Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie przeddyplomowe IAIPP:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie przeddyplomowe IAIPP
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Leszek Świątek <lswiatek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jarosław Bondar <Jaroslaw.Bondar@zut.edu.pl>, Jerzy Byrecki <jerzy.byrecki@gmail.com>, Grzegorz Ferber <gferber@zut.edu.pl>, Maciej Furmańczyk <furmanczyk@poczta.fm>, Mariusz Tuszyński <Mariusz-Tuszynski@zut.edu.pl>, Grzegorz Wojtkun <drossel@zut.edu.pl>, Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl>, Leszek Świątek <lswiatek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zajęcia podsumowujące całokształt wiedzy studenta zdobytych w toku studiów inżynierskich i magisterskich
W-2Zaprezentowanie nabytych w toku studiów umiejętności warsztatatowych i metodycznych zasad projektowania architektonicznego z uwzględnieniem aspektów kulturowych, technicznych, społecznych i środowiskowych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1C1. Ukształtowanie umiejętności stawiania tez naukowych i formułowania metod badawczych w zakresie projektowania architektonicznego, w kontekście przyszłej, magisterskiej pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Określenie potencjalnej tematyki dla prac dyplomowych, ich zakresu oraz form prezentacji3
T-P-2Omówienie metodyki pracy naukowej i określenie wstępnego harmonogramu prac projektowych3
T-P-3Wykonanie szeregu analiz i prac inwentaryzacyjnych prowadzących do zdefiniowania problemów projektowych3
T-P-4Prowadzenie wariantowych symulacji przestrzennych, materiałowych, technologicznych w postacji modelowania, wizualizacji, makiet wirtualnych z uwypukleniem wniosków projektowych3
T-P-5Wykonanie wariantowych projektów koncepcyjnych z uwzględnieniem części opisowej (bibliografia, projekty referencyjne)3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2praca własna45
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda projektów, ćwiczenia i seminaria

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: ocena kompletności i jakości projektu semestralnego jako podstawa do kontynuacji w formie przyszłej pracy dyplomowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_B-VII/2_W01
Orientuje się w katalogu obowiązujących aktów prawnych, normatywach i ogólnych zasadach sztuki budolwanej, potrafi docierać do materiałów źródłowych w kontekście zmieniających się przepisów i ustawodastwa dotyczącego procesu inwestycyjnego jak również metod projektowania i dostępnych technologii, rozwiązań materiałowych oraz publicznie dyskutowanych teorii architektury.
A_2A_W02, A_2A_W14, A_2A_W01, A_2A_W04, A_2A_W15, A_2A_W17, A_2A_W19, A_2A_W18T2A_W01, T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07, T2A_W08, T2A_W10InzA2_W02, InzA2_W03C-1T-P-2, T-P-5, T-P-4, T-P-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_B-VII/2_U01
Jest w stanie wypracować własną metodę projektowania i kreatywnie ją wdrażać na przykładzie wykonanej pracy semestralnej oraz prowadzić dyskurs o adekwatności zastosowanej metodyki pracy oraz przyjętych rozwiązań projektowych.
A_2A_U02, A_2A_U06, A_2A_U07, A_2A_U08, A_2A_U09, A_2A_U10, A_2A_U13, A_2A_U17T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U05, T2A_U06, T2A_U07, T2A_U11, T2A_U14, T2A_U15, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19InzA2_U03, InzA2_U05C-1T-P-2, T-P-5, T-P-4, T-P-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_B-VII/2_K01
Wykazuje się inicjatywą i kreatywnością w podejmowaniu zadań projektowych, aspiruje do ponoszenia odpowiedzialności za kształtowanie przestrzeni jako dobra wspólnego.
A_2A_K01, A_2A_K06, A_2A_K03T2A_K01, T2A_K05, T2A_K06InzA2_K01, InzA2_K02C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_B-VII/2_W01
Orientuje się w katalogu obowiązujących aktów prawnych, normatywach i ogólnych zasadach sztuki budolwanej, potrafi docierać do materiałów źródłowych w kontekście zmieniających się przepisów i ustawodastwa dotyczącego procesu inwestycyjnego jak również metod projektowania i dostępnych technologii, rozwiązań materiałowych oraz publicznie dyskutowanych teorii architektury.
2,0
3,0Przedstawiony zostanie kompletny zakres opracowania projektowego określony przez prowadzącego, część graficzna i tekstowa będzie czytelna i kompletna. Praca odpowiadać będzie zasadom kompozycji architektonicznej i odwoływać się będzie do określonej przez autora teorii architektury oraz zdefiniowanych zasad projektowania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_B-VII/2_U01
Jest w stanie wypracować własną metodę projektowania i kreatywnie ją wdrażać na przykładzie wykonanej pracy semestralnej oraz prowadzić dyskurs o adekwatności zastosowanej metodyki pracy oraz przyjętych rozwiązań projektowych.
2,0
3,0Wykonanie czytelnego opracowania projektowego noszącego znamiona twórczej kreacji dzieła w wymaganym zakresie i minimalnych standardach określonych przez prowadzącego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_B-VII/2_K01
Wykazuje się inicjatywą i kreatywnością w podejmowaniu zadań projektowych, aspiruje do ponoszenia odpowiedzialności za kształtowanie przestrzeni jako dobra wspólnego.
2,0
3,0Spójność prezentacji założeń projektowych, dobór źródeł i materiałów wyjściowych do projektowania, wskazanie obiektów referencyjnych w odniesieniu do realizowanego projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas
  2. Ferré A., Sakamoto T. i inni:, Verb Matters, ACTAR
  3. Latour S., Szymski A., Rozwój współczesnej myśli architektonicznej, PWN
  4. Rogers R., Cities for a small planet, Faber&Faber

Literatura dodatkowa

  1. Norberg - Schulz Ch., Bycie, przestrzeń i architektura, Wydawnictwo Murator
  2. Wujek J., Mity i utopie architektury XX wieku, Arkady
  3. Trzeciak P., Historia, psychika, architektura, Państwowy Instytut Wydawniczy
  4. Zumthor P., Myślenie architekturą, Karakter
  5. Schmidt - Nielsen K., Skalowanie. Dlaczego tak ważne są rozmiary zwierząt, PWN

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Określenie potencjalnej tematyki dla prac dyplomowych, ich zakresu oraz form prezentacji3
T-P-2Omówienie metodyki pracy naukowej i określenie wstępnego harmonogramu prac projektowych3
T-P-3Wykonanie szeregu analiz i prac inwentaryzacyjnych prowadzących do zdefiniowania problemów projektowych3
T-P-4Prowadzenie wariantowych symulacji przestrzennych, materiałowych, technologicznych w postacji modelowania, wizualizacji, makiet wirtualnych z uwypukleniem wniosków projektowych3
T-P-5Wykonanie wariantowych projektów koncepcyjnych z uwzględnieniem części opisowej (bibliografia, projekty referencyjne)3
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2praca własna45
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VII/2_W01Orientuje się w katalogu obowiązujących aktów prawnych, normatywach i ogólnych zasadach sztuki budolwanej, potrafi docierać do materiałów źródłowych w kontekście zmieniających się przepisów i ustawodastwa dotyczącego procesu inwestycyjnego jak również metod projektowania i dostępnych technologii, rozwiązań materiałowych oraz publicznie dyskutowanych teorii architektury.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W02zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności i zagadnienia ochrony praw autorskich w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywa-nia zadań projektowych i planistycznych
A_2A_W14zna metodykę projektowania i planowania, w tym metody komputerowe i informatyczne
A_2A_W01zna zasady sztuki budowlanej, normatywy oraz normy PN i EU w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych
A_2A_W04posiada własne, określone poglądy estetyczne z zakresu teorii architektury i urbanistyki
A_2A_W15zna obszary oddziaływania projektowania i planowa-nia na społeczeństwo i jakość życia jednostek (per-cepcja, ergonomia, potrzeby niepełnosprawnych)
A_2A_W17na bieżąco poznaje nowoczesne materiały i technologie, najnowsze realizacje światowe oraz trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce
A_2A_W19zna ideę zrównoważonego rozwoju i realizuje ją na polu architektury i urbanistyki
A_2A_W18zna metody pozyskiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji technicznej oraz innych źródeł jako podbudowy faktograficznej i warsztatowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1C1. Ukształtowanie umiejętności stawiania tez naukowych i formułowania metod badawczych w zakresie projektowania architektonicznego, w kontekście przyszłej, magisterskiej pracy dyplomowej
Treści programoweT-P-2Omówienie metodyki pracy naukowej i określenie wstępnego harmonogramu prac projektowych
T-P-5Wykonanie wariantowych projektów koncepcyjnych z uwzględnieniem części opisowej (bibliografia, projekty referencyjne)
T-P-4Prowadzenie wariantowych symulacji przestrzennych, materiałowych, technologicznych w postacji modelowania, wizualizacji, makiet wirtualnych z uwypukleniem wniosków projektowych
T-P-3Wykonanie szeregu analiz i prac inwentaryzacyjnych prowadzących do zdefiniowania problemów projektowych
Metody nauczaniaM-1metoda projektów, ćwiczenia i seminaria
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena kompletności i jakości projektu semestralnego jako podstawa do kontynuacji w formie przyszłej pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przedstawiony zostanie kompletny zakres opracowania projektowego określony przez prowadzącego, część graficzna i tekstowa będzie czytelna i kompletna. Praca odpowiadać będzie zasadom kompozycji architektonicznej i odwoływać się będzie do określonej przez autora teorii architektury oraz zdefiniowanych zasad projektowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VII/2_U01Jest w stanie wypracować własną metodę projektowania i kreatywnie ją wdrażać na przykładzie wykonanej pracy semestralnej oraz prowadzić dyskurs o adekwatności zastosowanej metodyki pracy oraz przyjętych rozwiązań projektowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U02prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
A_2A_U06w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
A_2A_U07potrafi wykonać projekt typowy, jest przygotowany do współtworzenia rozwiązań systemowych
A_2A_U08potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miej-ską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
A_2A_U09potrafi rozwiązywać funkcję budynków nietypowych, specjalnego przeznaczenia
A_2A_U10potrafi projektować obiekty o dużym stopniu złożoności i zespoły obiektów o skomplikowanych powiązanniach funkcjonalnych
A_2A_U13w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, har-monijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
A_2A_U17ma umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1C1. Ukształtowanie umiejętności stawiania tez naukowych i formułowania metod badawczych w zakresie projektowania architektonicznego, w kontekście przyszłej, magisterskiej pracy dyplomowej
Treści programoweT-P-2Omówienie metodyki pracy naukowej i określenie wstępnego harmonogramu prac projektowych
T-P-5Wykonanie wariantowych projektów koncepcyjnych z uwzględnieniem części opisowej (bibliografia, projekty referencyjne)
T-P-4Prowadzenie wariantowych symulacji przestrzennych, materiałowych, technologicznych w postacji modelowania, wizualizacji, makiet wirtualnych z uwypukleniem wniosków projektowych
T-P-3Wykonanie szeregu analiz i prac inwentaryzacyjnych prowadzących do zdefiniowania problemów projektowych
Metody nauczaniaM-1metoda projektów, ćwiczenia i seminaria
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena kompletności i jakości projektu semestralnego jako podstawa do kontynuacji w formie przyszłej pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykonanie czytelnego opracowania projektowego noszącego znamiona twórczej kreacji dzieła w wymaganym zakresie i minimalnych standardach określonych przez prowadzącego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_B-VII/2_K01Wykazuje się inicjatywą i kreatywnością w podejmowaniu zadań projektowych, aspiruje do ponoszenia odpowiedzialności za kształtowanie przestrzeni jako dobra wspólnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K01rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi zorganizować proces uczenia się i motywuje do niego współpracowników
A_2A_K06w myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością
A_2A_K03szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1C1. Ukształtowanie umiejętności stawiania tez naukowych i formułowania metod badawczych w zakresie projektowania architektonicznego, w kontekście przyszłej, magisterskiej pracy dyplomowej
Treści programoweT-P-1Określenie potencjalnej tematyki dla prac dyplomowych, ich zakresu oraz form prezentacji
Metody nauczaniaM-1metoda projektów, ćwiczenia i seminaria
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena kompletności i jakości projektu semestralnego jako podstawa do kontynuacji w formie przyszłej pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Spójność prezentacji założeń projektowych, dobór źródeł i materiałów wyjściowych do projektowania, wskazanie obiektów referencyjnych w odniesieniu do realizowanego projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0