Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S3)
Sylabus przedmiotu Seminarium doktoranckie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura i urbanistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium doktoranckie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Czyński <Marek.Czynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Arlet <Piotr.Arlet@zut.edu.pl>, Marek Czyński <Marek.Czynski@zut.edu.pl>, Krystyna Januszkiewicz <Krystyna.Januszkiewicz@zut.edu.pl>, Waldemar Marzęcki <Waldemar.Marzecki@zut.edu.pl>, Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>, Aleksandra Satkiewicz-Parczewska <asparstudio@wp.pl>, Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>, Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień na poziomie studiów S2 lub jednolitych magisterskich. Zainteresowanie pracą naukową. Znajomość języka obcego umożliwiająca studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki rozprawy doktorskiej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzonych badań naukowych. |
C-2 | Uświadomienie społecznych i etycznych aspektów badań naukowych. |
C-3 | Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji naukowej oraz prezentacji problematyki rozprawy doktorskiej z wykorzystaniem przekazu multimedialnego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Dyskusja nad problematyką badań naukowych w dyscyplinie architektura i urbanistyka. Dyskusja na temat zainteresowań naukowych doktorantów. Prezentacje multimedialne tematyki i wstepnych załóżeń rozprawy doktorskiej. Przedstawienie przez doktorantów dotychczas uzyskanych wyników badań naukowych. Dyskusja naukowa po każdej prezentacji. | 15 |
15 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Prezentacja multimedialna zaawansowanych wyników badań naukowych. Dyskusja nad tezami rozprawy i wnioskami z badań. Dyskusja prowadzącego i doktorantów dotycząca przedstawionych prezentacji oraz stanu zaawansowania rozpraw doktorskich. Omówienie formy redakcyjnej autoreferatów rozpraw doktorskich. Ocena stanu zaawansowania oraz kierunków dalszych badań w realizowanych rozprawach doktorskich. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Udziałw zajęciach | 15 |
A-S-2 | Pozyskanie i przygotowanie materiałów źródłowych dotyczących przedmiotu badań i zainteresowaniami naukowymi doktoranta. | 10 |
A-S-3 | Sformułowanie problemu naukowego, którego dotyczyć będzie rozprawa doktorska. | 10 |
A-S-4 | Sformułowanie celu, tezy i zakresu badań. | 5 |
A-S-5 | Wybór materiału do prezentacji, opracowanie poszczególnych elementów prezentacji. | 5 |
A-S-6 | Przygotowanie prezentacji multimedialnej | 15 |
60 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-S-2 | Przygotowanie rozprawy doktorskiej pod względem redakcyjnym. | 20 |
A-S-3 | Wybór materiału do prezentacji, opracowanie poszczególnych elementów prezentacji. | 5 |
A-S-4 | Przygotowanie prezentacji. | 15 |
A-S-5 | Sformułowanie kierunków dalszych badań. | 5 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład z użyciem komputera |
M-3 | Prezentacje multimedialne |
M-4 | Panel dyskusyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji oraz aktywności w panelu dyskusyjnym. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AU_3A_S3/C-09_W01 Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze podstawowym oraz szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie dyscypliny naukowej architektura i urbanistyka. Ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz etycznych aspektów takich badań. Posiada wiedzę o sposobach pisania publikacji naukowych oraz prezentowania wyników swoich badań. | AU_3A_W02, AU_3A_W03, AU_3A_W04 | — | C-1, C-2, C-3 | T-S-1, T-S-1 | M-4, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AU_3A_S3/C-09_U01 Nabywa umiejętności związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych. Potrafi pracować naukowo zarówno indywidualnie, jak i w zespołach badawczych. Umie zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, dokonując właściwej selekcji i interpretacji tych informacji. Potrafi formułować złożone zadania naukowe, mogące prowadzić do innowacyjnych rozwiązań technicznych i przestrzennych. Potrafi krytycznie analizować i oceniać wyniki zarówno własnych badań naukowych, jak i badań prowadzonych przez innych naukowców. Wykazuje umiejętność oceny możliwości transformowania wyników prac badawczych do praktyki projektowej. Potrafi czytelnie i w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe. | AU_3A_U01, AU_3A_U02, AU_3A_U05, AU_3A_U07, AU_3A_U08, AU_3A_U09, AU_3A_U10, AU_3A_U11 | — | C-1, C-3, C-2 | T-S-1, T-S-1 | M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AU_3A_S3/C-09_K01 Wykazuje aktywność w poszukiwaniu nowych koncepcji badawczych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac naukowych w dyscyplinie architektura i urbanistyka. Jest świadomy potrzeby przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym. | AU_3A_K01, AU_3A_K02, AU_3A_K07, AU_3A_K04 | — | C-3, C-1, C-2 | T-S-1, T-S-1 | M-3, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_3A_S3/C-09_W01 Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze podstawowym oraz szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie dyscypliny naukowej architektura i urbanistyka. Ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz etycznych aspektów takich badań. Posiada wiedzę o sposobach pisania publikacji naukowych oraz prezentowania wyników swoich badań. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant wykazuje się zaawansowaną wiedzą związaną z obszarem prowadzonych badań naukowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_3A_S3/C-09_U01 Nabywa umiejętności związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych. Potrafi pracować naukowo zarówno indywidualnie, jak i w zespołach badawczych. Umie zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, dokonując właściwej selekcji i interpretacji tych informacji. Potrafi formułować złożone zadania naukowe, mogące prowadzić do innowacyjnych rozwiązań technicznych i przestrzennych. Potrafi krytycznie analizować i oceniać wyniki zarówno własnych badań naukowych, jak i badań prowadzonych przez innych naukowców. Wykazuje umiejętność oceny możliwości transformowania wyników prac badawczych do praktyki projektowej. Potrafi czytelnie i w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant ma podstawowe umiejętnością związane z metodyką i metodologią prowadzenia badań naukowych. Umie zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, dokonując właściwej selekcji i interpretacji tych informacji, ale popełnia błędy. Potrafi z pomocą prowadzącego formułować złożone zadania i cele naukowe. Potrafi oceniać wyniki zarówno własnych badań naukowych, jak i badań prowadzonych przez innych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_3A_S3/C-09_K01 Wykazuje aktywność w poszukiwaniu nowych koncepcji badawczych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac naukowych w dyscyplinie architektura i urbanistyka. Jest świadomy potrzeby przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym. | 2,0 | |
3,0 | Dostateczna aktywność na zajeciach. Wystarczająca zdolność krytycznego myślenia i kreatywność w formułowaniu wyników badań. Przestrzega zasady etyczne w pracy badawczej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura zgodna z tematyką przygotowywanej rozprawy doktorskiej