Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Eksploatacja jachtów
Sylabus przedmiotu Mariny i przystanie jachtowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Jachting | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mariny i przystanie jachtowe | ||
Specjalność | Eksploatacja jachtów | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość infrastruktury transportu wodnego i zasad jej eksploatacji, znajomość zagadnień eksploatacji jachtów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość podstaw budowy i zasad użytkowania marin i przystani jachtowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Morska i śródlądowa lokalizacja marin i przystani jachtowych | 5 |
T-A-2 | Konfiguracja marin i przystani jachtowych | 5 |
T-A-3 | Wyposażenie techniczne i bytowo-usługowe marin i przystani jachtowych | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Definicje i podział marin i przystani jachtowych | 2 |
T-W-2 | Uwarunkowania lokalizacji marin i przystani jachtowych morskich i śródlądowych | 2 |
T-W-3 | Parametry marin i przystani | 1 |
T-W-4 | Konfiguracje i rozwiązania konstrukcyjne marin i przystani | 2 |
T-W-5 | Stałe i pływające elemaementy marin | 2 |
T-W-6 | Wyposażenie techniczne marin i przystani | 2 |
T-W-7 | Wyposażenie bytowo-usługowe | 1 |
T-W-8 | Aspekty obsługi właścicieli i użytkowników jachtów | 2 |
T-W-9 | Lądowe zaplecze marin | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach audytoryjnych | 15 |
A-A-2 | Studiowanie literatury i czasopism fachowych | 5 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia zadań ćwiczeniowych | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Czytanie literatury i czasopism fachowych | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem narzędzi informatycznych |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin dotyczący treści wykładów |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie zadań ćwiczeń audytoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D2-13_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę obejmującą zagadnienia z zakresu marin i przystani jachtowych | J_1A_W08 | T1A_W03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-8, T-W-9, T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
J_1A_D2-13_W02 Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów marin i przystani jachtowych | J_1A_W11 | T1A_W06 | InzA_W01 | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-A-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D2-13_U01 Student potrafi przeprowadzić symulacje komputerowe sytuowania jachtów w marinach w sezonie nawigacyjnym i okresie zimowania jachtów | J_1A_U10 | T1A_U08 | InzA_U01 | C-1 | T-W-3, T-W-8, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
J_1A_D2-13_U02 Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące mariny i przystanie jachtowe | J_1A_U15 | T1A_U13 | InzA_U05 | C-1 | T-W-4, T-W-8, T-A-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
J_1A_D2-13_U03 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich dotyczących marin i przystani jachtowych | J_1A_U17 | T1A_U14 | InzA_U06 | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D2-13_K01 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych, charakterystycznych dla marin i przystani jachtowych | J_1A_K06 | T1A_K05 | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D2-13_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę obejmującą zagadnienia z zakresu marin i przystani jachtowych | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Ocena 3- Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną | |
J_1A_D2-13_W02 Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów marin i przystani jachtowych | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D2-13_U01 Student potrafi przeprowadzić symulacje komputerowe sytuowania jachtów w marinach w sezonie nawigacyjnym i okresie zimowania jachtów | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | - Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań | |
J_1A_D2-13_U02 Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące mariny i przystanie jachtowe | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
J_1A_D2-13_U03 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich dotyczących marin i przystani jachtowych | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D2-13_K01 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych, charakterystycznych dla marin i przystani jachtowych | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Mazurkiewicz B.K., Porty jachtowe - Mariny - Projektowanie., undacja Promocji POI GM, Gdańsk, 2004
- Tołkacz L., Infrastruktura transportu wodnego. Tom I. Infrastruktura transportu śródlądowego, WYdział Techniki Morskiej I Transportu ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2010
Literatura dodatkowa
- Tołkacz L., Śródlądowa turystyka zbiorowa. Tom I. Szlaki turystyki zbiorowej, Wydział Techniki Morskiej PS, Szczecin, 2008