Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TR_1A_C24-2_W01 | ma wiedzę obejmującą podstawy wybranych zagadnień nauki o ryzyku eksploatcji systemów technicznych oraz ich wpływu na otoczenie |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TR_1A_W01 | ma wiedzę z zakresu matematyki i badań operacyjnych, obejmującą algebrę, analizę matematyczną, probabilistykę oraz elementy matematyki dyskretnej i stosowanej, niezbędną do:
1) formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu transportu;
2) opisu matematycznego zjawisk i procesów z zakresu transportu;
3) opisu wielkości fizycznych będących zmiennymi losowymi;
4) podejmowania optymalnych decyzji |
---|
TR_1A_W06 | ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą funkcjonowania systemów transportowych i logistycznych, zna i rozumie zasady ich projektowania i analizy oraz zna i rozumie zasady gospodarki materiałowej |
TR_1A_W07 | ma wiedzę dotyczącą budowy i zastosowania środków transportu i ich podsystemów, zna ich zasady projektowania oraz trendy rozwojowe |
TR_1A_W10 | ma wiedzę z podstaw eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, jak również rozumie wpływ ich właściwej eksploatacji na wydłużenie cyklu życia |
TR_1A_W14 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W01 | ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_W02 | ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
T1A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W04 | ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W05 | ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_W06 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W08 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
Cel przedmiotu | C-1 | Opanowanie i zrozumienie podstawowych zagadnień obejmujących wiedzę z zakresu nauki o ryzyku w odniesieniu do urządzeń i systemów transportowych. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Estymacja wskaźników funkcyjnychi niezawodności. |
---|
T-A-2 | Analiza jakościowa i ilościowa przykładowych struktur niezawodnościowych. |
T-A-3 | Przykłady budowy i analizy drzew uszkodzeń. |
T-A-4 | Przykład wyznaczania macierzy ryzyka. |
T-A-5 | Weryfikacja efektów kształcenia. Zaliczenie ćwiczeń. |
T-W-1 | Wprowadzenie do problematyki ryzyka. Określenie i zdefiniowanie obszaru pojęć. |
T-W-3 | Niezawodność a ryzyko. Wskaźniki niezawodności. Fizyczna i statystyczna interpretacja wskaźników niezawodności. |
T-W-4 | Stany niezawodnościowe. Struktury niezawodnościowe. |
T-W-5 | Kształtowanie i sterowanie ryzykiem. |
T-W-6 | Podstawy analizy ryzyka systemów technicznych. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny, wykład problemowy (typowe środki audiowizualne, tablica) |
---|
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe (tablica, typowe środki aduiowizualne) |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie ma wiedzy w zakresie podstaw ryzyka. |
3,0 | ma wiedzę obejmującą podstawy wybranych zagadnień nauki o ryzyku eksploatcji systemów technicznych oraz ich wpływu na otoczenie |
3,5 | ma wiedzę obejmującą podstawy wybranych zagadnień nauki o ryzyku eksploatcji systemów technicznych, w tym w szczególności systemów transportowych oraz ich wpływu na otoczenie. |
4,0 | ma wiedzę obejmującą podstawy wybranych zagadnień nauki o ryzyku eksploatcji systemów technicznych, w tym w szczególności systemów transportowych oraz ich wpływu na otoczenie z uwzględnieniem wpływu eksploatacji na niezawodność. |
4,5 | ma wiedzę obejmującą różne zagadnienia nauki o ryzyku eksploatcji systemów technicznych, w tym w szczególności systemów transportowych oraz ich wpływu na otoczenie z uwzględnieniem wpływu eksploatacji na niezawodność. |
5,0 | ma wyróżniającą wiedzę obejmującą różne zagadnienia nauki o ryzyku eksploatcji systemów technicznych, w tym w szczególności systemów transportowych oraz ich wpływu na otoczenie z uwzględnieniem wpływu eksploatacji na niezawodność. |