Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S3)
Sylabus przedmiotu Konsultacje opiekuna naukowego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura i urbanistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konsultacje opiekuna naukowego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Czyński <Marek.Czynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Arlet <Piotr.Arlet@zut.edu.pl>, Marek Czyński <Marek.Czynski@zut.edu.pl>, Krystyna Januszkiewicz <Krystyna.Januszkiewicz@zut.edu.pl>, Waldemar Marzęcki <Waldemar.Marzecki@zut.edu.pl>, Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>, Aleksandra Satkiewicz-Parczewska <asparstudio@wp.pl>, Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>, Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|---|---|---|---|---|---|
seminaria | S | 1 | 8 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 2 | 7 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 3 | 8 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 4 | 7 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 5 | 8 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 6 | 7 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 7 | 8 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 8 | 7 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z zakresu problematyki rozprawy doktorskiej w dyscyplinie architektura i urbanistyka na poziomie S2 lub studiów jednolitych magisterskich. Znajomość jężyka obcego w stopniu pozwalającym na studia literatury przedmiotu. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Pogłębienie zakresu wiedzy oraz nabycie umiejętniości samodzielnego prowadzenia badań naukowych niezbędnych do przedstawienia rozprawy doktorskiej opartej na własnym oryginalnym rozwiązaniu problemu badawczego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Konsultacje dotyczące struktury i redakcji rozprawy doktorskiej. Wnioski dotyczące kierunku dalszych badań naukowych | 7 |
7 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Ustalenie tematu pracy doktorskiej. Dyskusja nad zakresem, planem badań oraz wyborem metod i technik badawczych. | 7 |
7 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Rozwijanie metodyki badań. Dyskusja nad strukturą pracy doktorskiej. Konsultacje publikacji naukowej z zakresu tematyki pracy doktorskiej. | 8 |
8 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Dyskusja nad prowadzonymi badaniami, zastosowanymi metodami i opracowanymi narzędziami badawczymi. | 7 |
7 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Ustalenia problematyki pracy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań. Dyskusja nad literaturą przedmiotu. Określenie poznawczych i praktycznych celów badań. | 8 |
8 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Analiza opracowanych wyników badań oraz sformułowanych wniosków końcowych. Konsultacje dotyczące problematyki egzaminów doktorskich. | 8 |
8 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Weryfikacja dotychczasowych wyników badań. Sformułowanie tezy i celu rozprawy doktorsjkiej. Konsultacje konspektu rozprawy doktorskiej oraz wniosku o otwarcie przewodu doktorskiego | 8 |
8 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Analiza uzyskanych dotychczas wyników badań. Weryfikacja zebranych materiałów badawczych. Sformułowanie problemu nowości naukowej. | 7 |
7 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Praca własna. Przygotowanie publikacji naukowej. | 0 |
0 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Opracowanie materiałów graficznych. Redagowanie rozprawy doktorskiej | 0 |
0 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Praca naukowa nad rozprawą doktorską. Przygotowanie artykułu lub referatu konferencyjnego. | 0 |
0 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Praca własna. Przegąd literatury przedmiotu. Zbieranie materialów do badań. | 0 |
0 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Praca własna. Przegląd literatury przedmiotu. Zbieranie materiałów do badań. | 0 |
0 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Przygotowanie do egzaminów doktorskich | 0 |
0 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Przygotowanie konspektu rozprawy doktorskiej. Przygotowanie wniosku o otwarcie przewodu doktorskiego. Przygotowanie prezentacji tez pracy. | 0 |
0 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Praca własna nad rozprawą doktorską. Przygotowanie publikacji naukowych. | 0 |
0 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Konsultacje i dyskusja z opiekunem naukowym |
M-2 | Samokształcenie |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena przez opiekuna naukowego kreatywności doktoranta. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena z uzyskanych wyników badań naukowych i aktywności publikacyjnej na protokołach zaliczeń jest wystawiana przez opiekuna naukowego. Do indeksu zaliczenie konsultacji wpisuje kierownik studiów doktoranckich. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AU_3A_S3/C-10_W01 Doktorant uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie budownictwo, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki. | AU_3A_W02, AU_3A_W03, AU_3A_W04 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AU_3A_S3/C-10_U01 Doktorant nabywa umiejętności formułowania celów oraz tez naukowych w pracy badawczej. Potrafi sięgać do źródeł literaturowych, będących bazą do opisu stanu zagadnień, jakimi zajmuje się badawczo. Potrafi metodycznie rozwiązywać podjęte problemy naukowe. Pozyskuje umiejętności racjonalnego organizowania badań. Umie przeprowadzać badania stanowiące przedmiot jego zainteresowań naukowych. Potrafi interpretować wyniki badań i je weryfikować. Nabywa umiejętności opracowywania wyników swoich badań oraz przygotowywania publikacji naukowych. Potrafi twórczo dyskutować o problematyce prowadzonej działalności naukowo-badawczej. | AU_3A_U01, AU_3A_U02, AU_3A_U03, AU_3A_U05, AU_3A_U07, AU_3A_U08 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AU_3A_S3/C-10_K01 Doktorant rozumie istotę i potrzebę prowadzenia badań naukowych we współczesnym społeczeństwie. Ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etyki w pracy naukowca i nauczyciela akademickiego. Jest świadomy potrzeby poszukiwania nowych koncepcji naukowych, jakie mogą być podstawą do opracowywania innowacyjnych rozwiązań projektowych i technologicznych. | AU_3A_K01, AU_3A_K02, AU_3A_K03, AU_3A_K04, AU_3A_K05, AU_3A_K07 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_3A_S3/C-10_W01 Doktorant uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie budownictwo, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant wykazuje się wiedzą na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_3A_S3/C-10_U01 Doktorant nabywa umiejętności formułowania celów oraz tez naukowych w pracy badawczej. Potrafi sięgać do źródeł literaturowych, będących bazą do opisu stanu zagadnień, jakimi zajmuje się badawczo. Potrafi metodycznie rozwiązywać podjęte problemy naukowe. Pozyskuje umiejętności racjonalnego organizowania badań. Umie przeprowadzać badania stanowiące przedmiot jego zainteresowań naukowych. Potrafi interpretować wyniki badań i je weryfikować. Nabywa umiejętności opracowywania wyników swoich badań oraz przygotowywania publikacji naukowych. Potrafi twórczo dyskutować o problematyce prowadzonej działalności naukowo-badawczej. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant potrafi zorganizować i prowadzić badania naukowe. Potrafi dokumentować wyniki prowadzonych badań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_3A_S3/C-10_K01 Doktorant rozumie istotę i potrzebę prowadzenia badań naukowych we współczesnym społeczeństwie. Ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etyki w pracy naukowca i nauczyciela akademickiego. Jest świadomy potrzeby poszukiwania nowych koncepcji naukowych, jakie mogą być podstawą do opracowywania innowacyjnych rozwiązań projektowych i technologicznych. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant jest świadomy roli oraz udziału naukowca i jego działalności badawczej w życiu współczesnego społeczeństwa. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura zgodna z tematyką przygotowywanej rozprawy doktorskiej