Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Dziekanat
Nauczyciel odpowiedzialny Prodziekan SSA <Prodziekan.SSA@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Joanna Arlet <arlet@zut.edu.pl>, Wojciech Bal <wojciech.bal@zut.edu.pl>, Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl>, Jarosław Bondar <Jaroslaw.Bondar@zut.edu.pl>, Jerzy Byrecki <jerzy.byrecki@gmail.com>, Elżbieta Czekiel-Świtalska <Elzbieta.Czekiel-Switalska@zut.edu.pl>, Lechosław Czernik <lechoslaw.czernik@zut.edu.pl>, Klara Czyńska <Klara.Czynska@zut.edu.pl>, Piotr Fiuk <pfiuk@zut.edu.pl>, Helena Freino <Helena.Freino@zut.edu.pl>, Waldemar Marzęcki <Waldemar.Marzecki@zut.edu.pl>, Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>, Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl>, Maciej Płotkowiak <mplotkowiak@zut.edu.pl>, Miłosz Raczyński <milosz.raczynski@zut.edu.pl>, Paweł Rubinowicz <pawel@rubinowicz.com.pl>, Marek Sietnicki <Marek.Sietnicki@zut.edu.pl>, Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>, Mariusz Tuszyński <Mariusz-Tuszynski@zut.edu.pl>, Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl>, Leszek Świątek <lswiatek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP8 0 10,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończenie i zaliczenie z pozytywną oceną przedmiotów wszystkich semestrów studiów pierwszego stopnia wraz z kompletem wpisów do indeksu.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z ogólnymi wytycznymi zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Faza wstępna i analityczna: inwentaryzacja merytoryczna i graficzna obszaru opracowania oraz analizy problemowe obszaru opracowania projektu dyplomowego w skali odpowiedniej dla specyfiki i tematyki pracy0
T-P-2Faza projektowa: szczegółowe opracowania projektowe odwzorowujące przyjętą koncepcję projektową w rodzaju i skali odpowiednich dla specyfiki pracy dyplomowej0
T-P-3Faza końcowa: redakcja i skład części opisowej i graficznej pracy dyplomowej oraz budowa modelu fizycznego przyjętej koncepcji projektowej w skali odpowiedniej dla specyfiki tematu pracy dyplomowej, prezentacja multimedialna0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1wizja lokalna terenu opracowania5
A-P-2rejestracja i odwzorowanie graficzne stanu istniejącego obszaru opracowania wraz z otoczeniem i zabudową istniejącą5
A-P-3opracowanie analiz w rodzaju i skali odpowiednich dla przyjętego tematu pracy dyplomowej15
A-P-4budowa trójwymiarowego modelu cyfrowego obszaru opracowania wraz z otoczeniem30
A-P-5opracowanie wstępnej koncepcji funkcjonalno - przestrzennej obszaru opracowania projektu dyplomowego30
A-P-6opracowanie trójwymiarowego modelu cyfrowego projektowanego założenia / zabudowy45
A-P-7przygotowanie podstawowych rysunków projektowych w rodzaju i skali odpowiednich dla specyfiki pracy dyplomowej, odwzorowujących przyjętą koncepcję projektową60
A-P-8przygotowanie wizualizacji projektu dyplomowego20
A-P-9redakcja i skład graficzny części opisowej pracy dyplomej oraz przygotowanie prezentacji multimedialnej30
A-P-10budowa modelu fizycznego projektowanego założenia w skali urbanistyczno - architektonicznej wraz z otoczeniem60
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Indywidualna praca z dyplomantem - konsultacje. Dodatkowe metody: dyskusja, metody eksponujące multimedialne, analiza tzw. 'best-practices'.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Publiczna obrona pracy dyplomowej + egzamin kierunkowy. Ocena średnia i końcowa wyliczona zgodnie z Regulaminem Studiów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_A-III/8_W01
w zależności od tematyki dyplomu
A_1A_W06, A_1A_W11, A_1A_W14, A_1A_W15, A_1A_W20, A_1A_W12, A_1A_W05, A_1A_W08, A_1A_W10, A_1A_W13, A_1A_W16T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1T-P-2, T-P-1, T-P-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_A-III/8_U01
aa
A_1A_U14, A_1A_U15, A_1A_U13, A_1A_U11, A_1A_U12, A_1A_U21, A_1A_U25T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-P-2, T-P-1, T-P-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_A-III/8_K01
aa
A_1A_K05, A_1A_K06T1A_K01, T1A_K02, T1A_K05InzA_K01C-1T-P-2, T-P-1, T-P-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_A-III/8_W01
w zależności od tematyki dyplomu
2,0
3,0Student potrafi zaledwie w sposób podstawowy rozwiązać samodzielnie zadanie projektowe w zakresie odpowiedznim do specjalności pracy dyplomowej inżynierskiej. Potrafi zaprezentować samodzielnie przyjęte rozwiązania projektowe. Z sposób podstawowy używa wybranych narzędzi wspomagających projektowanie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_A-III/8_U01
aa
2,0
3,0Student potrafi zaledwie w sposób podstawowy rozwiązać samodzielnie zadanie projektowe w zakresie odpowiedznim do specjalności pracy dyplomowej inżynierskiej. Potrafi zaprezentować samodzielnie przyjęte rozwiązania projektowe. Z sposób podstawowy używa wybranych narzędzi wspomagających projektowanie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_A-III/8_K01
aa
2,0
3,0Student potrafi zaledwie w sposób podstawowy rozwiązać samodzielnie zadanie projektowe w zakresie odpowiedznim do specjalności pracy dyplomowej inżynierskiej. Potrafi zaprezentować samodzielnie przyjęte rozwiązania projektowe. Z sposób podstawowy używa wybranych narzędzi wspomagających projektowanie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura podstawowa zależna od tematu pracy dyplomowej.

Literatura dodatkowa

  1. Literatura uzupełniająca zależna od tematu pracy dyplomowej.

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Faza wstępna i analityczna: inwentaryzacja merytoryczna i graficzna obszaru opracowania oraz analizy problemowe obszaru opracowania projektu dyplomowego w skali odpowiedniej dla specyfiki i tematyki pracy0
T-P-2Faza projektowa: szczegółowe opracowania projektowe odwzorowujące przyjętą koncepcję projektową w rodzaju i skali odpowiednich dla specyfiki pracy dyplomowej0
T-P-3Faza końcowa: redakcja i skład części opisowej i graficznej pracy dyplomowej oraz budowa modelu fizycznego przyjętej koncepcji projektowej w skali odpowiedniej dla specyfiki tematu pracy dyplomowej, prezentacja multimedialna0
0

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1wizja lokalna terenu opracowania5
A-P-2rejestracja i odwzorowanie graficzne stanu istniejącego obszaru opracowania wraz z otoczeniem i zabudową istniejącą5
A-P-3opracowanie analiz w rodzaju i skali odpowiednich dla przyjętego tematu pracy dyplomowej15
A-P-4budowa trójwymiarowego modelu cyfrowego obszaru opracowania wraz z otoczeniem30
A-P-5opracowanie wstępnej koncepcji funkcjonalno - przestrzennej obszaru opracowania projektu dyplomowego30
A-P-6opracowanie trójwymiarowego modelu cyfrowego projektowanego założenia / zabudowy45
A-P-7przygotowanie podstawowych rysunków projektowych w rodzaju i skali odpowiednich dla specyfiki pracy dyplomowej, odwzorowujących przyjętą koncepcję projektową60
A-P-8przygotowanie wizualizacji projektu dyplomowego20
A-P-9redakcja i skład graficzny części opisowej pracy dyplomej oraz przygotowanie prezentacji multimedialnej30
A-P-10budowa modelu fizycznego projektowanego założenia w skali urbanistyczno - architektonicznej wraz z otoczeniem60
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-III/8_W01w zależności od tematyki dyplomu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W06posiada wyrobioną wrażliwość plastyczną i wiedzę z zakresu teorii estetycznych
A_1A_W11w podstawowym zakresie zna znaczenie wytycznych przedprojektowych, przebieg procesu inwestycyjnego wraz z towarzyszącymi aspektami ekonomicznymi
A_1A_W14zna w zakresie podstawowym społeczne i psychologiczne uwarunkowania projektowania architektonicznego i urbanistycznego (presja architektury, zapobieganie patologii społecznej…)
A_1A_W15zna w zakresie podstawowym antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowania (percepcja, ergonomia, potrzeby osób niepełnosprawnych…)
A_1A_W20zna zasady projektowania urbanistycznego i teorie kształtowania układów przestrzennych
A_1A_W12zna w zakresie podstawowym prawne aspekty projektowania (prawo budowlane, zagadnienia prawa własności, ochrona praw autorskich…)
A_1A_W05w stopniu podstawowym zna infrastrukturę budowlaną (instalacje wewnętrzne, zewnętrzne/sieci, zasady projektowania komunikacji oraz obiektów i urządzeń komunikacji…)
A_1A_W08zna podstawy budowy formy, elementy i zasady kompozycji przestrzennej oraz relacje między elementami kształtującymi przestrzeń
A_1A_W10zna ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i proces powstawania miejscowego prawa przestrzennego
A_1A_W13zna w zakresie podstawowym ekologiczne uwarunkowania projektowania (rozwiązania energooszczędne, minimalizowanie wpływu inwestycji na środowisko, idea zrównoważonego rozwoju…)
A_1A_W16w podstawowym zakresie zna zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z ogólnymi wytycznymi zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-2Faza projektowa: szczegółowe opracowania projektowe odwzorowujące przyjętą koncepcję projektową w rodzaju i skali odpowiednich dla specyfiki pracy dyplomowej
T-P-1Faza wstępna i analityczna: inwentaryzacja merytoryczna i graficzna obszaru opracowania oraz analizy problemowe obszaru opracowania projektu dyplomowego w skali odpowiedniej dla specyfiki i tematyki pracy
T-P-3Faza końcowa: redakcja i skład części opisowej i graficznej pracy dyplomowej oraz budowa modelu fizycznego przyjętej koncepcji projektowej w skali odpowiedniej dla specyfiki tematu pracy dyplomowej, prezentacja multimedialna
Metody nauczaniaM-1Indywidualna praca z dyplomantem - konsultacje. Dodatkowe metody: dyskusja, metody eksponujące multimedialne, analiza tzw. 'best-practices'.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Publiczna obrona pracy dyplomowej + egzamin kierunkowy. Ocena średnia i końcowa wyliczona zgodnie z Regulaminem Studiów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zaledwie w sposób podstawowy rozwiązać samodzielnie zadanie projektowe w zakresie odpowiedznim do specjalności pracy dyplomowej inżynierskiej. Potrafi zaprezentować samodzielnie przyjęte rozwiązania projektowe. Z sposób podstawowy używa wybranych narzędzi wspomagających projektowanie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-III/8_U01aa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U14uzyskuje zamierzony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze, itd
A_1A_U15stosuje detal architektoniczny zgodnie z jego rolą techniczną i kompozycyjną
A_1A_U13potrafi projektować przestrzeń publiczną, półpubliczną i prywatną w różnej skali, aranżować ją za pomocą rozmaitych elementów (posadzka, mała architektura, zieleń…)
A_1A_U11potrafi przedstawić rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji multimedialnej
A_1A_U12potrafi kształtować kompozycję budynku, zespołu obiektów, jednostki urbanistycznej i ruralistycznej
A_1A_U21odczytuje w przestrzeni powiązania funkcjonalne i formalne, relacje między obiektem a otoczeniem, harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury
A_1A_U25ma umiejętność samokształcenia się, potrafi korzystać z różnego rodzaju informacji technicznej, baz danych, Internetu itd.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z ogólnymi wytycznymi zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-2Faza projektowa: szczegółowe opracowania projektowe odwzorowujące przyjętą koncepcję projektową w rodzaju i skali odpowiednich dla specyfiki pracy dyplomowej
T-P-1Faza wstępna i analityczna: inwentaryzacja merytoryczna i graficzna obszaru opracowania oraz analizy problemowe obszaru opracowania projektu dyplomowego w skali odpowiedniej dla specyfiki i tematyki pracy
T-P-3Faza końcowa: redakcja i skład części opisowej i graficznej pracy dyplomowej oraz budowa modelu fizycznego przyjętej koncepcji projektowej w skali odpowiedniej dla specyfiki tematu pracy dyplomowej, prezentacja multimedialna
Metody nauczaniaM-1Indywidualna praca z dyplomantem - konsultacje. Dodatkowe metody: dyskusja, metody eksponujące multimedialne, analiza tzw. 'best-practices'.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Publiczna obrona pracy dyplomowej + egzamin kierunkowy. Ocena średnia i końcowa wyliczona zgodnie z Regulaminem Studiów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zaledwie w sposób podstawowy rozwiązać samodzielnie zadanie projektowe w zakresie odpowiedznim do specjalności pracy dyplomowej inżynierskiej. Potrafi zaprezentować samodzielnie przyjęte rozwiązania projektowe. Z sposób podstawowy używa wybranych narzędzi wspomagających projektowanie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-III/8_K01aa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_K05jest odpowiedzialny za własną pracę, zachowuje się profesjonalnie, przestrzega etyki zawodowej
A_1A_K06rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności projektowej (społeczne, zdrowotne…) i jej wpływ na środowisko (przyrodnicze, kulturowe, krajobraz…)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z ogólnymi wytycznymi zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-P-2Faza projektowa: szczegółowe opracowania projektowe odwzorowujące przyjętą koncepcję projektową w rodzaju i skali odpowiednich dla specyfiki pracy dyplomowej
T-P-1Faza wstępna i analityczna: inwentaryzacja merytoryczna i graficzna obszaru opracowania oraz analizy problemowe obszaru opracowania projektu dyplomowego w skali odpowiedniej dla specyfiki i tematyki pracy
T-P-3Faza końcowa: redakcja i skład części opisowej i graficznej pracy dyplomowej oraz budowa modelu fizycznego przyjętej koncepcji projektowej w skali odpowiedniej dla specyfiki tematu pracy dyplomowej, prezentacja multimedialna
Metody nauczaniaM-1Indywidualna praca z dyplomantem - konsultacje. Dodatkowe metody: dyskusja, metody eksponujące multimedialne, analiza tzw. 'best-practices'.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Publiczna obrona pracy dyplomowej + egzamin kierunkowy. Ocena średnia i końcowa wyliczona zgodnie z Regulaminem Studiów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zaledwie w sposób podstawowy rozwiązać samodzielnie zadanie projektowe w zakresie odpowiedznim do specjalności pracy dyplomowej inżynierskiej. Potrafi zaprezentować samodzielnie przyjęte rozwiązania projektowe. Z sposób podstawowy używa wybranych narzędzi wspomagających projektowanie.
3,5
4,0
4,5
5,0