Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (S2)

Sylabus przedmiotu Organizacja i technika pracy w hotelarstwie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja i technika pracy w hotelarstwie
Specjalność usługi turystyczne
Jednostka prowadząca Zakład Podstaw Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Edyta Balejko <Edyta.Balejko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 26 1,00,50zaliczenie
wykładyW1 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada wiedzę podstawową z zakresu struktury organizacyjnej hotelu, zakresu pracy housekeepingu, recepcji i gastronomii. Zna klasyfikację, kategoryzację i standaryzację obiektów hotelarskich.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu organizacji pracy w hotelu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Cechy i umiejętności przyszłych pracowników.1
T-L-2Klasyfikacja obiektów noclegowych ( w oparciu o ustawę o usługach turystycznych)3
T-L-3Kategorie obiektów noclegowych.1
T-L-4Podział obiektów noclegowych wg ich lokalizacji, wg średniego pobytu gościa, z punktu widzenia zakresu świadczonych usług, z punktu widzenia okresu eksploatacji, z punktu widzenia siedziby, z punktu widzenia dostępności.3
T-L-5Ocena jakości usług. Cechy usług turystycznych.3
T-L-6Organizacja konferencji, szkoleń i spotkań biznesowych.3
T-L-7Badanie jakości usług w hotelach. Kryteria rekomendacji. Punktacja.4
T-L-8Rodzaje śniadań, obiadów i kolacji. Estetyka i dekoracja stołów i sal.4
T-L-9Ewidencja meldunkowa. Profesjonalizm pracownika recepcji. Wewnętrzny podział stanowisk. Wyposażenie i wygląd recepcji.4
26
wykłady
T-W-1Zawód hotelarza. Predyspozycje zawodowe. Stanowiska pracy w hotelu.2
T-W-2Rozwój hotelarstwa na świecie. Krajowe i międzynarodowe organizacje hotelarskie.2
T-W-3Ustawa o usługach turystycznych. Usługi podstawowe, pomocnicze, towarzyszące -12 grup wg Kwiatkowskiego. Rodzaje usług: podstawowe, dodatkowe, uzupełniające, fakultatywne, towarzyszące; handlowe i osobiste.2
T-W-4Bussines center. Centrum informacji dla gości biznesowych2
T-W-5Usługi obce w hotelu.2
T-W-6Rekomendacja. Prawa i obowiązki.2
T-W-7Świadczenia gastronomiczne w hotelu.2
T-W-8Recepcja zakres działań podstawowych i dodatkowych.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2analiza wskazanej literatury5
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych.3
A-L-4Konsultacje z nauczycielem5
31
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Analiza wskazanej literatury5
A-W-3Konsultacje z nauczycielem5
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Ćwiczenia laboratoryjne- projekty, ocena usług, rekomendacja zakładów hotelarskich.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B3ut_W01
Student ma poszerzoną wiedzę związaną z hotelarstwem. Potrafi charakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Posiada pogłębioną wiedzę z zakresu organizowania i obsługiwania kongresów, targów, zjazdów i innych imprez.
TOW_2A_W10, TOW_2A_W11, TOW_2A_W12, TOW_2A_W15, TOW_2A_W16S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05, S2A_W06, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W09, S2A_W10, S2A_W11InzA2_W03, InzA2_W04, InzA2_W05C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B3ut_U01
Student posiada umiejętności związane z hotelarstwem. Potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usługi turystyczne oraz współpracować z pilotami wycieczek.
TOW_2A_U01, TOW_2A_U04, TOW_2A_U07, TOW_2A_U09, TOW_2A_U13, TOW_2A_U14S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B3ut_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę. Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując różne role. Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania oraz myśleć i działać w sposób przyczynowo-skutkowy.
TOW_2A_K02, TOW_2A_K03, TOW_2A_K04, TOW_2A_K05, TOW_2A_K06, TOW_2A_K07S2A_K01, S2A_K02, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K05, S2A_K06, S2A_K07InzA2_K01, InzA2_K02C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B3ut_W01
Student ma poszerzoną wiedzę związaną z hotelarstwem. Potrafi charakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Posiada pogłębioną wiedzę z zakresu organizowania i obsługiwania kongresów, targów, zjazdów i innych imprez.
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie. Poprawnie ją wykorzystuje.
3,5Student posiada częściową wiedzę z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie. Poprawnie ją wykorzystuje.
4,0Student opanował prawie całą wiedzę z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie. Praktycznie ją wykorzystuje.
4,5Student posiada całą wiedzę z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie. Właściwie wykorzystuje wszystkie proponowane w trakcie zajęć narzędzia, samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski.
5,0Student posiada całą wiedzę z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie. Właściwie wykorzystuje wszystkie proponowane w trakcie zajęć narzędzia, samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski. Potrafi znaleźć źródło błędów i wprowadzić korekty, z uzasadnieniem.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B3ut_U01
Student posiada umiejętności związane z hotelarstwem. Potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usługi turystyczne oraz współpracować z pilotami wycieczek.
2,0Student nie potrafi scharakteryzować usług występujących w różnych typach zakładów hotelarskich. Nie potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Nie potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Nie umie w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań.
3,5Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy.
4,0Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników.
4,5Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy.
5,0Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto umie zaproponować korektę.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B3ut_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę. Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując różne role. Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania oraz myśleć i działać w sposób przyczynowo-skutkowy.
2,0Nie posiada potrzeby dokształcania się.
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania wiedzy.
4,0Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy.
4,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialnosci za wspólnie realizowane zadanie.
5,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialnosci za wspólnie realizowane zadanie.

Literatura podstawowa

  1. Oparka S., Nowicka T., Organizacja i technika pracy w hotelarstwie. Skrypt praktycznej nauki zawodu., wyd. Maria, Nowa Ruda, 2006
  2. Jargoń R., Organizacja i technika usług gastronomicznych., Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne., Warszawa, 1992

Literatura dodatkowa

  1. Mitura E., Koniuszewska E., Ekonomika i organizacja pracy w hotelarstwie., Wyd.Difin, Warszawa, 2006
  2. Witkowski Cz., Podstawy hotelarstwa., Wyd. DrukTur, Warszawa, 1999

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Cechy i umiejętności przyszłych pracowników.1
T-L-2Klasyfikacja obiektów noclegowych ( w oparciu o ustawę o usługach turystycznych)3
T-L-3Kategorie obiektów noclegowych.1
T-L-4Podział obiektów noclegowych wg ich lokalizacji, wg średniego pobytu gościa, z punktu widzenia zakresu świadczonych usług, z punktu widzenia okresu eksploatacji, z punktu widzenia siedziby, z punktu widzenia dostępności.3
T-L-5Ocena jakości usług. Cechy usług turystycznych.3
T-L-6Organizacja konferencji, szkoleń i spotkań biznesowych.3
T-L-7Badanie jakości usług w hotelach. Kryteria rekomendacji. Punktacja.4
T-L-8Rodzaje śniadań, obiadów i kolacji. Estetyka i dekoracja stołów i sal.4
T-L-9Ewidencja meldunkowa. Profesjonalizm pracownika recepcji. Wewnętrzny podział stanowisk. Wyposażenie i wygląd recepcji.4
26

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zawód hotelarza. Predyspozycje zawodowe. Stanowiska pracy w hotelu.2
T-W-2Rozwój hotelarstwa na świecie. Krajowe i międzynarodowe organizacje hotelarskie.2
T-W-3Ustawa o usługach turystycznych. Usługi podstawowe, pomocnicze, towarzyszące -12 grup wg Kwiatkowskiego. Rodzaje usług: podstawowe, dodatkowe, uzupełniające, fakultatywne, towarzyszące; handlowe i osobiste.2
T-W-4Bussines center. Centrum informacji dla gości biznesowych2
T-W-5Usługi obce w hotelu.2
T-W-6Rekomendacja. Prawa i obowiązki.2
T-W-7Świadczenia gastronomiczne w hotelu.2
T-W-8Recepcja zakres działań podstawowych i dodatkowych.1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2analiza wskazanej literatury5
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych.3
A-L-4Konsultacje z nauczycielem5
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Analiza wskazanej literatury5
A-W-3Konsultacje z nauczycielem5
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B3ut_W01Student ma poszerzoną wiedzę związaną z hotelarstwem. Potrafi charakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Posiada pogłębioną wiedzę z zakresu organizowania i obsługiwania kongresów, targów, zjazdów i innych imprez.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_W10Posiada poszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka w tym turystyki i hotelarstwa. Posiada poszerzoną wiedzę o środowisku.
TOW_2A_W11Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) wpływających na sposób organizacji przedsiębiorstw i rządzących nimi prawidłowościami (ich źródeł, natury, zmian i sposobów działania).
TOW_2A_W12Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji. Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach i ich historycznej ewolucji.
TOW_2A_W15Ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych i ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk.
TOW_2A_W16Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystujących wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów - Towaroznawstwo.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W06zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S2A_W08ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
S2A_W09ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
S2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
S2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu organizacji pracy w hotelu.
Treści programoweT-L-1Cechy i umiejętności przyszłych pracowników.
T-L-2Klasyfikacja obiektów noclegowych ( w oparciu o ustawę o usługach turystycznych)
T-L-3Kategorie obiektów noclegowych.
T-L-4Podział obiektów noclegowych wg ich lokalizacji, wg średniego pobytu gościa, z punktu widzenia zakresu świadczonych usług, z punktu widzenia okresu eksploatacji, z punktu widzenia siedziby, z punktu widzenia dostępności.
T-L-5Ocena jakości usług. Cechy usług turystycznych.
T-L-6Organizacja konferencji, szkoleń i spotkań biznesowych.
T-L-7Badanie jakości usług w hotelach. Kryteria rekomendacji. Punktacja.
T-L-8Rodzaje śniadań, obiadów i kolacji. Estetyka i dekoracja stołów i sal.
T-L-9Ewidencja meldunkowa. Profesjonalizm pracownika recepcji. Wewnętrzny podział stanowisk. Wyposażenie i wygląd recepcji.
T-W-1Zawód hotelarza. Predyspozycje zawodowe. Stanowiska pracy w hotelu.
T-W-2Rozwój hotelarstwa na świecie. Krajowe i międzynarodowe organizacje hotelarskie.
T-W-3Ustawa o usługach turystycznych. Usługi podstawowe, pomocnicze, towarzyszące -12 grup wg Kwiatkowskiego. Rodzaje usług: podstawowe, dodatkowe, uzupełniające, fakultatywne, towarzyszące; handlowe i osobiste.
T-W-4Bussines center. Centrum informacji dla gości biznesowych
T-W-5Usługi obce w hotelu.
T-W-6Rekomendacja. Prawa i obowiązki.
T-W-7Świadczenia gastronomiczne w hotelu.
T-W-8Recepcja zakres działań podstawowych i dodatkowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Ćwiczenia laboratoryjne- projekty, ocena usług, rekomendacja zakładów hotelarskich.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie. Poprawnie ją wykorzystuje.
3,5Student posiada częściową wiedzę z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie. Poprawnie ją wykorzystuje.
4,0Student opanował prawie całą wiedzę z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie. Praktycznie ją wykorzystuje.
4,5Student posiada całą wiedzę z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie. Właściwie wykorzystuje wszystkie proponowane w trakcie zajęć narzędzia, samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski.
5,0Student posiada całą wiedzę z zakresu organizacji i pracy w hotelarstwie. Właściwie wykorzystuje wszystkie proponowane w trakcie zajęć narzędzia, samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski. Potrafi znaleźć źródło błędów i wprowadzić korekty, z uzasadnieniem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B3ut_U01Student posiada umiejętności związane z hotelarstwem. Potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usługi turystyczne oraz współpracować z pilotami wycieczek.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_U01Posiada umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla towaroznawstwa.
TOW_2A_U04Sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi i etycznymi) dotyczącymi systemów zarządzania w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach.
TOW_2A_U07Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do samodzielnej organizacji usług turystycznych i hotelarskich z uwzględnieniem współpracy z kontrahentami zagranicznymi.
TOW_2A_U09Potrafi umiejętnie wykorzystać zdobytą poszerzoną wiedzę z dziedziny towaroznawstwa w różnych zakresach i formach znajdując, rozumiejąc, analizując i wykorzystując potrzebne informacje.
TOW_2A_U13Potrafi dokonać kompleksowej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich w zakresie towaroznawstwa i usług.
TOW_2A_U14Wykazuje znajomość słabych i mocnych stron zaawansowanych działań rozwiązujących zaistniałe problemy zawodowe wykorzystując zdobyte przygotowanie inżynierskie.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu organizacji pracy w hotelu.
Treści programoweT-L-1Cechy i umiejętności przyszłych pracowników.
T-L-2Klasyfikacja obiektów noclegowych ( w oparciu o ustawę o usługach turystycznych)
T-L-3Kategorie obiektów noclegowych.
T-L-4Podział obiektów noclegowych wg ich lokalizacji, wg średniego pobytu gościa, z punktu widzenia zakresu świadczonych usług, z punktu widzenia okresu eksploatacji, z punktu widzenia siedziby, z punktu widzenia dostępności.
T-L-5Ocena jakości usług. Cechy usług turystycznych.
T-L-6Organizacja konferencji, szkoleń i spotkań biznesowych.
T-L-7Badanie jakości usług w hotelach. Kryteria rekomendacji. Punktacja.
T-L-8Rodzaje śniadań, obiadów i kolacji. Estetyka i dekoracja stołów i sal.
T-L-9Ewidencja meldunkowa. Profesjonalizm pracownika recepcji. Wewnętrzny podział stanowisk. Wyposażenie i wygląd recepcji.
T-W-1Zawód hotelarza. Predyspozycje zawodowe. Stanowiska pracy w hotelu.
T-W-2Rozwój hotelarstwa na świecie. Krajowe i międzynarodowe organizacje hotelarskie.
T-W-3Ustawa o usługach turystycznych. Usługi podstawowe, pomocnicze, towarzyszące -12 grup wg Kwiatkowskiego. Rodzaje usług: podstawowe, dodatkowe, uzupełniające, fakultatywne, towarzyszące; handlowe i osobiste.
T-W-4Bussines center. Centrum informacji dla gości biznesowych
T-W-5Usługi obce w hotelu.
T-W-6Rekomendacja. Prawa i obowiązki.
T-W-7Świadczenia gastronomiczne w hotelu.
T-W-8Recepcja zakres działań podstawowych i dodatkowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Ćwiczenia laboratoryjne- projekty, ocena usług, rekomendacja zakładów hotelarskich.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować usług występujących w różnych typach zakładów hotelarskich. Nie potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Nie potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Nie umie w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań.
3,5Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy.
4,0Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników.
4,5Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy.
5,0Student prawidłowo potrafi scharakteryzować usługi występujące w różnych typach zakładów hotelarskich. Potrafi organizować i obsługiwać kongresy, targi, zjazdy i inne imprezy. Potrafi organizować usług turystycznych oraz współpracować z pilotami wycieczek. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto umie zaproponować korektę.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B3ut_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania. Ma świadomość odpowiedzialności za pracę. Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując różne role. Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania oraz myśleć i działać w sposób przyczynowo-skutkowy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_K02Jest świadomy swoich wartości i celów, potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
TOW_2A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej i ich wpływu na środowisko.
TOW_2A_K04Posiada zdolność wykorzystania potencjału tkwiącego w ludziach, ich talentu, wiedzy i umiejętności.
TOW_2A_K05Umie i chce podejmować ryzyko i brać odpowiedzialność za inicjowanie zmian. Rozumie znaczenie i wie jak wychować swoich następców.
TOW_2A_K06Umie skutecznie komunikować się z otoczeniem i rozumie znaczenie komunikacji.
TOW_2A_K07Umie rozpoznać i zhierarchizować potrzeby małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Wie jak, na podstawie rozpoznanych potrzeb i możliwości przedsiębiorstw, określić wizję zmian i zaangażować innych do współtworzenia tej wizji.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
S2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu organizacji pracy w hotelu.
Treści programoweT-L-1Cechy i umiejętności przyszłych pracowników.
T-L-2Klasyfikacja obiektów noclegowych ( w oparciu o ustawę o usługach turystycznych)
T-L-3Kategorie obiektów noclegowych.
T-L-4Podział obiektów noclegowych wg ich lokalizacji, wg średniego pobytu gościa, z punktu widzenia zakresu świadczonych usług, z punktu widzenia okresu eksploatacji, z punktu widzenia siedziby, z punktu widzenia dostępności.
T-L-5Ocena jakości usług. Cechy usług turystycznych.
T-L-6Organizacja konferencji, szkoleń i spotkań biznesowych.
T-L-7Badanie jakości usług w hotelach. Kryteria rekomendacji. Punktacja.
T-L-8Rodzaje śniadań, obiadów i kolacji. Estetyka i dekoracja stołów i sal.
T-L-9Ewidencja meldunkowa. Profesjonalizm pracownika recepcji. Wewnętrzny podział stanowisk. Wyposażenie i wygląd recepcji.
T-W-1Zawód hotelarza. Predyspozycje zawodowe. Stanowiska pracy w hotelu.
T-W-2Rozwój hotelarstwa na świecie. Krajowe i międzynarodowe organizacje hotelarskie.
T-W-3Ustawa o usługach turystycznych. Usługi podstawowe, pomocnicze, towarzyszące -12 grup wg Kwiatkowskiego. Rodzaje usług: podstawowe, dodatkowe, uzupełniające, fakultatywne, towarzyszące; handlowe i osobiste.
T-W-4Bussines center. Centrum informacji dla gości biznesowych
T-W-5Usługi obce w hotelu.
T-W-6Rekomendacja. Prawa i obowiązki.
T-W-7Świadczenia gastronomiczne w hotelu.
T-W-8Recepcja zakres działań podstawowych i dodatkowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Ćwiczenia laboratoryjne- projekty, ocena usług, rekomendacja zakładów hotelarskich.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada potrzeby dokształcania się.
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania wiedzy.
4,0Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy.
4,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialnosci za wspólnie realizowane zadanie.
5,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialnosci za wspólnie realizowane zadanie.