Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia nowych materiałów

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność Biopolimery i biomateriały
Jednostka prowadząca Instytut Polimerów
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tadeusz Spychaj <Tadeusz.Spychaj@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 45 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1student ma zaliczone wszytkie formy zajęć i jest dopuszczony do semestru dyplomowego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie studenta z wymogami stawianymi pracom dyplomowym magisterskim
C-2wykształcenie umiejętności planowania i wykonywania eksperymentów
C-3wykształcenie umiejetności posługiwania się źródłami informacji i ich cytowania

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Seminarium organizacyjno-wprowadzające2
T-S-2Przedstawienie koncepcji i założeń pracy magisterskiej10
T-S-3Omówienie układu, elementów składowych oraz redacji pracy magistersiej3
T-S-4Opracowanie części literaturowej, sposoby cytowania źródeł informacji (plagiat)2
T-S-5Prowadzenie zeszytu z wynikami badań laboratoryjnych oraz sposoby opracowania i prezentacji wyników4
T-S-6Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia3
T-S-7Wystąpienia studentów dotyczące części literaturowej pracy magisterskiej8
T-S-8Prezentacja wyników pracy magisterskiej10
T-S-9Omówienie bazy aparaturowej dostepnej w Instytucie Polimerów3
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1praca studenta w zespole90
A-S-2udział studenta w seminariach45
A-S-3praca własna studenta90
A-S-4opracowania tekstów technicznych75
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1prezentacja multimedialna
M-2przekaz werbalny - wystąpienia na forum grupy seminaryjnej

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: pokaz i prezentacja
S-2Ocena podsumowująca: prezentacja studenta oceniana przez prowadzącego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D11-11_W01
Student ma wiedzę z zakresu studiowanej specjalności, posiada wiedzę i rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej
TCH_2A_W01, TCH_2A_W06T2A_W01, T2A_W03InzA2_W01, InzA2_W05C-1, C-2, C-3T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D11-11_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury polsko i angielskojezycznej, z baz danych i innych zródeł związanych z technologią chemiczna polimerów, analizować je i wykorzystywać w swojej pracy.
TCH_2A_U03, TCH_2A_U04, TCH_2A_U05T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U07C-1, C-2, C-3T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D11-11_K01
Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się, potrafi mysśeć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie.
TCH_2A_K01, TCH_2A_K02, TCH_2A_K03T2A_K01, T2A_K02, T2A_K03, T2A_K06, T2A_K07InzA2_K01, InzA2_K02C-1, C-2, C-3T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D11-11_W01
Student ma wiedzę z zakresu studiowanej specjalności, posiada wiedzę i rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, potrafi wskazać poprawne rozwiazanie problemu badawczego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D11-11_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury polsko i angielskojezycznej, z baz danych i innych zródeł związanych z technologią chemiczna polimerów, analizować je i wykorzystywać w swojej pracy.
2,0
3,0Student ma podstawowe umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, potrafi opracowac wyniki swoich badań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D11-11_K01
Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się, potrafi mysśeć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie.
2,0
3,0Student ma podstawowe kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje umiarkowane zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, nie wykazuje kreatywności i nie myśli logicznie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura zródłowa, Biezaca literatura z zakresu tematu pracy dyplomowej, w tym podreczniki tematyczne, oryginalne publikacje naukowe i patenty

Literatura dodatkowa

  1. K. Pawlik, R. Zenderowski, Dyplom z internetu : jak korzystac z internetu piszac prace dyplomowe?, CeDeWU, Warszawa, 2010

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Seminarium organizacyjno-wprowadzające2
T-S-2Przedstawienie koncepcji i założeń pracy magisterskiej10
T-S-3Omówienie układu, elementów składowych oraz redacji pracy magistersiej3
T-S-4Opracowanie części literaturowej, sposoby cytowania źródeł informacji (plagiat)2
T-S-5Prowadzenie zeszytu z wynikami badań laboratoryjnych oraz sposoby opracowania i prezentacji wyników4
T-S-6Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia3
T-S-7Wystąpienia studentów dotyczące części literaturowej pracy magisterskiej8
T-S-8Prezentacja wyników pracy magisterskiej10
T-S-9Omówienie bazy aparaturowej dostepnej w Instytucie Polimerów3
45

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1praca studenta w zespole90
A-S-2udział studenta w seminariach45
A-S-3praca własna studenta90
A-S-4opracowania tekstów technicznych75
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D11-11_W01Student ma wiedzę z zakresu studiowanej specjalności, posiada wiedzę i rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów, której zakres dostosowany jest do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu ukończonej specjalności
TCH_2A_W06ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie technologii nieorganicznej, organicznej, polimerów i analityki chemicznej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studenta z wymogami stawianymi pracom dyplomowym magisterskim
C-2wykształcenie umiejętności planowania i wykonywania eksperymentów
C-3wykształcenie umiejetności posługiwania się źródłami informacji i ich cytowania
Treści programoweT-S-1Seminarium organizacyjno-wprowadzające
T-S-2Przedstawienie koncepcji i założeń pracy magisterskiej
T-S-3Omówienie układu, elementów składowych oraz redacji pracy magistersiej
T-S-4Opracowanie części literaturowej, sposoby cytowania źródeł informacji (plagiat)
T-S-5Prowadzenie zeszytu z wynikami badań laboratoryjnych oraz sposoby opracowania i prezentacji wyników
T-S-6Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia
T-S-7Wystąpienia studentów dotyczące części literaturowej pracy magisterskiej
T-S-8Prezentacja wyników pracy magisterskiej
T-S-9Omówienie bazy aparaturowej dostepnej w Instytucie Polimerów
Metody nauczaniaM-1prezentacja multimedialna
M-2przekaz werbalny - wystąpienia na forum grupy seminaryjnej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: pokaz i prezentacja
S-2Ocena podsumowująca: prezentacja studenta oceniana przez prowadzącego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, potrafi wskazać poprawne rozwiazanie problemu badawczego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D11-11_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury polsko i angielskojezycznej, z baz danych i innych zródeł związanych z technologią chemiczna polimerów, analizować je i wykorzystywać w swojej pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U03potrafi przy użyciu różnych technik porozumiewać się w środowisku zawodowym w języku polskim i angielskim oraz w innych środowiskach w języku polskim i co najmniej w jednym języku obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski
TCH_2A_U04na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań naukowych potrafi przygotować w języku polskim i angielskim publikację naukową z zakresu technologii chemicznej, zgodnie z wymogami wydawnictw, szczególnie w tematyce ukończonej specjalności
TCH_2A_U05potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczące zagadnień z technologii chemicznej w obrębie ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studenta z wymogami stawianymi pracom dyplomowym magisterskim
C-2wykształcenie umiejętności planowania i wykonywania eksperymentów
C-3wykształcenie umiejetności posługiwania się źródłami informacji i ich cytowania
Treści programoweT-S-1Seminarium organizacyjno-wprowadzające
T-S-2Przedstawienie koncepcji i założeń pracy magisterskiej
T-S-3Omówienie układu, elementów składowych oraz redacji pracy magistersiej
T-S-4Opracowanie części literaturowej, sposoby cytowania źródeł informacji (plagiat)
T-S-5Prowadzenie zeszytu z wynikami badań laboratoryjnych oraz sposoby opracowania i prezentacji wyników
T-S-6Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia
T-S-7Wystąpienia studentów dotyczące części literaturowej pracy magisterskiej
T-S-8Prezentacja wyników pracy magisterskiej
T-S-9Omówienie bazy aparaturowej dostepnej w Instytucie Polimerów
Metody nauczaniaM-1prezentacja multimedialna
M-2przekaz werbalny - wystąpienia na forum grupy seminaryjnej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: pokaz i prezentacja
S-2Ocena podsumowująca: prezentacja studenta oceniana przez prowadzącego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawowe umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, potrafi opracowac wyniki swoich badań.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D11-11_K01Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się, potrafi mysśeć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TCH_2A_K02rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną
TCH_2A_K03rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studenta z wymogami stawianymi pracom dyplomowym magisterskim
C-2wykształcenie umiejętności planowania i wykonywania eksperymentów
C-3wykształcenie umiejetności posługiwania się źródłami informacji i ich cytowania
Treści programoweT-S-1Seminarium organizacyjno-wprowadzające
T-S-2Przedstawienie koncepcji i założeń pracy magisterskiej
T-S-3Omówienie układu, elementów składowych oraz redacji pracy magistersiej
T-S-4Opracowanie części literaturowej, sposoby cytowania źródeł informacji (plagiat)
T-S-5Prowadzenie zeszytu z wynikami badań laboratoryjnych oraz sposoby opracowania i prezentacji wyników
T-S-6Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia
T-S-7Wystąpienia studentów dotyczące części literaturowej pracy magisterskiej
T-S-8Prezentacja wyników pracy magisterskiej
T-S-9Omówienie bazy aparaturowej dostepnej w Instytucie Polimerów
Metody nauczaniaM-1prezentacja multimedialna
M-2przekaz werbalny - wystąpienia na forum grupy seminaryjnej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: pokaz i prezentacja
S-2Ocena podsumowująca: prezentacja studenta oceniana przez prowadzącego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawowe kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje umiarkowane zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, nie wykazuje kreatywności i nie myśli logicznie.
3,5
4,0
4,5
5,0