Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S3)

Sylabus przedmiotu Postępy pracy doktorskiej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Postępy pracy doktorskiej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Karcz <Joanna.Karcz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Walerian Arabczyk <Walerian.Arabczyk@zut.edu.pl>, Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl>, Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl>, Tadeusz Spychaj <Tadeusz.Spychaj@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS1 16 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość materiału obowiązującego na drugim stopniu studiów na kierunku kształcenia technologia chemiczna lub inżynieria chemiczna i procesowa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie doktoranta z zasadami wykonywania pracy doktorskiej w dziedzinie nauk technicznych
C-2Ukształtowanie u doktoranta umiejętności przygotowania prezentacji na dany temat w obszarze zagadnień technologii chemicznej lub inżynierii chemicznej i procesowej
C-3Ukształtowanie u doktoranta umiejętności dyskusji na wybrany temat z obszaru technologii chemicznej lub inżynierii chemicznej i procesowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Zapoznanie doktorantów z obowiązującymi przepisami dotyczącymi uzyskania stopnia naukowego doktora w dziedzinie nauk technicznych2
T-S-2Omówienie wymagań w stosunku do doktorantów oraz odnośnie poziomu pracy doktorskiej (Cel doktoratu. Odkrycie naukowe. Hipotezy badawcze. Cechy wyników badawczych. Struktura rozprawy doktorskiej. Redakcja rozprawy doktorskiej. Weryfikowanie umiejętności doktorantów)2
T-S-3Prezentacja przez doktorantów zagadnienia, przygotowanego na wybrany temat z zakresu technologii chemicznej lub inżynierii chemicznej i procesowej, oraz dyskusja nad nim w grupie seminaryjnej12
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach16
A-S-2Przygotowanie prezentacji na wybrany temat5
A-S-3Studia literaturowe w zakresie tematyki ujętej w programie seminarium5
A-S-4Przygotowanie się do dyskusji w zakresie tematyki ujętej w programie seminarium4
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody praktyczne: seminarium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie na podstawie oceny prezentacji zagadnienia oraz aktywności w dyskusji na seminarium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TICh_3A_D01_W02
w zależności od wybranego kierunku badań doktorant potrafi objaśnić specjalistyczne zagadnienia z zakresu dyscypliny naukowej "technologia Chemiczna" lub "Inzynieria Chemiczna"
TICh_3A_W02C-1, C-2, C-3T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TICh_3A_D01_U05
doktorant potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim prezentację ustną dotyczącą zagadnień technologii chemicznej lub inzynierii chemicznej
TICh_3A_U05C-2, C-3T-S-2, T-S-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TICh_3A_D01_K02
doktorant rozumie potrzebę przekazywania informacji o różnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną lub inżynierią chemiczną
TICh_3A_K02C-2, C-3T-S-2, T-S-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TICh_3A_D01_W02
w zależności od wybranego kierunku badań doktorant potrafi objaśnić specjalistyczne zagadnienia z zakresu dyscypliny naukowej "technologia Chemiczna" lub "Inzynieria Chemiczna"
2,0
3,0doktorant jest w staniei w stopniu podstawowym objaśnić specjalistyczne zagadnienia z zakresu dyscypliny naukowej "Technologia Chemiczna" lub "Inżynieria Chemiczna"
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TICh_3A_D01_U05
doktorant potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim prezentację ustną dotyczącą zagadnień technologii chemicznej lub inzynierii chemicznej
2,0
3,0doktorant potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną na wybrany temat
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TICh_3A_D01_K02
doktorant rozumie potrzebę przekazywania informacji o różnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną lub inżynierią chemiczną
2,0
3,0doktorant posiada podstawowe umiejętności w zakresie przekazywania informacji, dotyczących różnych zagadnień technologii chemicznej lub inżynierii chemicznej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki, Dz. U. Nr 65, poz. 595, z późn. zm.
  2. Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 22 września 2011 r. w sprawie szczegółowego trybu i warunków przeprowadzania czynności w przewodach doktorskich, w postępowaniu habilitacyjnym oraz w postępowaniu o nadanie tytułu profesora, Dziennik Ustawa Nr 204, poz. 1200

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Zapoznanie doktorantów z obowiązującymi przepisami dotyczącymi uzyskania stopnia naukowego doktora w dziedzinie nauk technicznych2
T-S-2Omówienie wymagań w stosunku do doktorantów oraz odnośnie poziomu pracy doktorskiej (Cel doktoratu. Odkrycie naukowe. Hipotezy badawcze. Cechy wyników badawczych. Struktura rozprawy doktorskiej. Redakcja rozprawy doktorskiej. Weryfikowanie umiejętności doktorantów)2
T-S-3Prezentacja przez doktorantów zagadnienia, przygotowanego na wybrany temat z zakresu technologii chemicznej lub inżynierii chemicznej i procesowej, oraz dyskusja nad nim w grupie seminaryjnej12
16

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach16
A-S-2Przygotowanie prezentacji na wybrany temat5
A-S-3Studia literaturowe w zakresie tematyki ujętej w programie seminarium5
A-S-4Przygotowanie się do dyskusji w zakresie tematyki ujętej w programie seminarium4
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTICh_3A_D01_W02w zależności od wybranego kierunku badań doktorant potrafi objaśnić specjalistyczne zagadnienia z zakresu dyscypliny naukowej "technologia Chemiczna" lub "Inzynieria Chemiczna"
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTICh_3A_W02w zależności od wybranego kierunku badań w dyscyplinie naukowej „Technologia Chemiczna” lub „Inżynieria Chemiczna” ma specjalistyczną wiedzę w zakresie zagadnień bezpośrednio związanych z tym obszarem badań
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktoranta z zasadami wykonywania pracy doktorskiej w dziedzinie nauk technicznych
C-2Ukształtowanie u doktoranta umiejętności przygotowania prezentacji na dany temat w obszarze zagadnień technologii chemicznej lub inżynierii chemicznej i procesowej
C-3Ukształtowanie u doktoranta umiejętności dyskusji na wybrany temat z obszaru technologii chemicznej lub inżynierii chemicznej i procesowej
Treści programoweT-S-1Zapoznanie doktorantów z obowiązującymi przepisami dotyczącymi uzyskania stopnia naukowego doktora w dziedzinie nauk technicznych
T-S-2Omówienie wymagań w stosunku do doktorantów oraz odnośnie poziomu pracy doktorskiej (Cel doktoratu. Odkrycie naukowe. Hipotezy badawcze. Cechy wyników badawczych. Struktura rozprawy doktorskiej. Redakcja rozprawy doktorskiej. Weryfikowanie umiejętności doktorantów)
T-S-3Prezentacja przez doktorantów zagadnienia, przygotowanego na wybrany temat z zakresu technologii chemicznej lub inżynierii chemicznej i procesowej, oraz dyskusja nad nim w grupie seminaryjnej
Metody nauczaniaM-1metody praktyczne: seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie na podstawie oceny prezentacji zagadnienia oraz aktywności w dyskusji na seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0doktorant jest w staniei w stopniu podstawowym objaśnić specjalistyczne zagadnienia z zakresu dyscypliny naukowej "Technologia Chemiczna" lub "Inżynieria Chemiczna"
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTICh_3A_D01_U05doktorant potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim prezentację ustną dotyczącą zagadnień technologii chemicznej lub inzynierii chemicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTICh_3A_U05potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczące zagadnień z technologii lub inżynierii chemicznej
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie u doktoranta umiejętności przygotowania prezentacji na dany temat w obszarze zagadnień technologii chemicznej lub inżynierii chemicznej i procesowej
C-3Ukształtowanie u doktoranta umiejętności dyskusji na wybrany temat z obszaru technologii chemicznej lub inżynierii chemicznej i procesowej
Treści programoweT-S-2Omówienie wymagań w stosunku do doktorantów oraz odnośnie poziomu pracy doktorskiej (Cel doktoratu. Odkrycie naukowe. Hipotezy badawcze. Cechy wyników badawczych. Struktura rozprawy doktorskiej. Redakcja rozprawy doktorskiej. Weryfikowanie umiejętności doktorantów)
T-S-3Prezentacja przez doktorantów zagadnienia, przygotowanego na wybrany temat z zakresu technologii chemicznej lub inżynierii chemicznej i procesowej, oraz dyskusja nad nim w grupie seminaryjnej
Metody nauczaniaM-1metody praktyczne: seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie na podstawie oceny prezentacji zagadnienia oraz aktywności w dyskusji na seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0doktorant potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną na wybrany temat
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTICh_3A_D01_K02doktorant rozumie potrzebę przekazywania informacji o różnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną lub inżynierią chemiczną
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTICh_3A_K02rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii i inżynierii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną lub inżynierią chemiczną
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie u doktoranta umiejętności przygotowania prezentacji na dany temat w obszarze zagadnień technologii chemicznej lub inżynierii chemicznej i procesowej
C-3Ukształtowanie u doktoranta umiejętności dyskusji na wybrany temat z obszaru technologii chemicznej lub inżynierii chemicznej i procesowej
Treści programoweT-S-2Omówienie wymagań w stosunku do doktorantów oraz odnośnie poziomu pracy doktorskiej (Cel doktoratu. Odkrycie naukowe. Hipotezy badawcze. Cechy wyników badawczych. Struktura rozprawy doktorskiej. Redakcja rozprawy doktorskiej. Weryfikowanie umiejętności doktorantów)
T-S-3Prezentacja przez doktorantów zagadnienia, przygotowanego na wybrany temat z zakresu technologii chemicznej lub inżynierii chemicznej i procesowej, oraz dyskusja nad nim w grupie seminaryjnej
Metody nauczaniaM-1metody praktyczne: seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie na podstawie oceny prezentacji zagadnienia oraz aktywności w dyskusji na seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0doktorant posiada podstawowe umiejętności w zakresie przekazywania informacji, dotyczących różnych zagadnień technologii chemicznej lub inżynierii chemicznej
3,5
4,0
4,5
5,0