Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TCH_1A_D03-3_U01 | Student powinien umieć dokonać indywidualnie i w zespole opracowania literaturowego z literatury ogólnoświatowej oraz wyników badań doświadczalnych wraz z wyciąganiem wniosków końcowych, zredagować dokument końcowy, przygotować i przedstawić prezentację multimedialną |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje literaturowe z baz danych oraz innych źródeł związanych z naukami chemicznymi i fizycznymi; potrafi integrować uzyskane informacje, interpretować je, wyciągać prawidłowe wnioski i formułować opinie wraz z ich uzasadnieniem |
---|
TCH_1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w co najmniej jednym języku obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski |
TCH_1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim oraz przynajmniej w jednym języku obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu technologii chemicznej potrafi, zgodnie z obowiązującymi przepisami, opracować dokumentację technologiczną procesu z zakresu ukończonej specjalności oraz współpracować w opracowaniu dokumentacji inżynierskich ze specjalistami z innych dziedzin |
TCH_1A_U04 | potrafi przygotować prezentacje ustne dotyczące szczegółowych zagadnień z zakresu kierunku studiów technologia chemiczna, w języku polskim oraz przynajmniej w jednym języku obcym spośród języków: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski |
TCH_1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
TCH_1A_U06 | ma umiejętność posługiwania się językiem obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski, na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w zakresie technologii chemicznej, w tym również umiejętność posługiwania sie słownictwem technicznym z zakresu ukończonej specjalności |
TCH_1A_U07 | potrafi posługiwać się programami komputerowymi, wspomagającymi realizację zadań typowych dla działalności inżynierskiej w zakresie technologii chemicznej |
TCH_1A_U08 | potrafi planować i wykonywać eksperymenty chemiczne, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać poprawne wnioski |
TCH_1A_U09 | potrafi korzystać z symulatorów wspomagających oznaczenia chemiczne oraz prace doświadczalne i inżynierskie w technologii chemicznej (ChemCAD) |
TCH_1A_U10 | potrafi wykorzystywać wiedzę matematyczną i informatyczną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu technologii chemicznej |
TCH_1A_U11 | potrafi stosować podstawowe metody planowania eksperymentu oraz różne metody eksperymentalne i analityczne do rozwiązywania zadań inżynierskich z zakresu technologii chemicznej |
TCH_1A_U12 | potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne realizowanych zadań inżynierskich |
TCH_1A_U14 | potrafi oceniać zagrożenia związane ze stosowaniem surowców i produktów przemysłu chemicznego oraz zagrożenia występujące podczas prowadzenia procesów chemicznych |
TCH_1A_U17 | potrafi oznaczać podstawowe właściwości fizyczne i chemiczne związków chemicznych i materiałów stosowanych w technologii chemicznej |
TCH_1A_U18 | potrafi przewidywać reaktywność związków chemicznych na podstawie ich budowy oraz obliczać efekty cieplne reakcji i procesów chemicznych |
TCH_1A_U19 | ma umiejętność doboru reakcji chemicznych do realizacji konkretnych procesów technologicznych i zadań z zakresu technologii chemicznej, w szczególności z zakresu ukończonej specjalności |
TCH_1A_U20 | potrafi stosować podstawowe metody analityczne i techniki laboratoryjne do analizy, syntezy, wydzielania i oczyszczania związków chemicznych stosowanych w technologii chemicznej, w szczególności w zakresie ukończonej specjalności |
TCH_1A_U21 | potrafi wykorzystywać zasady technologiczne w opracowaniu nowych rozwiązań z zakresu technologii chemicznej |
TCH_1A_U23 | potrafi zaprojektować i zastosować narzędzia i metody składające się na stanowisko badawcze do oceny właściwości fizykochemicznych substancji występujących w procesie technologicznym, stosownie do ukończonej specjalności |
TCH_1A_U24 | potrafi zaprojektować prosty proces technologiczny, złożony z operacji i procesów jednostkowych, i ocenić jego funkcjonowanie przy użyciu właściwych, metod i narzędzi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Przygotowanie studenta do rozwiązania problemu inżynierskiego sformułowanego w tytule pracy, gromadzenia literatury, wyników badań doświadczalnych, opracowania wyników, wyciągania wniosków, redakcji pracy oraz prezentowania rezultatów badań przed audytorium. |
---|
Treści programowe | T-S-2 | Przedstawienie koncepcji i założeń pracy inżynierskiej - prezentacje studentów |
---|
T-S-4 | Opracowanie części literaturowej, sposoby cytowania źródeł informacji, kwestia plagiatu |
T-S-6 | Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia |
T-S-7 | Wystąpienia studentów dot. literaturowej części pracy inżynierskiej |
T-S-9 | Prezentacja wyników pracy inżynierskiej - wystąpienia studentów |
Metody nauczania | M-1 | Seminarium |
---|
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Objaśnienie lub wyjaśnienie |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Aktywność i kreatywność studenta w trakcie zajęć dydaktycznych, tj. forma i treść własnych prezentacji oraz aktywność w dyskusji po prezentacji prowadzącego nauczyciela n-d oraz wystapieniach innych studentów |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Efekt końcowy pracy na podstawie wystapienia prezentujacego wyniki pracy inżynierskiej przy uwzględnieniu aktywności i kreatywności studenta w trakcie zajęć dydaktycznych, tj. formy i treści własnych prezentacji oraz aktywności w dyskusji po prezentacjach prowadzącego nauczyciela n-d oraz wystapieniach innych studentów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada umiejętności w zakresie gromadzenia i opracowania literatury na zadany temat, opracowywania wyników badań doświadczalnych, wyciągania wniosków oraz prezentacji publicznej wyników badań |
3,0 | Student posiada ograniczone umiejętności w zakresie gromadzenia i opracowania literatury na zadany temat, opracowywania wyników badań doświadczalnych, wyciągania wniosków oraz prezentacji publicznej wyników badań |
3,5 | Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie gromadzenia i opracowania literatury na zadany temat, opracowywania wyników badań doświadczalnych, wyciągania wniosków oraz prezentacji publicznej wyników badań |
4,0 | Student posiada umiejętności w zakresie gromadzenia i opracowania literatury na zadany temat, opracowywania wyników badań doświadczalnych, wyciągania wniosków oraz prezentacji publicznej wyników badań |
4,5 | Student posiada umiejętności w zakresie gromadzenia i opracowania literatury na zadany temat, opracowywania wyników badań doświadczalnych, wyciągania wniosków oraz prezentacji publicznej wyników badań, a także umiejętności w zakresie odnoszenia własnych wyników do danych literaturowych |
5,0 | Student posiada umiejętności w zakresie gromadzenia i opracowania literatury na zadany temat, opracowywania wyników badań doświadczalnych, wyciągania wniosków oraz prezentacji publicznej wyników badań, a także umiejętności w zakresie odnoszenia własnych wyników do danych literaturowych oraz umiejętności kojarzenia faktów i odpowiednego ich eksponowania w trakcie prezentacji |