. |
---|
M-2 | Zajęcia laboratoryjne w sali komputerowej. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie zajęć laboratoryjnych. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Samodzielnie wykonuje obliczenia numeryczne w arkuszu kalkulacyjnym. Samodzielnie rysuje rysunki w CAD. Popełnia błędy, które poprawia z pomocą nauczyciela. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |