Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)
specjalność: Technologia organiczna

Sylabus przedmiotu Kultura i sztuka baroku i klasycyzmu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Kultura i sztuka baroku i klasycyzmu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Organicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Eugeniusz Milchert <Eugeniusz.Milchert@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagania wstępne obejmują ogólną wiedzę z zakresu kultury i sztuki na poziomie szkoły średniej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabędzie wiedzę ogólna niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Znaczenie i podział dziejów sztuki. Powstanie i warunki rozwojustylu barokowego1
T-W-2Typowa architektura stylu barokowego. Wybitni przedstawiciele architektury włoskiej, hiszpańskiej i krajów Cesarstwa Niemieckiego.2
T-W-3Rzeźba stylu barokowego.1
T-W-4Malarstwo baroku.2
T-W-5Barok francuski i styl baroku w Polsce.2
T-W-6Warunki rozwoju ruchu klasyczno-romantycznego.2
T-W-7Architektura okresu klasycyzmu w Anglii, Niemczech, Francji i innych krajów.2
T-W-8Malarstwo okresu klasyczno-romantycznego.2
T-W-9Myśl klasyczna i formy klasyczne.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Konsultacje z prowadzącym.8
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.20
A-W-4Zaliczenie2
A-W-5Zwiedzanie muzeum i obiektów sztuki w rejonie i okolicy15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład problemowy
M-2Pokaz połączony z przeżyciem z użyciem komputera.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Sprawdzenie pisemne osiągniętej wiedzy pod koniec semestru.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_A05a_W01
ma ogólną wiedzę z zakresu kultury i sztuki
TCH_1A_W21T1A_W08InzA_W03C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_A05a_U01
Potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne realizowanych zadań inżynierskich
TCH_1A_U12T1A_U10InzA_U03C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_A05a_K01
Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej.
TCH_1A_K03T1A_K02InzA_K01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_1A_A05a_W01
ma ogólną wiedzę z zakresu kultury i sztuki
2,0
3,0Posiada wiedzę o architekturze, rzeźbie, malarstwie okresu baroku i w sztuce klasycystycznej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_1A_A05a_U01
Potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne realizowanych zadań inżynierskich
2,0
3,0Potrafi wyróżnić dzieło okresu barokowego i klasycystycznego od dzieł innych okresów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_1A_A05a_K01
Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej.
2,0
3,0Posiada kompetencje w zakresie oceny charakterystycznych cech dzieła z okresu barokowego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Osińska B., Sztuka i czas - od prehistorii do rokoka, WSiP, Warszawa, 2004, drugie
  2. Osińska B., Sztuka i czas - od klasycyzmu do współczesności, WSiP, Warszawa, 2004, drugie

Literatura dodatkowa

  1. Mrowcewicz K., Kultura baroku i klasycyzmu, Stentor, Warszawa, 2004, pierwsze

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Znaczenie i podział dziejów sztuki. Powstanie i warunki rozwojustylu barokowego1
T-W-2Typowa architektura stylu barokowego. Wybitni przedstawiciele architektury włoskiej, hiszpańskiej i krajów Cesarstwa Niemieckiego.2
T-W-3Rzeźba stylu barokowego.1
T-W-4Malarstwo baroku.2
T-W-5Barok francuski i styl baroku w Polsce.2
T-W-6Warunki rozwoju ruchu klasyczno-romantycznego.2
T-W-7Architektura okresu klasycyzmu w Anglii, Niemczech, Francji i innych krajów.2
T-W-8Malarstwo okresu klasyczno-romantycznego.2
T-W-9Myśl klasyczna i formy klasyczne.1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Konsultacje z prowadzącym.8
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.20
A-W-4Zaliczenie2
A-W-5Zwiedzanie muzeum i obiektów sztuki w rejonie i okolicy15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_A05a_W01ma ogólną wiedzę z zakresu kultury i sztuki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_W21ma ogólną wiedzę z zakresu kultury i sztuki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Nabędzie wiedzę ogólna niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej.
Treści programoweT-W-1Znaczenie i podział dziejów sztuki. Powstanie i warunki rozwojustylu barokowego
T-W-2Typowa architektura stylu barokowego. Wybitni przedstawiciele architektury włoskiej, hiszpańskiej i krajów Cesarstwa Niemieckiego.
T-W-3Rzeźba stylu barokowego.
T-W-4Malarstwo baroku.
T-W-5Barok francuski i styl baroku w Polsce.
T-W-6Warunki rozwoju ruchu klasyczno-romantycznego.
T-W-7Architektura okresu klasycyzmu w Anglii, Niemczech, Francji i innych krajów.
T-W-8Malarstwo okresu klasyczno-romantycznego.
T-W-9Myśl klasyczna i formy klasyczne.
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
M-2Pokaz połączony z przeżyciem z użyciem komputera.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Sprawdzenie pisemne osiągniętej wiedzy pod koniec semestru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada wiedzę o architekturze, rzeźbie, malarstwie okresu baroku i w sztuce klasycystycznej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_A05a_U01Potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne realizowanych zadań inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U12potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne realizowanych zadań inżynierskich
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Nabędzie wiedzę ogólna niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej.
Treści programoweT-W-1Znaczenie i podział dziejów sztuki. Powstanie i warunki rozwojustylu barokowego
T-W-2Typowa architektura stylu barokowego. Wybitni przedstawiciele architektury włoskiej, hiszpańskiej i krajów Cesarstwa Niemieckiego.
T-W-3Rzeźba stylu barokowego.
T-W-4Malarstwo baroku.
T-W-5Barok francuski i styl baroku w Polsce.
T-W-6Warunki rozwoju ruchu klasyczno-romantycznego.
T-W-7Architektura okresu klasycyzmu w Anglii, Niemczech, Francji i innych krajów.
T-W-8Malarstwo okresu klasyczno-romantycznego.
T-W-9Myśl klasyczna i formy klasyczne.
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
M-2Pokaz połączony z przeżyciem z użyciem komputera.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Sprawdzenie pisemne osiągniętej wiedzy pod koniec semestru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi wyróżnić dzieło okresu barokowego i klasycystycznego od dzieł innych okresów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_A05a_K01Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_K03ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Nabędzie wiedzę ogólna niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej.
Treści programoweT-W-1Znaczenie i podział dziejów sztuki. Powstanie i warunki rozwojustylu barokowego
T-W-2Typowa architektura stylu barokowego. Wybitni przedstawiciele architektury włoskiej, hiszpańskiej i krajów Cesarstwa Niemieckiego.
T-W-3Rzeźba stylu barokowego.
T-W-4Malarstwo baroku.
T-W-5Barok francuski i styl baroku w Polsce.
T-W-6Warunki rozwoju ruchu klasyczno-romantycznego.
T-W-7Architektura okresu klasycyzmu w Anglii, Niemczech, Francji i innych krajów.
T-W-8Malarstwo okresu klasyczno-romantycznego.
T-W-9Myśl klasyczna i formy klasyczne.
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
M-2Pokaz połączony z przeżyciem z użyciem komputera.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Sprawdzenie pisemne osiągniętej wiedzy pod koniec semestru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada kompetencje w zakresie oceny charakterystycznych cech dzieła z okresu barokowego.
3,5
4,0
4,5
5,0