Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Przedmioty humanistyczno-społeczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przedmioty humanistyczno-społeczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiesława Cieślewicz <Wieslawa.Cieslewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy matematyki, podstawy przedsiębiorczości |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Teoretyczne i praktyczne zdobycie wiedzy z zakresu funkcjonowania gospodarki rynkowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Przedmiot ekonomii | 1 |
T-W-2 | Mechanizm rynkowy | 2 |
T-W-3 | Elastyczność popytu i podaży | 2 |
T-W-4 | Podstawy decyzji ekonomicznych konsumenta | 2 |
T-W-5 | Przedsiębiorstwo w gospodarce rynkowej | 3 |
T-W-6 | Rynek czynników wytwórczych | 1 |
T-W-7 | Rynek pracy i problemy bezrobocia | 2 |
T-W-8 | Pieniądz, banki i polityka monetarna | 3 |
T-W-9 | Wzrost gospodarczy a rozwój ekonomiczny | 2 |
T-W-10 | Cykl koniunkturalny w Polsce i na świecie | 1 |
T-W-11 | Rola państwa w gospodarce | 1 |
T-W-12 | Produkt gospodarki | 3 |
T-W-13 | Gospodarka globalna | 1 |
T-W-14 | Polska w Unii Europejskiej | 1 |
T-W-15 | Zaliczenie wykładów | 2 |
27 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-W-2 | Samodzielne utrwalanie materiału | 17 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 15 |
A-W-4 | Zaliczenie pisemne | 2 |
59 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny, problemowy z prezentacją multimedialną i filmami edukacyjnymi |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne: test, pytania otwarte, zadania |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/05_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu mikro- i makroekonomii | B_1A_W24 | T1A_W08, T1A_W09, T1A_W11 | InzA_W03, InzA_W04 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/05_U01 Dyskutuje o sytuacji gospodarczej kraju i potrafi ocenić zjawiska gospodarcze na podstawie wskaźników ekonomicznych | B_1A_U23 | T1A_U12 | InzA_U04 | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-15 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/05_K01 Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | B_1A_K06 | T1A_K06 | InzA_K02 | C-1 | T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-15 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/05_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu mikro- i makroekonomii | 2,0 | |
3,0 | Zna postawowe pojęcia i prawa ekonomiczne | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/05_U01 Dyskutuje o sytuacji gospodarczej kraju i potrafi ocenić zjawiska gospodarcze na podstawie wskaźników ekonomicznych | 2,0 | |
3,0 | Potrafi dokonać interpretacji podstawowych wskaźników ekonomicznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/05_K01 Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | |
3,0 | Rozumie konieczność ciągłego pogłębiania wiedzy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Beeg D., Fischer S., Dornbush R, Ekonomia, PWE, Warszawa, 2009
- Czarny B., Rapacki R., Podstawy ekonomii, PWE, 2002
- Milewski R., Podstawy ekonomii, PWN, Warszawa, 2002
- Rekowski M., Mikroekonomia, Wydawnictwo Akademia, Poznań, 2011
Literatura dodatkowa
- Sułkowski Cz., Podstawy teorii i polityki makroekonomicznej, Zapol, Szczecin, 2007