Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie architektoniczno - urbanistyczne II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie architektoniczno - urbanistyczne II
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Lechosław Czernik <lechoslaw.czernik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Waldemar Marzęcki <Waldemar.Marzecki@zut.edu.pl>, Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>, Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 60 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zakończenie procesu kształcenia w zakresie projektowania urbanistycznego i architektonicznego na I stopniu studiów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności definiowania struktury przestrzennej rekreacji i turystyki obszarów nadwodnych oraz koncepcji kształtowania urbanistyczno-architektonicznego wybranych elementów tej struktury w aspekcie kontekstu miejsca, ładu przestrzennego, funkcjonalności i jakości przestrzeni.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Opracowanie koncepcji zagospodarowania przestrzennego wybranego obszaru struktury funkcjonalnej turystyki i rekreacji nadwodnej (z uwagą na elementy fizjonomiczne istniejącego krajobrazu i charakteru tożsamości lokalnej).60
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2Wizja lokalna - szkicowa inwentaryzacja, identyfikacja głównych problemów obszaru, dokumentacja fitograficzna20
A-P-3Analizy uwarunkowań zewnętrznych - analiza położenia obszaru w strukturze funkcjonalno przestrzennej miasta i w stosunku do jego układu przyrodniczego20
A-P-4Uwarunkowania wewnętrzne - analiza sposobu użytkowania i zagospodarowania obszaru objętego opracowaniem, inwentaryzaja urbanistyczna, studium zsobów przyrodniczych, historyczno-kulturowych.20
A-P-5Opracowanie koncepcji zagospodarowania wybranego obszaru w oparciu o przeprowadzone analizy.20
A-P-6Przygotowanie i prezentacja multmedialna5
A-P-7Studia nad literaturą przedmiotu i selekcja wybranych inspiracji.20
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Seminaria problemowe, Dyskusja dydaktyczna związana z określoną problematyką kształtowania wybranych elementów struktury przestrzennej rekreacji i turystyki w obszarach nadwodnych. W ćwiczeniach stosowana metoda projektowa poprzedzona wizją lokalną w wybranych obszarach nadbrzeżnych. Analizy uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych adekwatne do wubranego obszaru projektu Koncepcja zagospodarowania przestrzennego.
M-2Ćwiczenia projektowe realizowane w technice cyfrowej.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie następuje poprzez publiczną prezentację pracy a następnie złożenie do oceny następujących opracowań: część tekstową obejmującą wyniki wizji lokalnej, analizy planistyczne, opis koncepcji, oraz część graficzną obejmującą uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne wybranego obszaru predestynowanego do rozwoju funkcji rekreacyjnej i turystycznej, oraz koncepcję urbanistyczno-architektoniczną wybranego obszaru.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_C-V/1-2B_W01
Umiejętność definiowania struktury przestrzennej rekreacji i turystyki obszarów nadwodnych.
A_2A_W03, A_2A_W05, A_2A_W09T2A_W01, T2A_W04, T2A_W07, T2A_W08InzA2_W02, InzA2_W03C-1T-P-1M-1S-1
A_2A_C-V/1-2B_W03
Umiejętność dokonywania analiz uwarunkowań egzogenicznych i endogenicznych wybranych elementów struktury objętej zakresem planowania w aspekcie kontekstu miejsca, ładu przestrzennego, funkcjonalności i jakości przestrzeni.
A_2A_W14, A_2A_W01, A_2A_W05, A_2A_W19T2A_W01, T2A_W04, T2A_W07, T2A_W08InzA2_W02, InzA2_W03C-1T-P-1M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_C-V/1-2B_U14
Umiejętność opracowania koncepcji kształtowania urbanistyczno-architektonicznego wybranych elementów struktury przestrzennej trtrnu objętego opracowaniem.
A_2A_U14T2A_U10, T2A_U11InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05C-1T-P-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_C-V/1-2B_K04
Projektuje i planuje z uwzględnieniem wieloaspektowych wytycznychw szerokim kotekscie misji społecznej.
A_2A_K04, A_2A_K02T2A_K02, T2A_K04, T2A_K07InzA2_K01C-1T-P-1M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_C-V/1-2B_W01
Umiejętność definiowania struktury przestrzennej rekreacji i turystyki obszarów nadwodnych.
2,0
3,0W stopni dostatecznym student potrafi dokonać charakterystyki istniejącej i potencjalnej struktury przestrzennej rekreacji wybranego obszaru.
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_C-V/1-2B_W03
Umiejętność dokonywania analiz uwarunkowań egzogenicznych i endogenicznych wybranych elementów struktury objętej zakresem planowania w aspekcie kontekstu miejsca, ładu przestrzennego, funkcjonalności i jakości przestrzeni.
2,0
3,0Student posiada umiejętność dokonania poprawnej analizy uwrunkowań uwzględniający ich podstawowy zakres.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_C-V/1-2B_U14
Umiejętność opracowania koncepcji kształtowania urbanistyczno-architektonicznego wybranych elementów struktury przestrzennej trtrnu objętego opracowaniem.
2,0
3,0Student posiada umiejętność generowania podstawowej koncepcji uwzględniającej opracowane wcześniej uwarunkowania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_C-V/1-2B_K04
Projektuje i planuje z uwzględnieniem wieloaspektowych wytycznychw szerokim kotekscie misji społecznej.
2,0
3,0Student posiada umiejętność generowania podstawowej koncepcji uwzględniającej opracowane wcześniej uwarunkowania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Januchta-Szostak A, Architektura w symbiozie z wodą. Holenderskie impresje, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2005
  2. Filipiak J., Sadowski J, Jeziora szczecińskie, Wydawnictwo Akdemii Rolniczej, Szczecin, 1994
  3. Dreiseitl H, Waterscapes - Planning, Building and Designing with Water, Birkhaeuser, Basel, Berlin, Boston, 2001
  4. West N., Urban-waterfront developments: a geographic problem in search of a model, Elsevier Ltd., Kingston, 1989

Literatura dodatkowa

  1. Celebrating Water for Life Advocacy Guide, World Health Organization and UN-Water, 2005
  2. Hamburgs Kreative – Das Verzeichnis 2005/06, NBVD Norman Beckmann Verlag & Design, Hamburg, 2006
  3. Kossak Egbert, Speicherstadt und HafenCity, Ellert & Richter Verlag, Hamburg, 2005
  4. Aktualizacja założeń gospodarki wodnej lewobrzeżnej części miasta Szczecina. Część II, NFOŚ, Szczecin, 1993
  5. Waterfront, http://www.well.com/user/pk/waterfront/yellow.html;, 2011
  6. leisure opportunities., www.leisureopportunities.co.uk/LOemail/wider_newsdetail.cfm?codeID=14179, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Opracowanie koncepcji zagospodarowania przestrzennego wybranego obszaru struktury funkcjonalnej turystyki i rekreacji nadwodnej (z uwagą na elementy fizjonomiczne istniejącego krajobrazu i charakteru tożsamości lokalnej).60
60

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2Wizja lokalna - szkicowa inwentaryzacja, identyfikacja głównych problemów obszaru, dokumentacja fitograficzna20
A-P-3Analizy uwarunkowań zewnętrznych - analiza położenia obszaru w strukturze funkcjonalno przestrzennej miasta i w stosunku do jego układu przyrodniczego20
A-P-4Uwarunkowania wewnętrzne - analiza sposobu użytkowania i zagospodarowania obszaru objętego opracowaniem, inwentaryzaja urbanistyczna, studium zsobów przyrodniczych, historyczno-kulturowych.20
A-P-5Opracowanie koncepcji zagospodarowania wybranego obszaru w oparciu o przeprowadzone analizy.20
A-P-6Przygotowanie i prezentacja multmedialna5
A-P-7Studia nad literaturą przedmiotu i selekcja wybranych inspiracji.20
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_C-V/1-2B_W01Umiejętność definiowania struktury przestrzennej rekreacji i turystyki obszarów nadwodnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W03zna techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania
A_2A_W05zna zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej
A_2A_W09rozumie ideę krajobrazu kulturowego, zna specyfikę odmienności regionalnych w makro i mikro skali
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności definiowania struktury przestrzennej rekreacji i turystyki obszarów nadwodnych oraz koncepcji kształtowania urbanistyczno-architektonicznego wybranych elementów tej struktury w aspekcie kontekstu miejsca, ładu przestrzennego, funkcjonalności i jakości przestrzeni.
Treści programoweT-P-1Opracowanie koncepcji zagospodarowania przestrzennego wybranego obszaru struktury funkcjonalnej turystyki i rekreacji nadwodnej (z uwagą na elementy fizjonomiczne istniejącego krajobrazu i charakteru tożsamości lokalnej).
Metody nauczaniaM-1Seminaria problemowe, Dyskusja dydaktyczna związana z określoną problematyką kształtowania wybranych elementów struktury przestrzennej rekreacji i turystyki w obszarach nadwodnych. W ćwiczeniach stosowana metoda projektowa poprzedzona wizją lokalną w wybranych obszarach nadbrzeżnych. Analizy uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych adekwatne do wubranego obszaru projektu Koncepcja zagospodarowania przestrzennego.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie następuje poprzez publiczną prezentację pracy a następnie złożenie do oceny następujących opracowań: część tekstową obejmującą wyniki wizji lokalnej, analizy planistyczne, opis koncepcji, oraz część graficzną obejmującą uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne wybranego obszaru predestynowanego do rozwoju funkcji rekreacyjnej i turystycznej, oraz koncepcję urbanistyczno-architektoniczną wybranego obszaru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopni dostatecznym student potrafi dokonać charakterystyki istniejącej i potencjalnej struktury przestrzennej rekreacji wybranego obszaru.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_C-V/1-2B_W03Umiejętność dokonywania analiz uwarunkowań egzogenicznych i endogenicznych wybranych elementów struktury objętej zakresem planowania w aspekcie kontekstu miejsca, ładu przestrzennego, funkcjonalności i jakości przestrzeni.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W14zna metodykę projektowania i planowania, w tym metody komputerowe i informatyczne
A_2A_W01zna zasady sztuki budowlanej, normatywy oraz normy PN i EU w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych
A_2A_W05zna zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej
A_2A_W19zna ideę zrównoważonego rozwoju i realizuje ją na polu architektury i urbanistyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności definiowania struktury przestrzennej rekreacji i turystyki obszarów nadwodnych oraz koncepcji kształtowania urbanistyczno-architektonicznego wybranych elementów tej struktury w aspekcie kontekstu miejsca, ładu przestrzennego, funkcjonalności i jakości przestrzeni.
Treści programoweT-P-1Opracowanie koncepcji zagospodarowania przestrzennego wybranego obszaru struktury funkcjonalnej turystyki i rekreacji nadwodnej (z uwagą na elementy fizjonomiczne istniejącego krajobrazu i charakteru tożsamości lokalnej).
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe realizowane w technice cyfrowej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie następuje poprzez publiczną prezentację pracy a następnie złożenie do oceny następujących opracowań: część tekstową obejmującą wyniki wizji lokalnej, analizy planistyczne, opis koncepcji, oraz część graficzną obejmującą uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne wybranego obszaru predestynowanego do rozwoju funkcji rekreacyjnej i turystycznej, oraz koncepcję urbanistyczno-architektoniczną wybranego obszaru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada umiejętność dokonania poprawnej analizy uwrunkowań uwzględniający ich podstawowy zakres.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_C-V/1-2B_U14Umiejętność opracowania koncepcji kształtowania urbanistyczno-architektonicznego wybranych elementów struktury przestrzennej trtrnu objętego opracowaniem.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U14projektuje i planuje z uwzględnieniem wieloaspektowych wytycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności definiowania struktury przestrzennej rekreacji i turystyki obszarów nadwodnych oraz koncepcji kształtowania urbanistyczno-architektonicznego wybranych elementów tej struktury w aspekcie kontekstu miejsca, ładu przestrzennego, funkcjonalności i jakości przestrzeni.
Treści programoweT-P-1Opracowanie koncepcji zagospodarowania przestrzennego wybranego obszaru struktury funkcjonalnej turystyki i rekreacji nadwodnej (z uwagą na elementy fizjonomiczne istniejącego krajobrazu i charakteru tożsamości lokalnej).
Metody nauczaniaM-1Seminaria problemowe, Dyskusja dydaktyczna związana z określoną problematyką kształtowania wybranych elementów struktury przestrzennej rekreacji i turystyki w obszarach nadwodnych. W ćwiczeniach stosowana metoda projektowa poprzedzona wizją lokalną w wybranych obszarach nadbrzeżnych. Analizy uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych adekwatne do wubranego obszaru projektu Koncepcja zagospodarowania przestrzennego.
M-2Ćwiczenia projektowe realizowane w technice cyfrowej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie następuje poprzez publiczną prezentację pracy a następnie złożenie do oceny następujących opracowań: część tekstową obejmującą wyniki wizji lokalnej, analizy planistyczne, opis koncepcji, oraz część graficzną obejmującą uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne wybranego obszaru predestynowanego do rozwoju funkcji rekreacyjnej i turystycznej, oraz koncepcję urbanistyczno-architektoniczną wybranego obszaru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada umiejętność generowania podstawowej koncepcji uwzględniającej opracowane wcześniej uwarunkowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_C-V/1-2B_K04Projektuje i planuje z uwzględnieniem wieloaspektowych wytycznychw szerokim kotekscie misji społecznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K04dba o prestiż i wysoką rangę zawodu architekta, realizuje kodeks etyczny oraz misję społeczną
A_2A_K02rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności definiowania struktury przestrzennej rekreacji i turystyki obszarów nadwodnych oraz koncepcji kształtowania urbanistyczno-architektonicznego wybranych elementów tej struktury w aspekcie kontekstu miejsca, ładu przestrzennego, funkcjonalności i jakości przestrzeni.
Treści programoweT-P-1Opracowanie koncepcji zagospodarowania przestrzennego wybranego obszaru struktury funkcjonalnej turystyki i rekreacji nadwodnej (z uwagą na elementy fizjonomiczne istniejącego krajobrazu i charakteru tożsamości lokalnej).
Metody nauczaniaM-1Seminaria problemowe, Dyskusja dydaktyczna związana z określoną problematyką kształtowania wybranych elementów struktury przestrzennej rekreacji i turystyki w obszarach nadwodnych. W ćwiczeniach stosowana metoda projektowa poprzedzona wizją lokalną w wybranych obszarach nadbrzeżnych. Analizy uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych adekwatne do wubranego obszaru projektu Koncepcja zagospodarowania przestrzennego.
M-2Ćwiczenia projektowe realizowane w technice cyfrowej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie następuje poprzez publiczną prezentację pracy a następnie złożenie do oceny następujących opracowań: część tekstową obejmującą wyniki wizji lokalnej, analizy planistyczne, opis koncepcji, oraz część graficzną obejmującą uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne wybranego obszaru predestynowanego do rozwoju funkcji rekreacyjnej i turystycznej, oraz koncepcję urbanistyczno-architektoniczną wybranego obszaru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada umiejętność generowania podstawowej koncepcji uwzględniającej opracowane wcześniej uwarunkowania.
3,5
4,0
4,5
5,0