Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S3)
Sylabus przedmiotu Wykład monograficzny 4 -:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura i urbanistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wykład monograficzny 4 - | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Jednostki zewnętrzne | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Błaszczyński <wbia@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień na poziomie studiów S2 lub studiów jednolitych magisterskich. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie doktorantów z wymaganiami, jakie muszą być spełnione w budownictwie w odniesieniu do nowoczesnych elewacji. |
C-2 | Nabycie uiejętności wyboru nowoczesnych elewacji pod kątem budownictwa nisko- i zero- energetycznego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Zagadnienia wstępne: rola elewacji, rodzaje elewacji, inżynieria fasad. | 2 |
T-W-2 | Elewacje wentylowane. Elewacje ruchome. Elewacje inteligentne. | 2 |
T-W-3 | Elewacje z betonu architektonicznego. | 2 |
T-W-4 | Pozyskiwanie energii z elewacji. Bierne systemy solarne. Elewacje transparentne. | 2 |
T-W-5 | Zielone elewacje. | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Bieżące utrwalanie materiału wykładowego | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie opracowania na zadany temat | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład multimedialny z użyciem komputer |
M-3 | Panel dyskusyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie przygotowanego opracowania na zadany temat |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AU_3A_S3/B-06_W02 Poznanie zasad, jakie muszą być spełnione przy projektowaniu nowoczesnych elewacji. | AU_3A_W02 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AU_3A_S3/B-06_U01 Nabycie umiejętności rozróżniania i stosowania prawidłowych systemów elewacji wykończeniowych | AU_3A_U05 | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AU_3A_S3/B-06_K02 Doktorant wykazuje dużą kreatywność w stosowaniu nowoczesnych elewacji oraz w poszukiwaniu uzupełniających materiałów źródłowych. | AU_3A_K07, AU_3A_K01 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_3A_S3/B-06_W02 Poznanie zasad, jakie muszą być spełnione przy projektowaniu nowoczesnych elewacji. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant zna wymagania, jakie muszą być spełnione w budownictwie w odniesieniu do nowoczesnych elewacji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_3A_S3/B-06_U01 Nabycie umiejętności rozróżniania i stosowania prawidłowych systemów elewacji wykończeniowych | 2,0 | |
3,0 | Potrafi sformułować metodykę i metodologię prawidłowego doboru nowoczesnych elewacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_3A_S3/B-06_K02 Doktorant wykazuje dużą kreatywność w stosowaniu nowoczesnych elewacji oraz w poszukiwaniu uzupełniających materiałów źródłowych. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant potrafi dobrać nowoczesne elewację również pod kątem budownictwa nisko- i zero- energetycznego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Budownictwo ogólne. Tom 3: Elementy budynków podstawy projektowania., Arkady, Warszawa, 2011
- Tomasz Błaszczyński, Jacek Wdowicki, Betonowe budynki wysokie, w: Konstrukcje budynków, Budownictwo Ogólne, tom 4, Arkady, Warszawa, 2011, wyd. 2, 416-451 + 60 pozycji literatury na s.451-458
- Dorota Chwieduk, Energetyka słoneczna w budynku, Arkady, Warszawa, 2011
- Tomasz Błaszczyński, Współczesne elewacje, Współczesne elewacje, XXVI Ogólnopolskie Warsztaty Pracy Projektanta Konstrukcji, Szczyrk, 2011, Tom I, 101-154
- Tomasz Błaszczyński, Green walls, BGreen walls, Builder, 11, 2014, s. 34-37, Builder nr 11, 2014, s. 34-37