Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | A_1A_A-VI/1-2_K03 | Posiadając wiedzę w zakresie kultury fizycznej, historii sportu, przepisów dyscyplin sportowych, potrafi zorganizować i współorganizować imprezy sportowo - rekreacyjne i turystyczne.Jest czynnym uczestnikiem życia sportowego na uczelni oraz w swoim środowisku.Promuje społeczne i kulturowe znaczenie sportu.Pielęgnuje własne upodobania z zakresu kultury fizycznej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | A_1A_K04 | jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim |
---|
A_1A_K01 | rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi ją organizować |
A_1A_K02 | jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
T1A_K03 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
T1A_K07 | ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały |
Cel przedmiotu | C-2 | Rozbudzenie dbałości o własne zdrowie poprzez stosowanie ćwiczeń jako środka zapobiegawczego schorzeniom układów; ruchowego, oddechowego, krwionośnego, nerwowego i innych.Mobilizacja do postaw prozdrowotnych.
Zapoznanie studenta z historią kultury fizycznej i sportu, przepisami wybranych dyscyplin sportowych oraz przekazanie wiedzy o organizacji imprez sportowych, rekreacyjnych i turystycznych |
---|
C-1 | C1 - nauczanie elementów technicznych wybranej dyscypliny sportowej.
C2 - rozbudzenie dbałości o własne zdrowie poprzez stosowanie ćwiczeń jako środka zapobiegawczego schorzeniom układów;ruchowego, oddechowego, krwionośnego, nerwowego i innych.Mobilizacja do postaw prozdrowotnych.
C3 - podnoszenie wartości cech motorycznych; siły, szybkości, wytrzymałości, zwinności, zręczności, mocy.
C4 - wykształcenie nawyku stosowania ćwiczeń ruchowych w celach rekreacyjnych.Przekazanie wiadomości z zakresu kultury fizycznej, organizacji imprez sportowych, turystycznych oraz przepisów podstawowych dyscyplin sportowych.
C5 - przeciwstawienie się patologiom społecznym / alkoholizm, narkomania, nikotynizm / poprzez propozycję uczestnictwa w szeroko pojętej aktywności fizycznej |
Treści programowe | T-A-1 | 1 - treść zajęć zalezna od rodzaju dyscypliny sportowej i zgodna z programami nauczania.Student wybiera jedną z dostępnych dyscyplin sportowych.
2 - wykłady dla studentów ze zwolnieniami lekarskimi semestralnymi i całorocznymi:
- zdrowotne efekty aktywności fizycznej
- aktywność fizyczna a uzależnienia
- miejsce aktywności fizycznej wśród czynników warunkujących zdrowie
- wpływ ćwiczeń fizycznych na stan fizjologiczny organizmu / tętno, ciśnienie, oddech, wady postawy, odporność /
- kontrola masy ciała
- historia igrzysk olimpijskich
- ruch fizyczny jako forma walki ze stresem |
---|
T-A-1 | 1 - treść zajęć zależna od rodzaju dyscypliny sportowej i zgodna z programami nauczania.Student wybiera jedną z dostępnych dyscyplin sportowych.
2 - wykłady dla studentów ze zwolnieniami lekarskimi semestralnymi i całorocznymi;
-zdrowotne efkty aktywności fizycznej
- aktywność fizyczna a uzależnienia
- miejsce aktywności fizycznej wśród czynników warunkujących zdrowie
- wpływ ćwiczeń fizycznych na stan fizjologiczny organizmu / tętno, ciśnienie, oddech, wady postawy, odporność /
- kontrola masy ciała
- historia igrzysk olimpijskich
- ruch fizyczny jako forma walki ze stresem |
Metody nauczania | M-1 | metoda nauczania zadań ruchowych; syntetyczna, analityczna, mieszana i kompleksowa.
metoda praktyczna; pokaz
metoda podająca; wykład, opis, pogadanka, objaśnienie.
metoda aktywizująca; dyskusja dydaktyczna, zadaniowa, bezpośredniej celowości ruchu.
metoda odtwórcza; zadaniowo-ścisła
metoda obwodowo-stacyjna
metoda treningowa |
---|
M-2 | wykład konwersatoryjny, prezentacja multimedialna |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: kolokwium, test z wiedzy o kulturze fizycznej |
---|
S-1 | Ocena formująca: ocena studenta na podstawie jego postępów, zaangażowania i aktywności na zajęciach a także umiejętności ruchowych w zakresie wybranych dyscyplin sportowych / sprawdzian, test /. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | - nie uczęszcza na zajęcia
- ma lekceważący stosunek do przedmiotu
- nie posiada wiedzy o kulturze fizycznej |
3,0 | - nie włącza się w życie sportowe Uczelni
- nie przejawia zainteresowania różnymi formami aktywności ruchowej
- posiada minimalny zasób pojęć i wiadomości dotyczących kultury fizycznej |
3,5 | - przejawia braki w postawie społecznej, stosunek do zajęć jest obojętny
- nie bierze udziału w życiu sportowym Uczelni, nie włącza się i nie pomaga w organizowaniu imprez
- nie potrafi samodzielnie zastosować wiedzy o kulturze fizycznej w praktyce |
4,0 | - sporadycznie bierze udział w życiu sportowym Uczelni
- pomaga w organizacji imprez sportowo - rekreacyjnych
- posiadane wiadomości z kultury fizycznej potrafi / przy pomocy nauczyciela / zastosować w praktyce |
4,5 | - włącza się w organizację imprez sportowo - rekreacyjnych
- jest aktywnym uczestnikiem życia sportowego Uczelni
- prowadzi higieniczny, zdrowy tryb życia
- rozwija swoje zainteresowania sportowe poza zajęciami programowymi
- posiada wiedzę z zakresu kultury fizycznej i stosuję ją w praktycznym działaniu |
5,0 | - potrafi podejmować różnorodne działania sportowo - rekreacyjne na rzecz społeczności akademickiej
- indywidualnie rozwija własne zainteresowania i uzdolnienia sportowe
- propaguje, prowadzi zdrowy, sportowy tryb życia
- posiada dużą wiedzę z zakresu kultury fizycznej i umiejętnie stosuje ją w praktycznym działaniu |