Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S3)
Sylabus przedmiotu Przedmiot kierunkowy (odpowiadający obszarowi prowadzonych badań naukowych):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przedmiot kierunkowy (odpowiadający obszarowi prowadzonych badań naukowych) | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu fizjologii zwierząt, anatomii, biochemii , matematyki, genetyki ogólnej i molekularnej oraz znajomość podstawowych technik laboratoryjnych i programów komputerowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z aktualnymi trendami związanymi z tematyką badawczą doktoranta, poznanie podstawowych technik laboratoryjnych oraz programów komputerowych przydatnych przy opracowywaniu wyników i przygotowaniu pracy doktorskiej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Wskazanie możliwości finasowania badań naukowych. | 5 |
5 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Dyskusja oraz szersze omówinie problematyki badawczej doktoranta. Zdefinowanie problemów i celów zgodnie z specyfiką przeprowadzanych badań. | 5 |
5 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Zapoznanie doktoranta z najważniejszymi osiagnięciami badań z zakresu przedmiotu kierunkowego. | 5 |
5 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Omawianie problemów metodycznych i procedur w ramach "dziedziny" pracy doktorskiej. | 5 |
5 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Omawianie problemów metodycznych i procedur w ramach "dziedziny" pracy doktorskiej. | 5 |
5 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Konsultacje uzyskanych wyników z opiekunem naukowym, analiza danych. | 5 |
5 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Zapoznanie z metodyką przeprowadzanych badań (m. in. wykorzystanie sprzętu laboratoryjnego, specjalistycznych programów komputerowych, instrukcje obsługi, przepisy bhp). | 5 |
5 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Omawianie problemów metodycznych i procedur w ramach "dziedziny" pracy doktorskiej. | 5 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Przygotowanie teoretyczne i praktyczne do konkretnych zagadnień. | 30 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Studiowanie fachowej literatury. | 10 |
A-S-2 | Samodzielne pogłębianie wiedzy. | 5 |
15 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Przygotowanie teoretyczne do omawianych zagadnień. | 10 |
A-S-2 | Samodzielne pogłębianie wiedzy. | 5 |
15 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Studiowanie fachowej literatury. | 15 |
15 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Przygotowanie teoretyczne i praktyczne do zajęć. | 10 |
A-S-2 | Uczestniczenie w zajęciach | 5 |
15 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Przygotowanie teoretyczne i praktyczne do zajęć. | 10 |
A-S-2 | Uczestniczenie w zajęciach | 5 |
15 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Przygotowanie teoretyczne do omawianych zagadnień. | 8 |
A-S-2 | Przygotowanie praktyczne do konkretnych zagadnień. | 7 |
15 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Przygotowanie teoretyczne do omawianych zagadnień. | 7 |
A-S-2 | Przygotowanie praktyczne do konkretnych zagadnień. | 8 |
A-S-3 | Samodzielne pogłębianie wiedzy. | 10 |
A-S-4 | Referowanie wstępnych wyników badań przez doktoranta. | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody problemowe, konwersatorium. |
M-2 | Metody aktywizujące, dyskusja. |
M-3 | Metody programowe z użuciem komputera. |
M-4 | Metody praktyczne, ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności wykazywanej podczas realizowanych zadań. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena podsumowująca. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A13_W01 Doktorant posiada wiedzę z zakresu stosowanych metod i badań w realizacji wyznaczonych zadań. | ZoD_3-_W02 | — | C-1 | T-S-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A13_U01 Umiejętnie wykorzystuje wiedzę z zakresu prowadzonych przez siebie badań wiążąc wiedzę teoretyczną z praktyczną. | ZoD_3-_U02 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A13_K01 Potrafi powiązać teorię z praktyką. Samodzielnie oraz w zespole podejmuje powierzone mu zadania badawcze wykazywując się kreatywnością. | ZoD_3-_K02 | — | C-1 | T-S-1 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A13_W01 Doktorant posiada wiedzę z zakresu stosowanych metod i badań w realizacji wyznaczonych zadań. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant posiada dosteczną wiedzę z zakresu przedmiotu kierunkowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A13_U01 Umiejętnie wykorzystuje wiedzę z zakresu prowadzonych przez siebie badań wiążąc wiedzę teoretyczną z praktyczną. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant potrafi wykorzystać przyswojoną wiedzę teoretyczną do realizacji określonych zadań w praktyce. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A13_K01 Potrafi powiązać teorię z praktyką. Samodzielnie oraz w zespole podejmuje powierzone mu zadania badawcze wykazywując się kreatywnością. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi powiązać teorię z praktyką.Wykazuje się samodzielnością oraz kreatywnością w realizacji powierzonych mu zadań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Praca zbiorowa: Filistowicz A., Reklewski Z., Żuk B. (genetyka), Walawski K., Kurył J.(markery genetyczne), Świtoński M. (cytogenetyka), Strzeżek J. (biologia rozrodu), Żebrowska J., Kowalczyk J. (żywienie i paszoznawstwo), Litwińczuk Z. (hodowla szczegółowa), Jezierski T. (etologia zwierząt), Winnicki S.(zoohigiena), Dorobek nauk zootechnicznych w ćwierćwieczu 1972-1997. Karty z dziejów zootechniki polskiej na 75 lecie (1922-1997), PTZ, Warszawa, 1997