Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Nanotechnologie

Sylabus przedmiotu Laboratorium przeddyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Laboratorium przeddyplomowe
Specjalność Przyjazne dla środowiska technologie polimerowe
Jednostka prowadząca Instytut Polimerów
Nauczyciel odpowiedzialny Tadeusz Spychaj <Tadeusz.Spychaj@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 150 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie kursów z chemii nieorganicznej, organicznej i fizycznej oraz przedmiotów z I semestru kursu magisterskiego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studenta do indywidualnego prowadzenia laboratoryjnych prac doświadczalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania wyników w ramach określonej problematyki badawczej z zakresu technologii chemicznej polimerów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zagadnienia bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium dyplomowym2
T-L-2Konsultacje dot. prowadzenia badań doświadczalnych oraz opracowania wyników15
T-L-3Praca z literaturą dot. tematyki dyplomowej13
T-L-4Prowadzenia prac doświadczalnych w laboratorium120
150

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach150
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Laboratorium problemowe: praca pod nadzorem opiekuna naukowego oraz wspólna analiza wyników eksperymentalnych
M-2Poszukiwania literaturowe w zakresie problematyki związanej z tematyką pracy dyplomowej; przygotowanie szkicu przeglądu literatury
M-3Opracowanie raportu z przeprowadzonych badań doświadczalnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena zaangażowania i kreatywności studenta w cykl prowadzonych prac doświadczalnych
S-2Ocena formująca: Ocena postępów przygotowania opracowania literaturowego
S-3Ocena podsumowująca: Ocena efektywności i jakości uzyskanych wyników doświadczalnych oraz sposobu ich opracowania w formie raportu
S-4Ocena podsumowująca: Ocena zakresu źródeł literaturowych oraz jakości opracowania literaturowego w problematyce pracy dyplomowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D15-09_W01
Student powinien wiedzieć jak przeprowadzić laboratoryjne badania eksperymentalne w zakresie zadanej problematyki badawczej przy uwzględnieniu stanu rozwoju danej dziedziny rozwoju technologii chemicznej polimerów
TCH_2A_W01, TCH_2A_W04, TCH_2A_W09, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11, TCH_2A_W12T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W05C-1T-L-3, T-L-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D15-09_U01
Student powinien umieć planować i przeprowadzać prace doświadczalne w laboratorium posługując się literaturą w przedmiocie tematyki badawczej z zakresu technologii chemicznej polimerów, a także opracowywać uzyskane wyniki
TCH_2A_U01, TCH_2A_U02, TCH_2A_U08, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U15T2A_U01, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U04, InzA2_U06, InzA2_U07C-1T-L-2, T-L-4M-1, M-3S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D15-09_K01
Student powinien wykazywać kreatywność w zakresie rozwiązywania problemów związanych z prowadzeniem laboratoryjnych prac doświadczalnych, z wpływem prowadzonych prac badawczych na środowisko naturalne oraz jakość produktu, a także recyklingu odpadowych produktów ubocznych
TCH_2A_K01, TCH_2A_K02, TCH_2A_K04T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06, T2A_K07InzA2_K01, InzA2_K02C-1T-L-2, T-L-4M-1, M-3S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D15-09_W01
Student powinien wiedzieć jak przeprowadzić laboratoryjne badania eksperymentalne w zakresie zadanej problematyki badawczej przy uwzględnieniu stanu rozwoju danej dziedziny rozwoju technologii chemicznej polimerów
2,0
3,0Student wykazuje akceptowalną wiedzę niezbędną do przeprowadzenia laboratoryjnych prac doświadczalnych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w obszarze technologii polimerów, na podstawie literatury w zadanej tematyce badawczej , a także opracowania uzyskanych wyników
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D15-09_U01
Student powinien umieć planować i przeprowadzać prace doświadczalne w laboratorium posługując się literaturą w przedmiocie tematyki badawczej z zakresu technologii chemicznej polimerów, a także opracowywać uzyskane wyniki
2,0
3,0Student wykazuje akceptowalne umiejętności niezbędne do przeprowadzenia laboratoryjnych prac doświadczalnych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w obszarze technologii polimerów, na podstawie literatury w zadanej tematyce badawczej, a także opracowania uzyskanych wyników
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D15-09_K01
Student powinien wykazywać kreatywność w zakresie rozwiązywania problemów związanych z prowadzeniem laboratoryjnych prac doświadczalnych, z wpływem prowadzonych prac badawczych na środowisko naturalne oraz jakość produktu, a także recyklingu odpadowych produktów ubocznych
2,0
3,0Student wykazuje akceptowalną kreatywność oraz postawę społeczną uwzględniającą aspekty środowiskowe i inne - niezbędne do prowadzenia laboratoryjnych prac doświadczalnych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w obszarze technologii polimerów, na podstawie literatury w zadanej tematyce badawczej, a także opracować uzyskane wyniki
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. J. Kijeński, A. Błędzki, R. Jeziórska, Odzysk i recykling materiałów polimerowych, WNT, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. S. Fakirov, D. Bhattacharyya, Handbook of Enginnering Biopolymers, Hanser, Munich, 2007

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zagadnienia bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium dyplomowym2
T-L-2Konsultacje dot. prowadzenia badań doświadczalnych oraz opracowania wyników15
T-L-3Praca z literaturą dot. tematyki dyplomowej13
T-L-4Prowadzenia prac doświadczalnych w laboratorium120
150

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach150
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D15-09_W01Student powinien wiedzieć jak przeprowadzić laboratoryjne badania eksperymentalne w zakresie zadanej problematyki badawczej przy uwzględnieniu stanu rozwoju danej dziedziny rozwoju technologii chemicznej polimerów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów, której zakres dostosowany jest do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu ukończonej specjalności
TCH_2A_W04ma rozszerzoną wiedzę w zakresie oddziaływania procesów technologicznych na środowisko, bezpieczeństwa produkcji przemysłowych, uwarunkowań prawnych w zakresie zagrożeń środowiska
TCH_2A_W09posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie matematycznego opisu procesu technologicznego, badań wpływu parametrów technologicznych na szybkość procesu, wydajność i selektywność przemiany do produktu pożądanego i ubocznych oraz stopień konwersji
TCH_2A_W10ma uporządkowaną pogłębioną wiedzę o surowcach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym w zakresie związanym z ukończoną specjalnością
TCH_2A_W11ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_W12ma wiedzę o kierunkach rozwoju technologii, najistotniejszych nowościach w zakresie technologii chemicznej, cyklu życia urządzeń i obiektów oraz kierunkach rozwoju i postępu związanych z ukończoną specjalnością
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do indywidualnego prowadzenia laboratoryjnych prac doświadczalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania wyników w ramach określonej problematyki badawczej z zakresu technologii chemicznej polimerów
Treści programoweT-L-3Praca z literaturą dot. tematyki dyplomowej
T-L-4Prowadzenia prac doświadczalnych w laboratorium
Metody nauczaniaM-1Laboratorium problemowe: praca pod nadzorem opiekuna naukowego oraz wspólna analiza wyników eksperymentalnych
M-2Poszukiwania literaturowe w zakresie problematyki związanej z tematyką pracy dyplomowej; przygotowanie szkicu przeglądu literatury
M-3Opracowanie raportu z przeprowadzonych badań doświadczalnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zaangażowania i kreatywności studenta w cykl prowadzonych prac doświadczalnych
S-2Ocena formująca: Ocena postępów przygotowania opracowania literaturowego
S-3Ocena podsumowująca: Ocena efektywności i jakości uzyskanych wyników doświadczalnych oraz sposobu ich opracowania w formie raportu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje akceptowalną wiedzę niezbędną do przeprowadzenia laboratoryjnych prac doświadczalnych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w obszarze technologii polimerów, na podstawie literatury w zadanej tematyce badawczej , a także opracowania uzyskanych wyników
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D15-09_U01Student powinien umieć planować i przeprowadzać prace doświadczalne w laboratorium posługując się literaturą w przedmiocie tematyki badawczej z zakresu technologii chemicznej polimerów, a także opracowywać uzyskane wyniki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną i naukami pokrewnymi
TCH_2A_U02potrafi interpretować i analizować pozyskane informacje literaturowe oraz wyciągać prawidłowe wnioski, w zakresie ukończonej specjalności potrafi formułować opinie wraz z uzasadnieniem w języku polskim i angielskim
TCH_2A_U08potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U10potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U11potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U12potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu
TCH_2A_U13potrafi opracować metody rozdzielania mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_U15potrafi nadać związkowi określoną formę użytkową i wykonać formulację do innych form użytkowych, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do indywidualnego prowadzenia laboratoryjnych prac doświadczalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania wyników w ramach określonej problematyki badawczej z zakresu technologii chemicznej polimerów
Treści programoweT-L-2Konsultacje dot. prowadzenia badań doświadczalnych oraz opracowania wyników
T-L-4Prowadzenia prac doświadczalnych w laboratorium
Metody nauczaniaM-1Laboratorium problemowe: praca pod nadzorem opiekuna naukowego oraz wspólna analiza wyników eksperymentalnych
M-3Opracowanie raportu z przeprowadzonych badań doświadczalnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zaangażowania i kreatywności studenta w cykl prowadzonych prac doświadczalnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena efektywności i jakości uzyskanych wyników doświadczalnych oraz sposobu ich opracowania w formie raportu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje akceptowalne umiejętności niezbędne do przeprowadzenia laboratoryjnych prac doświadczalnych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w obszarze technologii polimerów, na podstawie literatury w zadanej tematyce badawczej, a także opracowania uzyskanych wyników
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D15-09_K01Student powinien wykazywać kreatywność w zakresie rozwiązywania problemów związanych z prowadzeniem laboratoryjnych prac doświadczalnych, z wpływem prowadzonych prac badawczych na środowisko naturalne oraz jakość produktu, a także recyklingu odpadowych produktów ubocznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TCH_2A_K02rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną
TCH_2A_K04prawidłowo identyfikuje, odpowiednio określa priorytety i potrafi roztrzygać dylematy związane z realizacją przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do indywidualnego prowadzenia laboratoryjnych prac doświadczalnych, planowania doświadczeń oraz opracowywania wyników w ramach określonej problematyki badawczej z zakresu technologii chemicznej polimerów
Treści programoweT-L-2Konsultacje dot. prowadzenia badań doświadczalnych oraz opracowania wyników
T-L-4Prowadzenia prac doświadczalnych w laboratorium
Metody nauczaniaM-1Laboratorium problemowe: praca pod nadzorem opiekuna naukowego oraz wspólna analiza wyników eksperymentalnych
M-3Opracowanie raportu z przeprowadzonych badań doświadczalnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zaangażowania i kreatywności studenta w cykl prowadzonych prac doświadczalnych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena efektywności i jakości uzyskanych wyników doświadczalnych oraz sposobu ich opracowania w formie raportu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje akceptowalną kreatywność oraz postawę społeczną uwzględniającą aspekty środowiskowe i inne - niezbędne do prowadzenia laboratoryjnych prac doświadczalnych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w obszarze technologii polimerów, na podstawie literatury w zadanej tematyce badawczej, a także opracować uzyskane wyniki
3,5
4,0
4,5
5,0