Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S3)

Sylabus przedmiotu Metody i techniki badawcze (seminarium):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Metody i techniki badawcze (seminarium)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Barełkowski <Robert.Barelkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS1 15 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień na poziomie studiów S2 lub jednolitych magisterskich. Zainteresowanie pracą naukową. Znajomość języka obcego umożliwiająca studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki rozprawy doktorskiej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozbudzenie świadomości i wpojenie zasad obowiązujących na polu nauk technicznych w relacji do procedur badawczych, ich znaczenia, formowania, użyteczności i rzetelności.
C-2Opanowanie wachlarza metod badawczych oraz warsztatu umożliwiającego wiązanie metod z tematyką badań.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Tło problemowe; metody badawcze jako podmiot rozważań praktycznych.1
T-S-2Pierwsze aplikacje metodologiczne – konstrukcja wypowiedzi naukowej w postaci artykułu; dobór tematu, konstrukcja problemu rozważanego, struktura wypowiedzi, aplikacja metod w prezentacji własnych dociekań (badań).1
T-S-3Dyskusja o koherencji tematu z metodą w kontekście celowości badania.1
T-S-4Dyskurs na temat budowy podłoża badawczego – temat, jego tło, metody poszukiwania referencji, struktura referencji w kontekście wyboru własnego tematu badawczego.1
T-S-5Wybór tematyki – dyskusja o aktualności problemu badawczego.1
T-S-6Projektowanie kryteriów oceny jakości badania własnego – dyskusja.1
T-S-7Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; wstępna konstrukcja programu badawczego, cz. 1.1
T-S-8Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; problematyka a kształtowanie tematu i tytułu pracy, cel pracy a struktura, cz. 2.1
T-S-9Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; temat badań a wybór metod, metody hybrydowe, integrowanie metod, cz. 3.1
T-S-10Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; projektowanie procesu weryfikacyjnego – metoda a walidacja (falsyfikacja) konkluzji i wyników, cz. 4.1
T-S-11Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; relacje interdyscyplinarne i transdyscyplinarne w realizacji programów badawczych a kompetencje wewnątrz dyscyplinarne (infradyscyplinarne), cz. 5.1
T-S-12Użyteczność i aplikacyjność – jak projektować i jak uzyskiwać wyniki przydatne? Dyskusja.1
T-S-13Użyteczność i aplikacyjność – jak projektować i jak uzyskiwać wyniki przydatne? Dyskusja.1
T-S-14Ostateczna prezentacja programu badawczego – ćwiczenie powiązane z seminarium w postaci wypełnienia wniosku o grant analogicznego z wnioskiem do NCN.1
T-S-15Podsumowanie.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminariach15
A-S-2Przygotowanie się do zajęć75
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusje, gry dydaktyczne (powiązanie roli projektanta programu badawczego i recenzenta), zadania indywidualne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie aktywności i formy uczestniczenia w zajęciach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_3A_S3/B-02_W01
Doktorant rozumie standardy badań naukowych i metod badawczych. Doktorant rozumie relacje między metodą a aplikacyjnością i przydatnością wyników badań.
AU_3A_W03, AU_3A_W04C-2, C-1T-S-14, T-S-5, T-S-11, T-S-10, T-S-3, T-S-1, T-S-8, T-S-12, T-S-9, T-S-2, T-S-4, T-S-13, T-S-6, T-S-15, T-S-7M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_3A_S3/B-02_U01
Doktorant posiada umiejętność rozpoznawania rodzaju metod wraz ze zdolnością do ich prawidłowego przyporządkowania w zależności od tematu badawczego, znajomość zróżnicowanych metod i ich cech dystynktywnych. Doktorant posiada umiejętność planowania procesu badawczego oraz właściwego doboru metody do celu i tematu badania.
AU_3A_U01, AU_3A_U02, AU_3A_U08, AU_3A_U09C-2, C-1T-S-1, T-S-10, T-S-9, T-S-8, T-S-12, T-S-3, T-S-14, T-S-7, T-S-6, T-S-11, T-S-4, T-S-13, T-S-5, T-S-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_3A_S3/B-02_K01
Doktorant rozumie społeczne znaczenie badań (w tym architektonicznych)
AU_3A_K01, AU_3A_K02, AU_3A_K04C-1, C-2T-S-1, T-S-12, T-S-5, T-S-8, T-S-2, T-S-15, T-S-4, T-S-3, T-S-7, T-S-10, T-S-9, T-S-6, T-S-14, T-S-13M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_3A_S3/B-02_W01
Doktorant rozumie standardy badań naukowych i metod badawczych. Doktorant rozumie relacje między metodą a aplikacyjnością i przydatnością wyników badań.
2,0
3,0Doktorant zna podstawowe standardy badań naukowych i metod badawczych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_3A_S3/B-02_U01
Doktorant posiada umiejętność rozpoznawania rodzaju metod wraz ze zdolnością do ich prawidłowego przyporządkowania w zależności od tematu badawczego, znajomość zróżnicowanych metod i ich cech dystynktywnych. Doktorant posiada umiejętność planowania procesu badawczego oraz właściwego doboru metody do celu i tematu badania.
2,0
3,0Doktorant wykazuje umiejętność rozpoznawania rodzaju metod, potrafi je prawidłowego przyporządkować do zadanego tematu badawczego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AU_3A_S3/B-02_K01
Doktorant rozumie społeczne znaczenie badań (w tym architektonicznych)
2,0
3,0Doktorant rozumie społeczne znaczenie badań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Apanowicz, J., Metodologia ogólna, Wydawnictwo Diecezji Pelplińskiej, Gdynia, 2002
  2. Bazewicz, M. and Collen, A.: Bazewicz, M. and Collen, A., Podstawy metodologii systemów ludzkiej aktywności i informatyki, Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1995
  3. Carnap, R.: Carnap, R.: Carnap, R., Wprowadzenie do filozofii nauki, Aletheia, Warszawa, 2000
  4. Creswell, J. W., Educational Research. Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research, University of Nebraska – Lincoln, Pearson, Boston, 2003
  5. Dunin-Woyseth, H. and Michl, J., Towards a Disciplinary Identity of the Making Professions, The Oslo illenium Reader, Oslo School of Architecture, Oslo, 2001
  6. Feyerabend, P., Przeciw metodzie, Siedmioróg, Wrocław, 2001
  7. Gaugh, H. G., Scientific Method in Practice, Cambridge University Press, Cambridge, 2003
  8. Groat, L. and Wang, D., Architectural Research Methods, John Wiley and Sons, New York, 2002
  9. Kaiser, M., Hva er vitenskap? / What is Science?, Universiteitsforlaget, Oslo, 2000
  10. Popper, K., Logika odkrycia naukowego, Aletheia, Warszawa, 2002
  11. National Science and Technology Council (NSTC), Proposed Federal Policy on Research Misconduct, Office of Science and Technology, Washington DC, 1999
  12. Zespół Etyki w Nauce przy Ministrze Nauki (ZENMN), Dobra praktyka badań naukowych. Rekomendacje dokument z 25 maja 2004, 2004
  13. Zgromadzenie Ogólne Polskiej Akademii Nauk (ZO PAN), Kodeks Etyki Pracownika Naukowegozałącznik do uchwały nr 10/2012 ZO PAN z dnia 13 grudnia 2012 roku, Komisja do spraw etyki w nauce, Warszawa, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Kuhn T., Struktura rewolucji naukowych, Aletheia, Warszawa, 2001
  2. Picon A. and Ponte, A. (eds.), Architecture and the Sciences, Princeton Architectural Press, New York, 2003
  3. Zeisel J., Inquiry by Design, W. W. Norton and Co., New York, 2006
  4. Znaniecki F., Metoda socjologii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Tło problemowe; metody badawcze jako podmiot rozważań praktycznych.1
T-S-2Pierwsze aplikacje metodologiczne – konstrukcja wypowiedzi naukowej w postaci artykułu; dobór tematu, konstrukcja problemu rozważanego, struktura wypowiedzi, aplikacja metod w prezentacji własnych dociekań (badań).1
T-S-3Dyskusja o koherencji tematu z metodą w kontekście celowości badania.1
T-S-4Dyskurs na temat budowy podłoża badawczego – temat, jego tło, metody poszukiwania referencji, struktura referencji w kontekście wyboru własnego tematu badawczego.1
T-S-5Wybór tematyki – dyskusja o aktualności problemu badawczego.1
T-S-6Projektowanie kryteriów oceny jakości badania własnego – dyskusja.1
T-S-7Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; wstępna konstrukcja programu badawczego, cz. 1.1
T-S-8Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; problematyka a kształtowanie tematu i tytułu pracy, cel pracy a struktura, cz. 2.1
T-S-9Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; temat badań a wybór metod, metody hybrydowe, integrowanie metod, cz. 3.1
T-S-10Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; projektowanie procesu weryfikacyjnego – metoda a walidacja (falsyfikacja) konkluzji i wyników, cz. 4.1
T-S-11Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; relacje interdyscyplinarne i transdyscyplinarne w realizacji programów badawczych a kompetencje wewnątrz dyscyplinarne (infradyscyplinarne), cz. 5.1
T-S-12Użyteczność i aplikacyjność – jak projektować i jak uzyskiwać wyniki przydatne? Dyskusja.1
T-S-13Użyteczność i aplikacyjność – jak projektować i jak uzyskiwać wyniki przydatne? Dyskusja.1
T-S-14Ostateczna prezentacja programu badawczego – ćwiczenie powiązane z seminarium w postaci wypełnienia wniosku o grant analogicznego z wnioskiem do NCN.1
T-S-15Podsumowanie.1
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminariach15
A-S-2Przygotowanie się do zajęć75
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_3A_S3/B-02_W01Doktorant rozumie standardy badań naukowych i metod badawczych. Doktorant rozumie relacje między metodą a aplikacyjnością i przydatnością wyników badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAU_3A_W03Ma wiedzę w zakresie metodyki prowadzenia badań naukowych oraz prawnych i etycznych aspektów ich prowadzenia
AU_3A_W04Ma wiedzę dotyczącą sposobów opracowywania publikacji naukowych oraz publicznej prezentacji wyników badań naukowych, a także opracowania wyników badań i naukowego wnioskowania
Cel przedmiotuC-2Opanowanie wachlarza metod badawczych oraz warsztatu umożliwiającego wiązanie metod z tematyką badań.
C-1Rozbudzenie świadomości i wpojenie zasad obowiązujących na polu nauk technicznych w relacji do procedur badawczych, ich znaczenia, formowania, użyteczności i rzetelności.
Treści programoweT-S-14Ostateczna prezentacja programu badawczego – ćwiczenie powiązane z seminarium w postaci wypełnienia wniosku o grant analogicznego z wnioskiem do NCN.
T-S-5Wybór tematyki – dyskusja o aktualności problemu badawczego.
T-S-11Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; relacje interdyscyplinarne i transdyscyplinarne w realizacji programów badawczych a kompetencje wewnątrz dyscyplinarne (infradyscyplinarne), cz. 5.
T-S-10Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; projektowanie procesu weryfikacyjnego – metoda a walidacja (falsyfikacja) konkluzji i wyników, cz. 4.
T-S-3Dyskusja o koherencji tematu z metodą w kontekście celowości badania.
T-S-1Tło problemowe; metody badawcze jako podmiot rozważań praktycznych.
T-S-8Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; problematyka a kształtowanie tematu i tytułu pracy, cel pracy a struktura, cz. 2.
T-S-12Użyteczność i aplikacyjność – jak projektować i jak uzyskiwać wyniki przydatne? Dyskusja.
T-S-9Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; temat badań a wybór metod, metody hybrydowe, integrowanie metod, cz. 3.
T-S-2Pierwsze aplikacje metodologiczne – konstrukcja wypowiedzi naukowej w postaci artykułu; dobór tematu, konstrukcja problemu rozważanego, struktura wypowiedzi, aplikacja metod w prezentacji własnych dociekań (badań).
T-S-4Dyskurs na temat budowy podłoża badawczego – temat, jego tło, metody poszukiwania referencji, struktura referencji w kontekście wyboru własnego tematu badawczego.
T-S-13Użyteczność i aplikacyjność – jak projektować i jak uzyskiwać wyniki przydatne? Dyskusja.
T-S-6Projektowanie kryteriów oceny jakości badania własnego – dyskusja.
T-S-15Podsumowanie.
T-S-7Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; wstępna konstrukcja programu badawczego, cz. 1.
Metody nauczaniaM-1Dyskusje, gry dydaktyczne (powiązanie roli projektanta programu badawczego i recenzenta), zadania indywidualne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie aktywności i formy uczestniczenia w zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant zna podstawowe standardy badań naukowych i metod badawczych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_3A_S3/B-02_U01Doktorant posiada umiejętność rozpoznawania rodzaju metod wraz ze zdolnością do ich prawidłowego przyporządkowania w zależności od tematu badawczego, znajomość zróżnicowanych metod i ich cech dystynktywnych. Doktorant posiada umiejętność planowania procesu badawczego oraz właściwego doboru metody do celu i tematu badania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAU_3A_U01Nabywa umiejetnosci związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych
AU_3A_U02Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji oraz ich oceny
AU_3A_U08Nabywa umiejętności prowadzenia badań naukowych z wykorzystaniem najnowszej wiedzy
AU_3A_U09Nabywa umiejętności formułowania celów i tez naukowych oraz interpretacji wyników badań na podstawie istniejącego stanu wiedzy
Cel przedmiotuC-2Opanowanie wachlarza metod badawczych oraz warsztatu umożliwiającego wiązanie metod z tematyką badań.
C-1Rozbudzenie świadomości i wpojenie zasad obowiązujących na polu nauk technicznych w relacji do procedur badawczych, ich znaczenia, formowania, użyteczności i rzetelności.
Treści programoweT-S-1Tło problemowe; metody badawcze jako podmiot rozważań praktycznych.
T-S-10Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; projektowanie procesu weryfikacyjnego – metoda a walidacja (falsyfikacja) konkluzji i wyników, cz. 4.
T-S-9Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; temat badań a wybór metod, metody hybrydowe, integrowanie metod, cz. 3.
T-S-8Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; problematyka a kształtowanie tematu i tytułu pracy, cel pracy a struktura, cz. 2.
T-S-12Użyteczność i aplikacyjność – jak projektować i jak uzyskiwać wyniki przydatne? Dyskusja.
T-S-3Dyskusja o koherencji tematu z metodą w kontekście celowości badania.
T-S-14Ostateczna prezentacja programu badawczego – ćwiczenie powiązane z seminarium w postaci wypełnienia wniosku o grant analogicznego z wnioskiem do NCN.
T-S-7Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; wstępna konstrukcja programu badawczego, cz. 1.
T-S-6Projektowanie kryteriów oceny jakości badania własnego – dyskusja.
T-S-11Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; relacje interdyscyplinarne i transdyscyplinarne w realizacji programów badawczych a kompetencje wewnątrz dyscyplinarne (infradyscyplinarne), cz. 5.
T-S-4Dyskurs na temat budowy podłoża badawczego – temat, jego tło, metody poszukiwania referencji, struktura referencji w kontekście wyboru własnego tematu badawczego.
T-S-13Użyteczność i aplikacyjność – jak projektować i jak uzyskiwać wyniki przydatne? Dyskusja.
T-S-5Wybór tematyki – dyskusja o aktualności problemu badawczego.
T-S-2Pierwsze aplikacje metodologiczne – konstrukcja wypowiedzi naukowej w postaci artykułu; dobór tematu, konstrukcja problemu rozważanego, struktura wypowiedzi, aplikacja metod w prezentacji własnych dociekań (badań).
Metody nauczaniaM-1Dyskusje, gry dydaktyczne (powiązanie roli projektanta programu badawczego i recenzenta), zadania indywidualne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie aktywności i formy uczestniczenia w zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant wykazuje umiejętność rozpoznawania rodzaju metod, potrafi je prawidłowego przyporządkować do zadanego tematu badawczego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAU_3A_S3/B-02_K01Doktorant rozumie społeczne znaczenie badań (w tym architektonicznych)
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAU_3A_K01Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju zawodowego
AU_3A_K02Przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej
AU_3A_K04Dostrzega i formułuje problemy etyczne związane z własną pracą badawczą, publikacyjną i projektową
Cel przedmiotuC-1Rozbudzenie świadomości i wpojenie zasad obowiązujących na polu nauk technicznych w relacji do procedur badawczych, ich znaczenia, formowania, użyteczności i rzetelności.
C-2Opanowanie wachlarza metod badawczych oraz warsztatu umożliwiającego wiązanie metod z tematyką badań.
Treści programoweT-S-1Tło problemowe; metody badawcze jako podmiot rozważań praktycznych.
T-S-12Użyteczność i aplikacyjność – jak projektować i jak uzyskiwać wyniki przydatne? Dyskusja.
T-S-5Wybór tematyki – dyskusja o aktualności problemu badawczego.
T-S-8Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; problematyka a kształtowanie tematu i tytułu pracy, cel pracy a struktura, cz. 2.
T-S-2Pierwsze aplikacje metodologiczne – konstrukcja wypowiedzi naukowej w postaci artykułu; dobór tematu, konstrukcja problemu rozważanego, struktura wypowiedzi, aplikacja metod w prezentacji własnych dociekań (badań).
T-S-15Podsumowanie.
T-S-4Dyskurs na temat budowy podłoża badawczego – temat, jego tło, metody poszukiwania referencji, struktura referencji w kontekście wyboru własnego tematu badawczego.
T-S-3Dyskusja o koherencji tematu z metodą w kontekście celowości badania.
T-S-7Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; wstępna konstrukcja programu badawczego, cz. 1.
T-S-10Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; projektowanie procesu weryfikacyjnego – metoda a walidacja (falsyfikacja) konkluzji i wyników, cz. 4.
T-S-9Dyskusja o (wyimaginowanym) programie badawczym – program jako laboratorium seminaryjne; temat badań a wybór metod, metody hybrydowe, integrowanie metod, cz. 3.
T-S-6Projektowanie kryteriów oceny jakości badania własnego – dyskusja.
T-S-14Ostateczna prezentacja programu badawczego – ćwiczenie powiązane z seminarium w postaci wypełnienia wniosku o grant analogicznego z wnioskiem do NCN.
T-S-13Użyteczność i aplikacyjność – jak projektować i jak uzyskiwać wyniki przydatne? Dyskusja.
Metody nauczaniaM-1Dyskusje, gry dydaktyczne (powiązanie roli projektanta programu badawczego i recenzenta), zadania indywidualne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie aktywności i formy uczestniczenia w zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant rozumie społeczne znaczenie badań.
3,5
4,0
4,5
5,0