Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)

Sylabus przedmiotu Projekt technologiczny II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projekt technologiczny II
Specjalność Technologia podstawowej syntezy organicznej
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Organicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Urbala <Magdalena.Urbala@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy technologii chemicznej, chemii fizycznej (termodynamiki), inżynierii reaktorów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opracowanie projektu technologicznego wybranego produktu podstawowej syntezy organicznej w formie maszynopisu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Przedstawianie zakresu projektu technologicznego2
T-P-2Analiza danych literaturowych, dyskusja koncepcji technologicznej otrzymywania wybranego produktu podstawowej syntezy organiczej z uwzględnieniem istoty i chemizmu procesu technologicznego5
T-P-3Przedstawienie praktycznych sposobów realizacji zadania projektowego4
T-P-4Samodzielny wybór tematu projektu, weryfikacja założeń projektowych przyjętych przez studenta2
T-P-5Konsultacje: sprawdzanie sposobu opracowania tematu i obliczeń projektowych10
T-P-6Weryfikacja projektu technologcznego sporządzonego w formie maszynopisu5
T-P-7Ocena wykonania projektu2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Studia literaturowe10
A-P-3Wybór tematu projektu i opracowanie koncepcji technologicznej5
A-P-4Wykonanie obliczeń projektowych10
A-P-5Sporządzenie projektu technologicznego w formie maszynopisu5
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zajęcia metodyczne
M-2Metoda projektów
M-3Wyjaśnianie i dyskusja wyników obliczeń: indywidualne konsultacje

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wiedzy i postępów pracy studenta
S-2Ocena formująca: Ocena sposobu rozwiązywania problemów, kreatywności i samodzielności studenta
S-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu technologicznego przedstawionego w fromie maszynopisu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D02-01_W05
Student powinien mieć uporządkowaną i szczegółową wiedzę z zakresu technologii podstawowej syntezy organicznej, w tym także istoty i mechanizmów reakcji chemicznych i zagadnień ochrony środowiska, niezbędną do realizacji projektu technologicznego
TCH_2A_W05, TCH_2A_W06T2A_W02, T2A_W03InzA2_W05C-1T-P-1, T-P-2, T-P-4, T-P-5, T-P-3, T-P-6, T-P-7M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D02-01_U01
Student powinien umieć: - pozyskiwać informacje z literatury polsko- i angielskojęzycznej, z różnych źródeł bibliograficznych, w tym baz danych oraz je analizować i odpowiednio wykorzystać w projekcie; - potrafi integrować wiedzę z chemii technologi ochrony środowiska;
TCH_2A_U01, TCH_2A_U02, TCH_2A_U09T2A_U01, T2A_U07, T2A_U10InzA2_U01, InzA2_U03C-1T-P-1, T-P-2, T-P-4, T-P-5, T-P-3, T-P-6, T-P-7M-1, M-2, M-3S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D02-01_K01
Student posiada zdolność kreatywnego stosowania wiedzy i rozwiązywania problemów z zakresu projektowania procesów technologicznych organicznych, uczy się odpowiedzialności za podejmowane decyzj, edostrzega konsekwencje ekonomiczne i ekologiczne wdrożenia danego procesu technologicznego.
TCH_2A_K01, TCH_2A_K03T2A_K01, T2A_K02, T2A_K03, T2A_K06InzA2_K01, InzA2_K02C-1T-P-1, T-P-2, T-P-4, T-P-5, T-P-3, T-P-6, T-P-7M-2S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D02-01_W05
Student powinien mieć uporządkowaną i szczegółową wiedzę z zakresu technologii podstawowej syntezy organicznej, w tym także istoty i mechanizmów reakcji chemicznych i zagadnień ochrony środowiska, niezbędną do realizacji projektu technologicznego
2,0Student nie ma żadnej wiedzy w zakresie projektu technologicznego, nie potrafi wytypować założeń projektowych, znaleźć podstawowych danych procesowych i przedstawić podstawowych obliczeń bilansowych
3,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie projektu technologicznego, potrafi samodzielnie wytypować podstawowe założenia projektowe, znaleźć podstawowe dane procesowe i przedstawić podstawowe obliczenia bilansowe
3,5Student ma podstawową wiedzę w zakresie projektu technologicznego, potrafi samodzielnie wytypować podstawowe założenia projektowe, znaleźć postawowe dane procesowe i przedstawić podstawowe obliczenia bilansowe oraz przeprowadzić analizę koncepcji technologicznej
4,0Student ma rozszerzoną wiedzę w zakresie projektu technologicznego, potrafi samodzielnie wytypować prawidłowe założenia projektowe, znaleźć lub wyliczyć dane procesowe i przedstawić prawidłowe obliczenia bilansowe, przeprowadzić analizę koncepcji technologicznej napisać spójną pracę projektową
4,5Student ma wiedzę w zakresie projektu technologicznego, potrafi samodzielnie wytypować wszystkie założenia projektowe, znaleźć lub wyliczyć dane procesowe i przedstawić poprawne obliczenia bilansowe i ich weryfikację przynajmniej jedną metodą, przeprowadzić analizę koncepcji technologicznej i chemizmu procesu i napisać spójną pracę projektową w formie maszynopisu
5,0Student ma ugruntowaną wiedzę w zakresie projektu technologicznego, potrafi samodzielnie wytypować wszystkie założenia projektowe, znaleźć dane procesowe i przedstawić poprawne obliczenia bilansowe i ich weryfikację innymi metodami, przeprowadzić pełną analizę koncepcji technologicznej z istotą i chemizmem procesu i napisać spójną pracę projektową w formie maszynopisu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D02-01_U01
Student powinien umieć: - pozyskiwać informacje z literatury polsko- i angielskojęzycznej, z różnych źródeł bibliograficznych, w tym baz danych oraz je analizować i odpowiednio wykorzystać w projekcie; - potrafi integrować wiedzę z chemii technologi ochrony środowiska;
2,0Student nie ma podstawowych umiejętności niezbędnych do wykonania projektu technologicznego: nie potrafi znaleźć informacji w źródłach bibliograficznych i zastosować wiedzy z zakresu projektu, wskazać sposobu rozwiązania zadania
3,0Student ma podstawowe umiejętności niezbędne do wykonania projektu technologicznego: potrafi wykorzystać swoją wiedzę z zakresu projektu, znaleźć podstawowe informacje w źródłach bibliograficznych, zastosować jeden sposób rozwiązania zadania, opracować podstawowe zagadnienia projektowe w spójnej formie
3,5Student ma podstawowe umiejętności niezbędne do wykonania projektu technologicznego: potrafi wykorzystać swoją wiedzę z zakresu projektu, znaleźć podstawowe informacje w źródłach bibliograficznych i przeanalizować je, zastosować jeden sposób rozwiązania zadania, opracować podstawowe zagadnienia projektowe w spójnej formie
4,0Student ma odpowiednie umiejętności niezbędne do wykonania projektu technologicznego: potrafi wykorzystać swoją wiedzę z zakresu projektu, znaleźć informacje w źródłach bibliograficznych i przeanalizować je, wskazać i zastosować więcej niż jeden sposób rozwiązania zadania, integrować podstawową wiedzę z chemii, technologii chemicznej i ochrony środowiska, opracować projekt w spójnej formie
4,5Student ma odpowiednie umiejętności niezbędne do wykonania projektu technologicznego: potrafi wykorzystać swoją wiedzę z zakresu projektu, znaleźć informacje w źródłach bibliograficznych i przeanalizować je, zastosować więcej niż jeden sposób rozwiązania zadania, integrować podstawową wiedzę z chemii, technologii chemicznej i ochrony środowiska, wskazać źródła błędów, opracować projekt w spójnej formie
5,0Student ma bardzo dobre umiejętności niezbędne do wykonania projektu technologicznego: potrafi wykorzystać swoją wiedzę z zakresu projektu, znaleźć wszystnie informacje w źródłach bibliograficznych i przeanalizować je, zastosować więcej niż jeden sposób rozwiązania zadania, zweryfikować wyniki i wskazać źródła błędów, integrować wiedzę z chemii, technologii chemicznej i ochrony środowiska z wyciągnięciem odpowiednich wniosków, opracować projekt w spójnej formie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D02-01_K01
Student posiada zdolność kreatywnego stosowania wiedzy i rozwiązywania problemów z zakresu projektowania procesów technologicznych organicznych, uczy się odpowiedzialności za podejmowane decyzj, edostrzega konsekwencje ekonomiczne i ekologiczne wdrożenia danego procesu technologicznego.
2,0
3,0Student ma podstawowe umiejętności niezbędne do przygotowania projektu, potrafi zebrać i przeprowadzić analizę podstawowej literatury przedmiotu, przedstawić wyniki swoich obliczeń w formie sprawozdania bez wnikliwej analizy
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kucharski S. Głowiński J., Podstawy obliczeń projektowych w technologii chemicznej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2005, II
  2. Sobczyńska A, Szymanowski J., Bilanse masowe procesów stacjonarnych, Wyd. Polit. Poznańskiej, Poznań, 2003
  3. Synoradzki L.,Wisialski J., Fronczak I., Projektowanie procesów technologicznych : od laboratorium do instalacji przemysłowej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2006
  4. Grzywa E., Molenda J., Technologia podstawowych syntez organicznych T. 1 Surowce do syntez, WNT, Warszawa, 2008
  5. Grzywa E., Molenda J., Technologia podstawowych syntez organicznych, T. 2 Syntezy, WNT, Warszawa, 2008, 4
  6. Bogoczek R., Kociołek-Balawejder E., Technologia chemiczna organiczna, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław, 1992
  7. Bretsznajder S. i in., Podstawy ogólne technologii chemicznej, WNT, Warszawa, 1974

Literatura dodatkowa

  1. Bretsznajder Stanisław, Właściwości cieczy i gazów, WNT, Warszawa, 1962

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Przedstawianie zakresu projektu technologicznego2
T-P-2Analiza danych literaturowych, dyskusja koncepcji technologicznej otrzymywania wybranego produktu podstawowej syntezy organiczej z uwzględnieniem istoty i chemizmu procesu technologicznego5
T-P-3Przedstawienie praktycznych sposobów realizacji zadania projektowego4
T-P-4Samodzielny wybór tematu projektu, weryfikacja założeń projektowych przyjętych przez studenta2
T-P-5Konsultacje: sprawdzanie sposobu opracowania tematu i obliczeń projektowych10
T-P-6Weryfikacja projektu technologcznego sporządzonego w formie maszynopisu5
T-P-7Ocena wykonania projektu2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Studia literaturowe10
A-P-3Wybór tematu projektu i opracowanie koncepcji technologicznej5
A-P-4Wykonanie obliczeń projektowych10
A-P-5Sporządzenie projektu technologicznego w formie maszynopisu5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D02-01_W05Student powinien mieć uporządkowaną i szczegółową wiedzę z zakresu technologii podstawowej syntezy organicznej, w tym także istoty i mechanizmów reakcji chemicznych i zagadnień ochrony środowiska, niezbędną do realizacji projektu technologicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W05w zależności od ukończonej specjalności ma szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień bezpośrednio związanych z tą specjalnością
TCH_2A_W06ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie technologii nieorganicznej, organicznej, polimerów i analityki chemicznej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Opracowanie projektu technologicznego wybranego produktu podstawowej syntezy organicznej w formie maszynopisu
Treści programoweT-P-1Przedstawianie zakresu projektu technologicznego
T-P-2Analiza danych literaturowych, dyskusja koncepcji technologicznej otrzymywania wybranego produktu podstawowej syntezy organiczej z uwzględnieniem istoty i chemizmu procesu technologicznego
T-P-4Samodzielny wybór tematu projektu, weryfikacja założeń projektowych przyjętych przez studenta
T-P-5Konsultacje: sprawdzanie sposobu opracowania tematu i obliczeń projektowych
T-P-3Przedstawienie praktycznych sposobów realizacji zadania projektowego
T-P-6Weryfikacja projektu technologcznego sporządzonego w formie maszynopisu
T-P-7Ocena wykonania projektu
Metody nauczaniaM-1Zajęcia metodyczne
M-2Metoda projektów
M-3Wyjaśnianie i dyskusja wyników obliczeń: indywidualne konsultacje
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu technologicznego przedstawionego w fromie maszynopisu
S-2Ocena formująca: Ocena sposobu rozwiązywania problemów, kreatywności i samodzielności studenta
S-1Ocena formująca: Ocena wiedzy i postępów pracy studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma żadnej wiedzy w zakresie projektu technologicznego, nie potrafi wytypować założeń projektowych, znaleźć podstawowych danych procesowych i przedstawić podstawowych obliczeń bilansowych
3,0Student ma podstawową wiedzę w zakresie projektu technologicznego, potrafi samodzielnie wytypować podstawowe założenia projektowe, znaleźć podstawowe dane procesowe i przedstawić podstawowe obliczenia bilansowe
3,5Student ma podstawową wiedzę w zakresie projektu technologicznego, potrafi samodzielnie wytypować podstawowe założenia projektowe, znaleźć postawowe dane procesowe i przedstawić podstawowe obliczenia bilansowe oraz przeprowadzić analizę koncepcji technologicznej
4,0Student ma rozszerzoną wiedzę w zakresie projektu technologicznego, potrafi samodzielnie wytypować prawidłowe założenia projektowe, znaleźć lub wyliczyć dane procesowe i przedstawić prawidłowe obliczenia bilansowe, przeprowadzić analizę koncepcji technologicznej napisać spójną pracę projektową
4,5Student ma wiedzę w zakresie projektu technologicznego, potrafi samodzielnie wytypować wszystkie założenia projektowe, znaleźć lub wyliczyć dane procesowe i przedstawić poprawne obliczenia bilansowe i ich weryfikację przynajmniej jedną metodą, przeprowadzić analizę koncepcji technologicznej i chemizmu procesu i napisać spójną pracę projektową w formie maszynopisu
5,0Student ma ugruntowaną wiedzę w zakresie projektu technologicznego, potrafi samodzielnie wytypować wszystkie założenia projektowe, znaleźć dane procesowe i przedstawić poprawne obliczenia bilansowe i ich weryfikację innymi metodami, przeprowadzić pełną analizę koncepcji technologicznej z istotą i chemizmem procesu i napisać spójną pracę projektową w formie maszynopisu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D02-01_U01Student powinien umieć: - pozyskiwać informacje z literatury polsko- i angielskojęzycznej, z różnych źródeł bibliograficznych, w tym baz danych oraz je analizować i odpowiednio wykorzystać w projekcie; - potrafi integrować wiedzę z chemii technologi ochrony środowiska;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną i naukami pokrewnymi
TCH_2A_U02potrafi interpretować i analizować pozyskane informacje literaturowe oraz wyciągać prawidłowe wnioski, w zakresie ukończonej specjalności potrafi formułować opinie wraz z uzasadnieniem w języku polskim i angielskim
TCH_2A_U09potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Opracowanie projektu technologicznego wybranego produktu podstawowej syntezy organicznej w formie maszynopisu
Treści programoweT-P-1Przedstawianie zakresu projektu technologicznego
T-P-2Analiza danych literaturowych, dyskusja koncepcji technologicznej otrzymywania wybranego produktu podstawowej syntezy organiczej z uwzględnieniem istoty i chemizmu procesu technologicznego
T-P-4Samodzielny wybór tematu projektu, weryfikacja założeń projektowych przyjętych przez studenta
T-P-5Konsultacje: sprawdzanie sposobu opracowania tematu i obliczeń projektowych
T-P-3Przedstawienie praktycznych sposobów realizacji zadania projektowego
T-P-6Weryfikacja projektu technologcznego sporządzonego w formie maszynopisu
T-P-7Ocena wykonania projektu
Metody nauczaniaM-1Zajęcia metodyczne
M-2Metoda projektów
M-3Wyjaśnianie i dyskusja wyników obliczeń: indywidualne konsultacje
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu technologicznego przedstawionego w fromie maszynopisu
S-2Ocena formująca: Ocena sposobu rozwiązywania problemów, kreatywności i samodzielności studenta
S-1Ocena formująca: Ocena wiedzy i postępów pracy studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowych umiejętności niezbędnych do wykonania projektu technologicznego: nie potrafi znaleźć informacji w źródłach bibliograficznych i zastosować wiedzy z zakresu projektu, wskazać sposobu rozwiązania zadania
3,0Student ma podstawowe umiejętności niezbędne do wykonania projektu technologicznego: potrafi wykorzystać swoją wiedzę z zakresu projektu, znaleźć podstawowe informacje w źródłach bibliograficznych, zastosować jeden sposób rozwiązania zadania, opracować podstawowe zagadnienia projektowe w spójnej formie
3,5Student ma podstawowe umiejętności niezbędne do wykonania projektu technologicznego: potrafi wykorzystać swoją wiedzę z zakresu projektu, znaleźć podstawowe informacje w źródłach bibliograficznych i przeanalizować je, zastosować jeden sposób rozwiązania zadania, opracować podstawowe zagadnienia projektowe w spójnej formie
4,0Student ma odpowiednie umiejętności niezbędne do wykonania projektu technologicznego: potrafi wykorzystać swoją wiedzę z zakresu projektu, znaleźć informacje w źródłach bibliograficznych i przeanalizować je, wskazać i zastosować więcej niż jeden sposób rozwiązania zadania, integrować podstawową wiedzę z chemii, technologii chemicznej i ochrony środowiska, opracować projekt w spójnej formie
4,5Student ma odpowiednie umiejętności niezbędne do wykonania projektu technologicznego: potrafi wykorzystać swoją wiedzę z zakresu projektu, znaleźć informacje w źródłach bibliograficznych i przeanalizować je, zastosować więcej niż jeden sposób rozwiązania zadania, integrować podstawową wiedzę z chemii, technologii chemicznej i ochrony środowiska, wskazać źródła błędów, opracować projekt w spójnej formie
5,0Student ma bardzo dobre umiejętności niezbędne do wykonania projektu technologicznego: potrafi wykorzystać swoją wiedzę z zakresu projektu, znaleźć wszystnie informacje w źródłach bibliograficznych i przeanalizować je, zastosować więcej niż jeden sposób rozwiązania zadania, zweryfikować wyniki i wskazać źródła błędów, integrować wiedzę z chemii, technologii chemicznej i ochrony środowiska z wyciągnięciem odpowiednich wniosków, opracować projekt w spójnej formie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D02-01_K01Student posiada zdolność kreatywnego stosowania wiedzy i rozwiązywania problemów z zakresu projektowania procesów technologicznych organicznych, uczy się odpowiedzialności za podejmowane decyzj, edostrzega konsekwencje ekonomiczne i ekologiczne wdrożenia danego procesu technologicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TCH_2A_K03rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Opracowanie projektu technologicznego wybranego produktu podstawowej syntezy organicznej w formie maszynopisu
Treści programoweT-P-1Przedstawianie zakresu projektu technologicznego
T-P-2Analiza danych literaturowych, dyskusja koncepcji technologicznej otrzymywania wybranego produktu podstawowej syntezy organiczej z uwzględnieniem istoty i chemizmu procesu technologicznego
T-P-4Samodzielny wybór tematu projektu, weryfikacja założeń projektowych przyjętych przez studenta
T-P-5Konsultacje: sprawdzanie sposobu opracowania tematu i obliczeń projektowych
T-P-3Przedstawienie praktycznych sposobów realizacji zadania projektowego
T-P-6Weryfikacja projektu technologcznego sporządzonego w formie maszynopisu
T-P-7Ocena wykonania projektu
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena projektu technologicznego przedstawionego w fromie maszynopisu
S-2Ocena formująca: Ocena sposobu rozwiązywania problemów, kreatywności i samodzielności studenta
S-1Ocena formująca: Ocena wiedzy i postępów pracy studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawowe umiejętności niezbędne do przygotowania projektu, potrafi zebrać i przeprowadzić analizę podstawowej literatury przedmiotu, przedstawić wyniki swoich obliczeń w formie sprawozdania bez wnikliwej analizy
3,5
4,0
4,5
5,0