Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)

Sylabus przedmiotu Projekt technologiczny:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projekt technologiczny
Specjalność Mikro i nanotechnologie materiałów polimerowych
Jednostka prowadząca Instytut Polimerów
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Kowalczyk <Krzysztof.Kowalczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy chemii organicznej, podstawy technologii materiałów polimerowych, podstawy termodynamiki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie projektowania technologii materiałów polimerowych i ich komponentów, w tym zawierających nanocząstki

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wybrane technologie żywic reaktywnych (epoksydowych i poliestrowych) w tym z wykorzystaniem nanocząstek15
T-P-2Wybrane technologie polimerów termoplastycznych, w tym z wykorzystaniem nanocząstek15
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Praca z literaturą15
A-P-3Praca samodzielna - przygotowanie i redakcja projektu15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Określenie wiedzy studenta w zakresie realizownego projektu
S-2Ocena podsumowująca: Określenie wiedzy i umiejętności w zakresie technologii stanowiącej przedmiot przygotowanego projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D14-04_W01
Zdobycie wiedzy umożliwiającej wskazanie i charakterystykę aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych projektowania technologii materiałów polimerowych
TCH_2A_W02, TCH_2A_W04, TCH_2A_W05, TCH_2A_W06, TCH_2A_W10, TCH_2A_W12, TCH_2A_W13T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W05C-1T-P-1, T-P-2M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D14-04_U01
Zdobycie umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekście aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych
TCH_2A_U01, TCH_2A_U02, TCH_2A_U03, TCH_2A_U04, TCH_2A_U06, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U15, TCH_2A_U19, TCH_2A_U20T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U05, T2A_U07, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U13, T2A_U14, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U19InzA2_U01, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07C-1T-P-1, T-P-2M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D14-04_K01
Kreatywność w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych oraz świadomość ekonomicznych i środowiskowych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii
TCH_2A_K01, TCH_2A_K04T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06InzA2_K01, InzA2_K02C-1T-P-1, T-P-2M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D14-04_W01
Zdobycie wiedzy umożliwiającej wskazanie i charakterystykę aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych projektowania technologii materiałów polimerowych
2,0Student nie umie wskazać i scharakteryzować aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych projektu technologii materiałów polimerowych
3,0Sudent umie w ograniczonym zakresie wskazać i scharakteryzować aspekty techniczne projektu technologii materiałów polimerowych
3,5Sudent umie wskazać i scharakteryzować aspekty techniczne projektu technologii materiałów polimerowych
4,0Sudent umie wskazać i scharakteryzować aspekty techniczne projektu technologii materiałów polimerowych. Student w ograniczonym zakresie umie wskazać i scharakteryzować aspekty ekonomiczne i środowiskowe projektu technologii.
4,5Sudent umie wskazać i scharakteryzować aspekty techniczne i ekonomiczne projektu technologii materiałów polimerowych. Student w ograniczonym zakresie umie wskazać i scharakteryzować aspekty środowiskowe projektu technologii.
5,0Student umie wskazać i scharakteryzować aspekty techniczne, ekonomiczne i środowiskowe projektu technologii materiałów polimerowych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D14-04_U01
Zdobycie umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekście aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych
2,0Student nie wykazuje umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych
3,0Student wykazuje ograniczone umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych
3,5Student posiada umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych. Student wykazuje ograniczone umiejętności przygotowania projektu z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych.
4,0Student posiada umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych. Student wykazuje ograniczone umiejętności przygotowania projektu z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych i środowiskowych
4,5Student posiada umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych i ekonomicznych. Student wykazuje ograniczone umiejętności przygotowania projektu z uwzględnieniem aspektów środowiskowych
5,0Student posiada umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D14-04_K01
Kreatywność w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych oraz świadomość ekonomicznych i środowiskowych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii
2,0Student nie cechuje się kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych oraz świadomością ekonomicznych i środowiskowych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii
3,0Student cechuje się ograniczoną kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych
3,5Student cechuje się kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych
4,0Student cechuje się kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych. Student wykazuje ograniczoną świadomość ekonomicznych i środowiskowych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii.
4,5Student cechuje się kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych oraz świadomością ekonomicznych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii. Student wykazuje ograniczoną świadomość środowiskowych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii.
5,0Student cechuje się kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych oraz świadomością ekonomicznych i środowiskowych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii

Literatura podstawowa

  1. J.Pielichowski, Technologia tworzyw sztucznych, WNT, Warszawa, 1998
  2. Z. Florjańczyk, S. Penczek, Chemia polimerów, OWPW, Warszawa, 1995
  3. W. Szlezyngier, Tworzywa sztuczne, WO FOSZE, Rzeszów, 1998
  4. T. Pinnavaia, G. Beall, Polymer-clay nanocomposites, J. Wiley&Sons, Chichester, 2000
  5. F. Bergaya, B. Theng, G. Lagaly, Handbook of clay science Vol. 1, Elsevier, Oxford, 2006

Literatura dodatkowa

  1. 2011, publikacje w czasopismach specjalistycznych
  2. T. Spychaj, S. Spychaj, Farby i kleje wodorozcieńczalne, WNT, Warszawa, 1995
  3. T. Spychaj i inni, Aminoglikoliza odpadowego PET i zastosowanie produktów, WUPS, Szczecin, 2003

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wybrane technologie żywic reaktywnych (epoksydowych i poliestrowych) w tym z wykorzystaniem nanocząstek15
T-P-2Wybrane technologie polimerów termoplastycznych, w tym z wykorzystaniem nanocząstek15
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Praca z literaturą15
A-P-3Praca samodzielna - przygotowanie i redakcja projektu15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D14-04_W01Zdobycie wiedzy umożliwiającej wskazanie i charakterystykę aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych projektowania technologii materiałów polimerowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W02ma rozszerzoną wiedzę w zakresie opracowywania modeli procesów chemicznych, analizy termodynamicznej, obliczeń kinetycznych procesów chemicznych, a także optymalizacji
TCH_2A_W04ma rozszerzoną wiedzę w zakresie oddziaływania procesów technologicznych na środowisko, bezpieczeństwa produkcji przemysłowych, uwarunkowań prawnych w zakresie zagrożeń środowiska
TCH_2A_W05w zależności od ukończonej specjalności ma szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień bezpośrednio związanych z tą specjalnością
TCH_2A_W06ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie technologii nieorganicznej, organicznej, polimerów i analityki chemicznej
TCH_2A_W10ma uporządkowaną pogłębioną wiedzę o surowcach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym w zakresie związanym z ukończoną specjalnością
TCH_2A_W12ma wiedzę o kierunkach rozwoju technologii, najistotniejszych nowościach w zakresie technologii chemicznej, cyklu życia urządzeń i obiektów oraz kierunkach rozwoju i postępu związanych z ukończoną specjalnością
TCH_2A_W13ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych, stosownie do ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie projektowania technologii materiałów polimerowych i ich komponentów, w tym zawierających nanocząstki
Treści programoweT-P-1Wybrane technologie żywic reaktywnych (epoksydowych i poliestrowych) w tym z wykorzystaniem nanocząstek
T-P-2Wybrane technologie polimerów termoplastycznych, w tym z wykorzystaniem nanocząstek
Metody nauczaniaM-1Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Określenie wiedzy studenta w zakresie realizownego projektu
S-2Ocena podsumowująca: Określenie wiedzy i umiejętności w zakresie technologii stanowiącej przedmiot przygotowanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wskazać i scharakteryzować aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych projektu technologii materiałów polimerowych
3,0Sudent umie w ograniczonym zakresie wskazać i scharakteryzować aspekty techniczne projektu technologii materiałów polimerowych
3,5Sudent umie wskazać i scharakteryzować aspekty techniczne projektu technologii materiałów polimerowych
4,0Sudent umie wskazać i scharakteryzować aspekty techniczne projektu technologii materiałów polimerowych. Student w ograniczonym zakresie umie wskazać i scharakteryzować aspekty ekonomiczne i środowiskowe projektu technologii.
4,5Sudent umie wskazać i scharakteryzować aspekty techniczne i ekonomiczne projektu technologii materiałów polimerowych. Student w ograniczonym zakresie umie wskazać i scharakteryzować aspekty środowiskowe projektu technologii.
5,0Student umie wskazać i scharakteryzować aspekty techniczne, ekonomiczne i środowiskowe projektu technologii materiałów polimerowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D14-04_U01Zdobycie umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekście aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną i naukami pokrewnymi
TCH_2A_U02potrafi interpretować i analizować pozyskane informacje literaturowe oraz wyciągać prawidłowe wnioski, w zakresie ukończonej specjalności potrafi formułować opinie wraz z uzasadnieniem w języku polskim i angielskim
TCH_2A_U03potrafi przy użyciu różnych technik porozumiewać się w środowisku zawodowym w języku polskim i angielskim oraz w innych środowiskach w języku polskim i co najmniej w jednym języku obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski
TCH_2A_U04na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań naukowych potrafi przygotować w języku polskim i angielskim publikację naukową z zakresu technologii chemicznej, zgodnie z wymogami wydawnictw, szczególnie w tematyce ukończonej specjalności
TCH_2A_U06potrafi określić kierunki samokształcenia się i realizacji dalszego zdobywania wiedzy
TCH_2A_U09potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
TCH_2A_U10potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U11potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U12potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu
TCH_2A_U13potrafi opracować metody rozdzielania mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_U15potrafi nadać związkowi określoną formę użytkową i wykonać formulację do innych form użytkowych, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U19potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych również pod względem bezpieczeństwa pracy, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U20potrafi dokonać analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie projektowania technologii materiałów polimerowych i ich komponentów, w tym zawierających nanocząstki
Treści programoweT-P-1Wybrane technologie żywic reaktywnych (epoksydowych i poliestrowych) w tym z wykorzystaniem nanocząstek
T-P-2Wybrane technologie polimerów termoplastycznych, w tym z wykorzystaniem nanocząstek
Metody nauczaniaM-1Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Określenie wiedzy studenta w zakresie realizownego projektu
S-2Ocena podsumowująca: Określenie wiedzy i umiejętności w zakresie technologii stanowiącej przedmiot przygotowanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych
3,0Student wykazuje ograniczone umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych
3,5Student posiada umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych. Student wykazuje ograniczone umiejętności przygotowania projektu z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych.
4,0Student posiada umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych. Student wykazuje ograniczone umiejętności przygotowania projektu z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych i środowiskowych
4,5Student posiada umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych i ekonomicznych. Student wykazuje ograniczone umiejętności przygotowania projektu z uwzględnieniem aspektów środowiskowych
5,0Student posiada umiejętności przygotowania projektu technologii materiałów polimerowych w kontekscie aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D14-04_K01Kreatywność w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych oraz świadomość ekonomicznych i środowiskowych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TCH_2A_K04prawidłowo identyfikuje, odpowiednio określa priorytety i potrafi roztrzygać dylematy związane z realizacją przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie projektowania technologii materiałów polimerowych i ich komponentów, w tym zawierających nanocząstki
Treści programoweT-P-1Wybrane technologie żywic reaktywnych (epoksydowych i poliestrowych) w tym z wykorzystaniem nanocząstek
T-P-2Wybrane technologie polimerów termoplastycznych, w tym z wykorzystaniem nanocząstek
Metody nauczaniaM-1Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Określenie wiedzy i umiejętności w zakresie technologii stanowiącej przedmiot przygotowanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie cechuje się kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych oraz świadomością ekonomicznych i środowiskowych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii
3,0Student cechuje się ograniczoną kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych
3,5Student cechuje się kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych
4,0Student cechuje się kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych. Student wykazuje ograniczoną świadomość ekonomicznych i środowiskowych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii.
4,5Student cechuje się kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych oraz świadomością ekonomicznych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii. Student wykazuje ograniczoną świadomość środowiskowych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii.
5,0Student cechuje się kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejętności dot. przygotowania i prezentacji projektu technologii materiałów polimerowych oraz świadomością ekonomicznych i środowiskowych konsekwencji wdrożenia wybranych technologii