Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | A_1A_C-XVIII/4_U01 | opis |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | A_1A_U04 | potrafi zaprojektować szczegółowe rozwiązania techniczne, zwłaszcza połączenia części budynku wykonanych w różnych technologiach |
---|
A_1A_U25 | ma umiejętność samokształcenia się, potrafi korzystać z różnego rodzaju informacji technicznej, baz danych, Internetu itd. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie się z uwarunkowaniami podstawowymi związanymi z kształtowaniem architektury obiektów budowlanych w zakresie rozwiązań budowlanych, nowoczesnych materiałów i technologii, zagadnień wymiarowania, skali oraz wpływem rozwiązań technologicznych na formę projektowanych obiektów architektonicznych. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Zagadnienia techniczne i technologiczne oparte na wybranych przykładach rozwiązań szczegółowych architektonicznych i budowlanych. Cechy przegród budowlanych wewnętrznych i zewnętrznych. Rysunki szczegółowe.
Ćwiczenie 1. Izolacja przeciwwodna płyty fundamentowej (rozwiazania klasyczne lepikowo-papowe i alternatywne).
Ćwiczenie 2. Izolacja przeciwodna podszybia windy - przegłębienie płyty fundamentowej (rozwiazania klasyczne lepikowo-papowe i alternatywne).
Ćwiczenie 3. Izolacja przeciwodna oczepu pala żelbetowego. Fundamentowanie na płytach.
Ćwiczenie 4. Szczegół rozwiązania ściany dwuwarstwowej przy fundamencie. Izolacja przeciwodna pionowa i pozioma (rozwiazania klasyczne i alternatywne).
Ćwiczenie 5. Szczegół rozwiązania ściany trójwarstwowej (ze ścianką dociskową) przy fundamencie. Izolacja przeciwodna pionowa i pozioma (rozwiazania klasyczne i alternatywne).
Ćwiczenie 6. Szczegół rozwiązania attyki dla ściany dwu- i trójwarstwowej.
Ćwiczenie 7. Szczegół rozwiązania ściany z lekką warstwą osłonową.
Ćwiczenie 8. Szczegół rozwiązania ściany z ciężką warstwą osłonową.
Ćwiczenie 9. Szczegół rozwiązania okapu dachu krytego dachówką ceramiczną.
Ćwiczenie 10. Szczegół rozwiązania kalenicy dachu krytego dachówką ceramiczną.
Ćwiczenie 11. Szczegół rozwiązania stropodachu z warstwą biologicznie czynną.
Ćwiczenie 12. Zasady kształtowania stropdachu niewentylowanego i wentylowanego.
Ćwiczenie 13. Zasady kształtowania płyty balkonowej (ciągła i nieciągła).
Ćwiczenie 14. Przykłady systemów szklenia elewacji i rozwiązania szczegółowe.
Ćwiczenie 15. Zasady kształtowania okna narożnego. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Prezentacja przez wykładowcę wybranego problemu technicznego w formie rysunku na tablicy, rysunku elektronicznego, prezentacji multimedialnej, wizyty na budowie. Korekta opracowanych przez studentów rysunków detali architektoniczno-budowlanych, wyjaśnienia wątpliwości i błędów, dyskusja o wpływie rozwiązań technologicznych na kształt przestrzenny i funkcje obiektów architektonicznych. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie obecności na zajęciach oraz jakości dostarczonych prac rysunkowych, których zakres opracowania i ilość jest określana przez wykładowcę na początku semestru. Na jakość dostarczonych prac rysunkowych składa się:
- poprawność przedstawionego rozwiązania - 50%
- czytelność rysunku - 10%
- wymiarowanie - 10%
- oryginalność rozwiązania 20%
- opis rozwiązania - 10%
Nie dostarczenie w ustalonym terminie odpowiedniej ilości rysunków lub nieobecność nieusprawiedliwiona na więcej niż 3 zajęciach może być powodem nie zaliczenia przedmiotu. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien posiąść zdolność praktycznego zastosowania wystepujących współcześnie w budownictwie rozwiązań technicznych, technologicznych i materiałowych. Ponadto powinien umieć opracować rozwiązania szczegółowe w budynku lub budowli (tak zwany detal architektoniczny) poczynając od posadowienia (fundamentu) aż po zadaszenie (dach spadowy, stropodach) optymalizując je pod względem technologii, trwałości i estetyki. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |