Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie dyplomowe ZPA:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie dyplomowe ZPA
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jerzy Byrecki <jerzy.byrecki@gmail.com>, Marek Czyński <Marek.Czynski@zut.edu.pl>, Grzegorz Ferber <gferber@zut.edu.pl>, Mariusz Tuszyński <Mariusz-Tuszynski@zut.edu.pl>, Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl>, Leszek Świątek <lswiatek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP8 15 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie przedmiotów określonych programem studiów.
W-2Wybór tematu pracy dyplomowej i przygotowanie materiałów wyjściowych do realizacji pracy dyplomowej. Problematyka przedmiotu wiąże się z opracowaniem koncepcji w ramach tematu pracy dyplomowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Praca własna w domu.135
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_A-IV/8A_W10
Student poznał ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i procesy powstawania miejscowego prawa przestrzennego.
A_1A_W10T1A_W03, T1A_W04, T1A_W08InzA_W03C-1T-P-1M-1S-1
A_1A_A-IV/8A_W11
Student poznał znaczenie wytycznych przed projektowych, przebieg procesu inwestycyjnego wraz z towarzyszącymi aspektami ekonomicznymi
A_1A_W11T1A_W03, T1A_W04, T1A_W09, T1A_W11InzA_W04C-1T-P-1M-1S-1
A_1A_A-IV/8A_W12
Student poznał w zakresie podstawowym prawne aspekty projektowania.
A_1A_W12T1A_W02, T1A_W08, T1A_W10InzA_W03C-1T-P-1M-1S-1
A_1A_A-IV/8A_W13
Student poznał podstawowe ekologiczne uwarunkowania projektowe.
A_1A_W13T1A_W02, T1A_W08InzA_W03C-1T-P-1M-1S-1
A_1A_A-IV/8A_W14
Student poznał podstawowe uwarunkowania projektowania architektoniczno-urbanistycznego w aspekcie społeczno-psychologicznym.
A_1A_W14T1A_W02, T1A_W08InzA_W03C-1T-P-1M-1S-1
A_1A_A-IV/8A_W15
Student poznał antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowe.
A_1A_W15T1A_W02, T1A_W08InzA_W03C-1T-P-1M-1S-1
A_1A_A-IV/8A_W16
Student poznał zasady sztuki budowlanej, normy, wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego.
A_1A_W16T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07InzA_W03, InzA_W05C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_A-IV/8A_U11
Student potrafi przedstawić swoje rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji.
A_1A_U11T1A_U03, T1A_U04, T1A_U15InzA_U07C-1T-P-1M-1S-1
A_1A_A-IV/8A_U14
Student potrafi ukazać zamieżony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze itd.
A_1A_U14T1A_U08, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15InzA_U06, InzA_U07C-1T-P-1M-1S-1
A_1A_A-IV/8A_U15
Student potrafi zastosować detal architektoniczny zgodnie z jego rolą.
A_1A_U15T1A_U13, T1A_U15InzA_U03, InzA_U06, InzA_U07C-1T-P-1M-1S-1
A_1A_A-IV/8A_U18
Student potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją.
A_1A_U18T1A_U08, T1A_U15, T1A_U16InzA_U08C-1T-P-1M-1S-1
A_1A_A-IV/8A_U21
Student potrafi odczytać przestrzenne powiązania funkcjonalne i formalne. Oprócz tego student odczytać relacje między obiektem, a otoczeniem oraz harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury.
A_1A_U21T1A_U15InzA_U05, InzA_U06C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_A-IV/8A_K06
Student rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej i jej wpływ na środowisko.
A_1A_K06T1A_K01, T1A_K02InzA_K01C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_A-IV/8A_W10
Student poznał ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i procesy powstawania miejscowego prawa przestrzennego.
2,0
3,0Zna ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne.
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_A-IV/8A_W11
Student poznał znaczenie wytycznych przed projektowych, przebieg procesu inwestycyjnego wraz z towarzyszącymi aspektami ekonomicznymi
2,0
3,0Zna znaczenie wytycznych przed projektowych i przebieg procesu inwestycyjnego.
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_A-IV/8A_W12
Student poznał w zakresie podstawowym prawne aspekty projektowania.
2,0
3,0Zna podstawowe aspekty prawne w projektowaniu architektonicznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_A-IV/8A_W13
Student poznał podstawowe ekologiczne uwarunkowania projektowe.
2,0
3,0Zna podstawowe uwarunkowania ekologiczne w projektowaniu.
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_A-IV/8A_W14
Student poznał podstawowe uwarunkowania projektowania architektoniczno-urbanistycznego w aspekcie społeczno-psychologicznym.
2,0
3,0Zna uwarunkowania projektowe architektoniczno-urbanistyczne w aspekcie społeczno-psychologicznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_A-IV/8A_W15
Student poznał antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowe.
2,0
3,0Zna antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_A-IV/8A_W16
Student poznał zasady sztuki budowlanej, normy, wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego.
2,0
3,0Zna zasady sztuki budowlanej i normy dotyczące projektowania architektonicznego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_A-IV/8A_U11
Student potrafi przedstawić swoje rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji.
2,0
3,0Potrafi przedstawić swoje rozwiązanie w formie graficznej.
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_A-IV/8A_U14
Student potrafi ukazać zamieżony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze itd.
2,0
3,0Potrafi ukazać zamieżony efekt architektonicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_A-IV/8A_U15
Student potrafi zastosować detal architektoniczny zgodnie z jego rolą.
2,0
3,0Potrafi zastosować detal architektoniczny zgodnie z jego rolą.
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_A-IV/8A_U18
Student potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją.
2,0
3,0Potrafi projektować obiekty złożone.
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_A-IV/8A_U21
Student potrafi odczytać przestrzenne powiązania funkcjonalne i formalne. Oprócz tego student odczytać relacje między obiektem, a otoczeniem oraz harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury.
2,0
3,0Potrafi odczytać przestrzenne powiązania funkcjonalno formalne.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_A-IV/8A_K06
Student rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej i jej wpływ na środowisko.
2,0
3,0Rozumie pozatechniczne aspekty działaności projektowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Dostosowana do specyfiki wybranego tematu pracy dyplomowej.
  2. Korzeniewski W., Projektowanie mieszkań, Polcen, Warszawa, 2011, wyd. 1
  3. Mori T., Immaterial/Ultramaterial: Architecture, Design and Materials, George Braziller Inc, New York, 2010
  4. Schmitz-Gunther T., Living Spaces. Ecological Building and Design, Konemann;, Cologne, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Urban St., Ładoński W., "Jak napisać dobrą pracę dyplomową", Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Lanego we Wrocławiu, Wrocław, 1997
  2. Gambarelli G., Łucki Z., "Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską", Universitas, Kraków, 1996
  3. Korzeniewski W., Poradnik projektanta. Budownictwo mieszkaniowe, Arkady, Warszawa, 1989

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Praca własna w domu.135
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-IV/8A_W10Student poznał ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i procesy powstawania miejscowego prawa przestrzennego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W10zna ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i proces powstawania miejscowego prawa przestrzennego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-IV/8A_W11Student poznał znaczenie wytycznych przed projektowych, przebieg procesu inwestycyjnego wraz z towarzyszącymi aspektami ekonomicznymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W11w podstawowym zakresie zna znaczenie wytycznych przedprojektowych, przebieg procesu inwestycyjnego wraz z towarzyszącymi aspektami ekonomicznymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna znaczenie wytycznych przed projektowych i przebieg procesu inwestycyjnego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-IV/8A_W12Student poznał w zakresie podstawowym prawne aspekty projektowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W12zna w zakresie podstawowym prawne aspekty projektowania (prawo budowlane, zagadnienia prawa własności, ochrona praw autorskich…)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawowe aspekty prawne w projektowaniu architektonicznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-IV/8A_W13Student poznał podstawowe ekologiczne uwarunkowania projektowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W13zna w zakresie podstawowym ekologiczne uwarunkowania projektowania (rozwiązania energooszczędne, minimalizowanie wpływu inwestycji na środowisko, idea zrównoważonego rozwoju…)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawowe uwarunkowania ekologiczne w projektowaniu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-IV/8A_W14Student poznał podstawowe uwarunkowania projektowania architektoniczno-urbanistycznego w aspekcie społeczno-psychologicznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W14zna w zakresie podstawowym społeczne i psychologiczne uwarunkowania projektowania architektonicznego i urbanistycznego (presja architektury, zapobieganie patologii społecznej…)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna uwarunkowania projektowe architektoniczno-urbanistyczne w aspekcie społeczno-psychologicznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-IV/8A_W15Student poznał antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W15zna w zakresie podstawowym antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowania (percepcja, ergonomia, potrzeby osób niepełnosprawnych…)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-IV/8A_W16Student poznał zasady sztuki budowlanej, normy, wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W16w podstawowym zakresie zna zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna zasady sztuki budowlanej i normy dotyczące projektowania architektonicznego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-IV/8A_U11Student potrafi przedstawić swoje rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U11potrafi przedstawić rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji multimedialnej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi przedstawić swoje rozwiązanie w formie graficznej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-IV/8A_U14Student potrafi ukazać zamieżony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze itd.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U14uzyskuje zamierzony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze, itd
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi ukazać zamieżony efekt architektonicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-IV/8A_U15Student potrafi zastosować detal architektoniczny zgodnie z jego rolą.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U15stosuje detal architektoniczny zgodnie z jego rolą techniczną i kompozycyjną
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zastosować detal architektoniczny zgodnie z jego rolą.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-IV/8A_U18Student potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U18potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi projektować obiekty złożone.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-IV/8A_U21Student potrafi odczytać przestrzenne powiązania funkcjonalne i formalne. Oprócz tego student odczytać relacje między obiektem, a otoczeniem oraz harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U21odczytuje w przestrzeni powiązania funkcjonalne i formalne, relacje między obiektem a otoczeniem, harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi odczytać przestrzenne powiązania funkcjonalno formalne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-IV/8A_K06Student rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej i jej wpływ na środowisko.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_K06rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej (społeczne, zdrowotne…) i jej wpływ na środowisko (przyrodnicze, kulturowe, krajobraz…)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Samodzielne przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-1Wykłady: – ewentualne wykłady gościnne. Ćwiczenia: – prowadzone są w formie zajęć projektowych, w ramach których następuje: - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta połączona z dyskusją.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozumie pozatechniczne aspekty działaności projektowej.
3,5
4,0
4,5
5,0