Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Przyjazne dla środowiska technologie polimerowe

Sylabus przedmiotu Korozja chemiczna i biologiczna materiałów budowlanych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Korozja chemiczna i biologiczna materiałów budowlanych
Specjalność Technologia chemiczna materiałów budowlanych
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Agata Markowska-Szczupak <Agata.Markowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Krzysztof Kowalczyk <Krzysztof.Kowalczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,50egzamin
laboratoriaL1 30 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Chemia ogólna
W-2Tworzywa polimerowe

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z mechanizmami korozji chemicznej, elektrochemicznej i biologicznej w materiałach budowlanych
C-2Zapoznanie studenta z rodzajami korozji chemicznej, elektrochemicznej i biologicznej wystepującej w materiałach budowlanych
C-3Zapoznanie studenta z rodzajami, kierunkami i ograniczeniami stosowania organicznych i nieorganicznych inhibitorów i powłok ochronnych
C-4Nabycie praktycznej umiejętności rozpoznawania rodzaju korozji, ograniczania jej szybkości oraz zabezpieczania i oceny skuteczności ochrony przez korozją materiałów budowlanych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Badania organicznych powłok antykorozyjnych metodą elektrochemicznej spektroskopii impedancyjnej4
T-L-2Ocena efektywności ochrony protektorowej4
T-L-3Badania metalowych powłok ochronnych4
T-L-4Ocena efektywności ochrony inhibitorowej4
T-L-5Katastrofy, awarie i zagrożenia mikrobiologiczne w przemyśle i budownictwie2
T-L-6Sposoby pobierania mikroorganizmów z materiałów budowlanych2
T-L-7Zapoznanie się z gatunkami grzybów strzępkowych wywołujących korozję mikrobiologiczną (obserwacje mikroskopowe2
T-L-8Ocena stopnia korozji wybranych materiałów budowlanych4. Ocena stopnia korozji wybranych materiałów budowlanych4
T-L-9Zwalczanie drobnoustrojów wywołujących korozję mikrobiologiczną2
T-L-10Zaliczenie pisemne2
30
wykłady
T-W-1Wiadomości ogólne o korozji chemicznej, elektrochemicznej i biologicznej2
T-W-2Mechanizm korozji elektrochemicznej i chemicznej1
T-W-3Rodzaje korozji elektrochemicznej i chemicznej3
T-W-4Zapezpieczanie przed korozją chemiczną i elektrochemiczną i główne metody badań korozji i pokryć ochronnych3
T-W-5Na czym polega korozja mikrobiologiczna? Czynniki wzbudzenia1
T-W-6Mikroorganizmy uczestniczące w procesach korozji metali i stopów2
T-W-7Mikrobiologiczny rozkład materiałów budowlanych ( w tym drewno, papier farby itp.)2
T-W-8Sposoby przeciwdziałania korozji mikrobiologicznej1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Praca samodzielna, w tym przygotowanie do eegzaminu15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Pokaz
M-4Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Określenie podstawowych informacji i wiedzy studenta w zakresie mechanizmów korozji chemicznej i elektrochemicznej
S-2Ocena formująca: Określenie podstawowych informacji i wiedzy studenta w zakresie rodzajów korozji
S-3Ocena podsumowująca: Określenie wiedzy i umiejetności w zakresie identyfikacji procesów korozyjnych oraz obszarów zastosowania i oceny metod zabezpieczania przed korozją

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D17-08_W01
Wiedza w zakresie mechanizmów i rodzajów korozji oraz metod zapobiegania korozji chemicznej, elektrochemicznej i biologicznej materiałów budowlanych
TCH_2A_W02, TCH_2A_W05, TCH_2A_W11T2A_W01, T2A_W02, T2A_W04InzA2_W02, InzA2_W05C-2, C-3, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D17-08_U01
Umiejętność identyfikacji procesów korozyjnych oraz stosowania i oceny ochrony przed korozją materiałów budowlanych
TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U16T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U18InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U06C-2, C-3, C-1, C-4T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-1, M-2, M-3, M-4S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D17-08_K01
Kreatywność w zakresie stosowania posiadanej wiedzy dotyczącej identyfikazji i zapobieganiu korozji materiałów budowlanych ze świadomością konsekwencji ekonomicznych i środowiskowych
TCH_2A_K01, TCH_2A_K02, TCH_2A_K03T2A_K01, T2A_K02, T2A_K03, T2A_K06, T2A_K07InzA2_K01, InzA2_K02C-4T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D17-08_W01
Wiedza w zakresie mechanizmów i rodzajów korozji oraz metod zapobiegania korozji chemicznej, elektrochemicznej i biologicznej materiałów budowlanych
2,0
3,0Student posiada ograniczoną wiedzę o mechanizmach i rodzajach korozji. Ponadto ma ograniczoną wiedzę dot. metod zapobiegania korozji materiałów budowlanych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D17-08_U01
Umiejętność identyfikacji procesów korozyjnych oraz stosowania i oceny ochrony przed korozją materiałów budowlanych
2,0
3,0Student posiada ograniczoną umiejętność identyfikacji procesów korozyjnych oraz stosowania i oceny ochrony przed korozją materiałów budowlanych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D17-08_K01
Kreatywność w zakresie stosowania posiadanej wiedzy dotyczącej identyfikazji i zapobieganiu korozji materiałów budowlanych ze świadomością konsekwencji ekonomicznych i środowiskowych
2,0
3,0Student cechuje się ograniczoną kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy dotyczącej identyfikacji i zapobiegania korozji materiałów budowlanych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. G. Wranglen, Podstawy korozji i ochrony metali, WNT, Warszawa, 1975
  2. M. Jędraszko praca zbiorowa, Technika przeciwkorozyjna tom 1, WSP, Warszawa 1989, 1989
  3. M. Jędraszko, Technika przeciwkorozyjna tom 2, WSP, Warszawa, 1990
  4. S.Tkaczyk, Powłoki ochronne, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1997
  5. U. Sianko (red.), Poradnik galwanotechnika, WNT, Warszawa, 2002
  6. T. Hryniewicz, Technologia powłok ochronnych, Wyższa Szkoła Inżynierska, Koszalin, 1993
  7. R. Pampuch, Współczesne materiały ceramiczne, UWNT, Kraków, 2005
  8. Zyska B, Żakowska Z. (Red.), Mikrobiologia materiałów, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź, 2005, i
  9. Zyska B, Katastrofy, awarie i zagrożenia mikrobiologiczne w przemyśle i budownictwie, Politechniki Łodzkiej, Łódź, 2001, 1

Literatura dodatkowa

  1. D. Kotnarowska, Metody badań jakości powłok ochronnych, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, Radom, 2007
  2. Z. Wicks, Organic coatings, J. Wiley&Sons, Hoboken, 2007
  3. J. Koleske, Paint and coating testing manual, ASTM, Filadelfia, 1995, 14
  4. P. Schweitzer, Paint and coatings application and corrosion resistance, CRC Press, Boca Raton, 2006

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Badania organicznych powłok antykorozyjnych metodą elektrochemicznej spektroskopii impedancyjnej4
T-L-2Ocena efektywności ochrony protektorowej4
T-L-3Badania metalowych powłok ochronnych4
T-L-4Ocena efektywności ochrony inhibitorowej4
T-L-5Katastrofy, awarie i zagrożenia mikrobiologiczne w przemyśle i budownictwie2
T-L-6Sposoby pobierania mikroorganizmów z materiałów budowlanych2
T-L-7Zapoznanie się z gatunkami grzybów strzępkowych wywołujących korozję mikrobiologiczną (obserwacje mikroskopowe2
T-L-8Ocena stopnia korozji wybranych materiałów budowlanych4. Ocena stopnia korozji wybranych materiałów budowlanych4
T-L-9Zwalczanie drobnoustrojów wywołujących korozję mikrobiologiczną2
T-L-10Zaliczenie pisemne2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wiadomości ogólne o korozji chemicznej, elektrochemicznej i biologicznej2
T-W-2Mechanizm korozji elektrochemicznej i chemicznej1
T-W-3Rodzaje korozji elektrochemicznej i chemicznej3
T-W-4Zapezpieczanie przed korozją chemiczną i elektrochemiczną i główne metody badań korozji i pokryć ochronnych3
T-W-5Na czym polega korozja mikrobiologiczna? Czynniki wzbudzenia1
T-W-6Mikroorganizmy uczestniczące w procesach korozji metali i stopów2
T-W-7Mikrobiologiczny rozkład materiałów budowlanych ( w tym drewno, papier farby itp.)2
T-W-8Sposoby przeciwdziałania korozji mikrobiologicznej1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Praca samodzielna, w tym przygotowanie do eegzaminu15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D17-08_W01Wiedza w zakresie mechanizmów i rodzajów korozji oraz metod zapobiegania korozji chemicznej, elektrochemicznej i biologicznej materiałów budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W02ma rozszerzoną wiedzę w zakresie opracowywania modeli procesów chemicznych, analizy termodynamicznej, obliczeń kinetycznych procesów chemicznych, a także optymalizacji
TCH_2A_W05w zależności od ukończonej specjalności ma szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień bezpośrednio związanych z tą specjalnością
TCH_2A_W11ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z rodzajami korozji chemicznej, elektrochemicznej i biologicznej wystepującej w materiałach budowlanych
C-3Zapoznanie studenta z rodzajami, kierunkami i ograniczeniami stosowania organicznych i nieorganicznych inhibitorów i powłok ochronnych
C-1Zapoznanie studenta z mechanizmami korozji chemicznej, elektrochemicznej i biologicznej w materiałach budowlanych
Treści programoweT-W-1Wiadomości ogólne o korozji chemicznej, elektrochemicznej i biologicznej
T-W-2Mechanizm korozji elektrochemicznej i chemicznej
T-W-3Rodzaje korozji elektrochemicznej i chemicznej
T-W-4Zapezpieczanie przed korozją chemiczną i elektrochemiczną i główne metody badań korozji i pokryć ochronnych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Określenie podstawowych informacji i wiedzy studenta w zakresie rodzajów korozji
S-3Ocena podsumowująca: Określenie wiedzy i umiejetności w zakresie identyfikacji procesów korozyjnych oraz obszarów zastosowania i oceny metod zabezpieczania przed korozją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada ograniczoną wiedzę o mechanizmach i rodzajach korozji. Ponadto ma ograniczoną wiedzę dot. metod zapobiegania korozji materiałów budowlanych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D17-08_U01Umiejętność identyfikacji procesów korozyjnych oraz stosowania i oceny ochrony przed korozją materiałów budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U08potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U09potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
TCH_2A_U10potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U16posiada umiejętność doboru technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji zadań zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z rodzajami korozji chemicznej, elektrochemicznej i biologicznej wystepującej w materiałach budowlanych
C-3Zapoznanie studenta z rodzajami, kierunkami i ograniczeniami stosowania organicznych i nieorganicznych inhibitorów i powłok ochronnych
C-1Zapoznanie studenta z mechanizmami korozji chemicznej, elektrochemicznej i biologicznej w materiałach budowlanych
C-4Nabycie praktycznej umiejętności rozpoznawania rodzaju korozji, ograniczania jej szybkości oraz zabezpieczania i oceny skuteczności ochrony przez korozją materiałów budowlanych
Treści programoweT-W-1Wiadomości ogólne o korozji chemicznej, elektrochemicznej i biologicznej
T-W-2Mechanizm korozji elektrochemicznej i chemicznej
T-W-3Rodzaje korozji elektrochemicznej i chemicznej
T-W-4Zapezpieczanie przed korozją chemiczną i elektrochemiczną i główne metody badań korozji i pokryć ochronnych
T-L-1Badania organicznych powłok antykorozyjnych metodą elektrochemicznej spektroskopii impedancyjnej
T-L-2Ocena efektywności ochrony protektorowej
T-L-3Badania metalowych powłok ochronnych
T-L-4Ocena efektywności ochrony inhibitorowej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Pokaz
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Określenie wiedzy i umiejetności w zakresie identyfikacji procesów korozyjnych oraz obszarów zastosowania i oceny metod zabezpieczania przed korozją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada ograniczoną umiejętność identyfikacji procesów korozyjnych oraz stosowania i oceny ochrony przed korozją materiałów budowlanych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D17-08_K01Kreatywność w zakresie stosowania posiadanej wiedzy dotyczącej identyfikazji i zapobieganiu korozji materiałów budowlanych ze świadomością konsekwencji ekonomicznych i środowiskowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TCH_2A_K02rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną
TCH_2A_K03rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-4Nabycie praktycznej umiejętności rozpoznawania rodzaju korozji, ograniczania jej szybkości oraz zabezpieczania i oceny skuteczności ochrony przez korozją materiałów budowlanych
Treści programoweT-W-1Wiadomości ogólne o korozji chemicznej, elektrochemicznej i biologicznej
T-W-2Mechanizm korozji elektrochemicznej i chemicznej
T-W-3Rodzaje korozji elektrochemicznej i chemicznej
T-W-4Zapezpieczanie przed korozją chemiczną i elektrochemiczną i główne metody badań korozji i pokryć ochronnych
T-L-1Badania organicznych powłok antykorozyjnych metodą elektrochemicznej spektroskopii impedancyjnej
T-L-2Ocena efektywności ochrony protektorowej
T-L-3Badania metalowych powłok ochronnych
T-L-4Ocena efektywności ochrony inhibitorowej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Pokaz
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Określenie podstawowych informacji i wiedzy studenta w zakresie mechanizmów korozji chemicznej i elektrochemicznej
S-2Ocena formująca: Określenie podstawowych informacji i wiedzy studenta w zakresie rodzajów korozji
S-3Ocena podsumowująca: Określenie wiedzy i umiejetności w zakresie identyfikacji procesów korozyjnych oraz obszarów zastosowania i oceny metod zabezpieczania przed korozją
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student cechuje się ograniczoną kreatywnością w zakresie stosowania posiadanej wiedzy dotyczącej identyfikacji i zapobiegania korozji materiałów budowlanych
3,5
4,0
4,5
5,0