Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | A_1A_D-V/6_W16 | w podstawowym zakresie zna zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | A_1A_W16 | w podstawowym zakresie zna zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_W04 | ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
---|
InzA_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | nabycie umiejętności pracy indywidualnej i w zespole projektowym, nabycie umiejętności formułowania problemu projektowego i idei projektowej oraz przekazywania ich w formie diagramu |
---|
C-2 | Nabycie umiejętności twórczego i konsekwentnego rozwiazywania złożonych problemów programowo przestrzennych w oparciu o własne poglądy estetyczne i więdzę z zakresu zasad i przepisów projektowania. |
Treści programowe | T-P-1 | 1. wprowadzenie do tematu, prezentacja programu i celów zajęć
2. analiza, rozpoznanie i definiowanie problemu projektowego
3. aspekt formalno przestrzenny
4. aspekt programowo funkcjonalny
5. sformułowanie idei projektu w kontekście postawionego problemu (diagram)
6. przegląd nr 1 prezentacja wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee
7. praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno
przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawno normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodności koncepcji z ideą i postawionym problemem
8. praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno
przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawno normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodności koncepcji z ideą i postawionym problemem
9. praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno
przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawno normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodności koncepcji z ideą i postawionym problemem
10. praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno
przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawno normatywne
wraz z bieżącą kontrolą zgodności koncepcji z ideą i postawionym problemem
11. przegląd nr 2 prezentacja gotowej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee
12. praca nad prezentacją końcową projektu. Opracowanie rzutów, przekrojów elewacji z
uwzględnieniem zagadnień techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień
prawno normatywnych. Opracowanie końcowe prezentacji 3D makieta plus wizualizacje
komputerowe. Opracowanie koncepcji graficznej prezentacji (plansze)
13. praca nad prezentacją końcową projektu. Opracowanie rzutów, przekrojów elewacji z
uwzględnieniem zagadnień techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień
prawno normatywnych. Opracowanie końcowe prezentacji 3D makieta plus wizualizacje
komputerowe. Opracowanie koncepcji graficznej prezentacji (plansze)
14. praca nad prezentacją końcową projektu. Opracowanie rzutów, przekrojów elewacji z
uwzględnieniem zagadnień techniczno konstrukcyjnych, fizyki budowli oraz zagadnień
prawno normatywnych. Opracowanie końcowe prezentacji 3D makieta plus wizualizacje
komputerowe. Opracowanie koncepcji graficznej prezentacji (plansze)
15. prezentacja końcowa projektu – plansze, makieta, opis, wypowiedź zespołu autorskiego |
---|
Metody nauczania | M-1 | metody podające : wykład, objaśnienia lub wyjaśnienia |
---|
M-2 | metody problemowe : seminaria i dyskucje w trakcie zadań projektowych |
M-3 | metody aktywizujące / problemowe : praca na makiecie, analizy z wykorzystaniem technik CAD, indywidualne i grupowe dyskusje nad poszczególnymi fazami projektu, korekty z prowadzącym |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: przeglądy podsumowujące po bloku zajęć |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: przegląd końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złożonego gotowego projektu pod względem oryginalności projektu i zgodności z zasadami techniczno prawnymi projektowania. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | wykazanie się umiejętnością postawienia problemu budowlano przestrzennego , wykreowania idei i zrealizowanie idei zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, normami PN-EN oraz wymaganiami i normami dotyczącymi projektowania architektonicznego w projekcie koncepcyjnym |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |